Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

Rökare, varför slänger ni eran cigg på marken?

Anonym (P) skrev 2017-08-27 12:34:25 följande:

Nej, det är inte konstigt utan tvärtom väldigt vanligt. Jag misstänker att du inte gått i svensk förskola. Där brukar man få lära sig att inte slänga skräp ute.
    Jo jag har faktiskt gått i svensk förskola. Men trots att man lär sig saker så betyder inte det att man måste följa de man har lärt sig om att inte skräpa ner.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (P) skrev 2017-08-27 12:44:27 följande:

Då borde du inte vara så förvånad över att vi är många som ogillar skräp på marken. Eller trodde du att det bara var något slags speciella dagisfrökenvärderingar som inte gällde någon annanstans?
    Vet du vad jag orkar inte prata med dig längre eftersom du fattar verkligen ingenting. Är du helt dum i huvet eller vad är grejen? Nej jag tänker inte sluta kasta mina fimpar på marken det har blivit som en rutin för mig så länge jag kan minnas. Och faktiskt så bryr jag mig inte över vart dom hamnar eller vem som får plocka efter mig eller vem som får ta skiten jag röker mina cigg som jag sedan kommer fortsätta kasta på marken så slutdiskuterat :)
  • Anonym (Anonym)
    molly50 skrev 2017-08-27 13:48:10 följande:
    Antingen släcker du den och slänger i närmaste papperskorg eller så lägger du den i din cigarettask och tar med den hem och slänger.
    Hur svårt ska det vara?
    Carpe Diem
    Har inte sagt att det är svårt har bara sagt Att det blir jobbigt och göra det hela tiden med ca ett halvpaket per dag som en beroende rökare brukar göra.
  • Anonym (Anonym)
    molly50 skrev 2017-08-27 13:55:59 följande:
    Det är med andra ord av ren lathet som du slänger fimpen på marken?
    Jag har själv varit rökare och såg det aldrig som jobbigt att släcka fimpen och lägga den i en papperskorg eller i cigarettasken och ta med den hem.
    Så svårt är det inte.
    Jag la aldrig fimpen direkt i fickan.
    Klart det blir lukt då.
    Carpe Diem
    Alla rökare orkar inte hålla på så som du gjorde. Bra för naturen och djuren o så men som sagt så bryr jag mig inte så mycket om det :)
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (varför) skrev 2017-08-27 14:02:40 följande:
    Tack, verkligen TACK för att du visar upp en hänsynslös rökares fula tryne till allmän beskådan!

Detta är vad de här människorna egentligen har innanför pannbenet, gott folk!

Börja aldrig röka!
    Snacka inte om hänsynslös när du med din kommentar här inte visar nån hänsyn överhuvudtaget för mig eller andra rökare. Det är ett eget beslut som man själv får ta om man vill börja eller ej och att röka ändrar absolut inte på hur du är som person! Så om du nu anser att jag är respektlös så okej så är jag som person och inte endast för att jag röker. Du röker inte och du är också respektlös mot mig så snacka inte om att rökning får dig hänsynslös för det har i te något med mig och göra. Jag tycker absolut inte att jag är respektlös så som du kanske tycker att du inte är efter att ha uttryckt en så onödig kommentar om alla rökare :)
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (varför) skrev 2017-08-27 14:02:40 följande:
    Tack, verkligen TACK för att du visar upp en hänsynslös rökares fula tryne till allmän beskådan!

Detta är vad de här människorna egentligen har innanför pannbenet, gott folk!

Börja aldrig röka!
    Snacka inte om hänsynslös när du med din kommentar här inte visar nån hänsyn överhuvudtaget för mig eller andra rökare. Det är ett eget beslut som man själv får ta om man vill börja eller ej och att röka ändrar absolut inte på hur du är som person! Så om du nu anser att jag är respektlös så okej så är jag som person och inte endast för att jag röker. Du röker inte och du är också respektlös mot mig så snacka inte om att rökning får dig hänsynslös för det har i te något med mig och göra. Jag tycker absolut inte att jag är respektlös så som du kanske tycker att du inte är efter att ha uttryckt en så onödig kommentar om alla rökare :)
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (varför) skrev 2017-08-27 19:25:48 följande:
    Rökning ändrar visst hur man är som person. Det påverkar hjärnan på flera sätt och i förlängningen även personligheten. Så du har fel.

Jag skrev klart och tydligt att jag inte menade alla rökare, så du har fel även där.
    Det påverkar dina kunskaper så Du blir lite dummare ja absolut men det påverkar inte din personlighet. Kanske isåfall att man blir lite mer ledsen o deprimerad men det är dom Flesta redan ändå innan rökningen
  • Anonym (Anonym)
    molly50 skrev 2017-08-27 20:19:29 följande:
    Det är varken svårt eller jobbigt.
    Jag har,som sagt,själv varit rökare och jag lastade aldrig fimparna på backen.
    Och jag tyckte inte att det var särskilt jobbigt.
    Anonym (Anonym) skrev 2017-08-27 18:49:35 följande:Alla rökare orkar inte hålla på så som du gjorde. Bra för naturen och djuren o så men som sagt så bryr jag mig inte så mycket om det :)
    Nej,och det är riktigt sorgligt.
    Är du så lat så sluta röka istället.
    Då slipper du problemet med var du ska göra av dina fimpar.
    Carpe Diem
    Du Kanske inte tycker att det är jobbigt men jag gör det vi är olika på den delen. Nej jag tänker inte sluta och kan inte sluta heller pga mitt beroende. Det är inget problem för mig, jag skulle inte kunna kalla det för problem bara för att det finns andra som besväras av det.
  • Anonym (Anonym)
    molly50 skrev 2017-08-29 09:00:43 följande:
    Precis.

Ja,fast jag tror ändå att man måste ha den rätta viljan för att sluta röka.
    Vill man inte så är det naturligtvis svårare.
    Men det är väl egentligen OT.
    Carpe Diem
    Tack för att du fattade att alla inte har lika enkelt som du för att sluta :)
  • Anonym (Anonym)
    molly50 skrev 2017-09-01 09:06:25 följande:
    Nej,men det var väl just det jag skrev.
    Att har man inte den rätta viljan så är det ju så klart mycket svårare att sluta.
    Jag har bara lite svårt att förstå att man vill fortsätta med något som faktiskt kan göra en svårt sjuk.
    Carpe Diem
    Kan du sluta säga samma sak "har man rätt vilja så kan man" vi har förstått det sen första gången du sa det. Jag har viljan att sluta och har testat med mycket som tex sån här spray, nikotin tuggummin, nån slags plåster som också ska göra så man slutar men inget funkar :) så har man rätt vilja så kan man inte alls. Även om du har slutat så är jag ganska säker på att om någon hade gett dig ett paket och du är tvungen att ta emot den så hade du helt klart rökt den.
  • Anonym (Anonym)
    molly50 skrev 2017-09-01 09:07:40 följande:
    Jag ska tillägga att det var inte lätt för mig heller.
    Många söndertuggade pennor blev det.
    Men jag hade gett mig den på att jag skulle klara det för att jag hade viljan att göra det.
    Och då är det ju ändå lite lättare.
    Carpe Diem
    Du sa tydligt att du tyckte det var lätt att sluta så ljug inte
  • Anonym (Anonym)
    border1 skrev 2017-09-06 15:25:17 följande:
    Ja, det har ju hänt också
    The good thing about science is that it's true whether or not you believe in it.
    En fimp kan inte orsaka en brand, så lätt är det :)
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Rökare 2) skrev 2017-09-05 06:58:37 följande:
    Traktor haha så dumt, börjar tro att det trollas lite i tråden här efter att ha läst inläggen, så dum kan man inte vara?

Ja det är galet hur det slängs fimpar

Jag har själv jobbat med att fixa utanför lägenheter och jag skulle fixa rabatter och gräsmattan och trädgården och lite sånt, och där var en jäkel som stod hela dagarna och rökte och glodde när jag jobbade och sköt iväg sina fimpar ner på småstenarna utanför. Det fick jag plocka upp trots att jag hade massor med trädgårdsjobb att bli klar med, och eftersom det var småstenar så var det inte så lätt att få bort. Respektlöst..
    Jadu det finns mycket o säga till dig som tex ingen tvingar dig att plocka upp fimparna så det är ganska så onödigt o kalla nån respektlös när den förmodligen inte kastade fimparna på grusen av mening. Hade den däremot gjort det så kan du fortsätta kalla den respektlös för det är den men däremot så tvingar ingen dig att plocka upp dom!
  • Anonym (Anonym)

Nä precis trodde väll inte det kanske du borde stänga truten

Svar på tråden Rökare, varför slänger ni eran cigg på marken?