Laga kött-fritt åt en man
Sedan mina söner blev veganer så har jag dammsugit hela internet efter recept och hittat några favoritsidor som jag gillar! Håller med ovanstående om www.javligtgott.se, en superbra sida med goda recept.
En annan är zeinaskitchen.se/ som har alla möjliga recept och även vegetariskt och veganskt med tydliga instruktioner.
En utländsk blogg som jag fullkomligt ÄLSKAR är ohsheglows.com/ !
Favoritreceptet hemma hos oss är veganska enchiladas med sötpotatis och svarta bönor med chipotlesås, har använt detta recept som grund och modifierar utifrån vad jag har hemma: ohsheglows.com/2016/02/01/next-level-vegan-enchiladas/
Det närmaste kött som man kan komma tycker jag annars är "oumph-produkterna" finns som kryddade strimlor och en variant som är som pulled "beef" typ, vansinnigt dyrt tycker jag men har gjort en riktigt lyckad Chili-gryta med det.
Det går att göra fantastiskt god lasagne också med sojafärs och det går väl alltid hem, föressten en riktigt god äkta Italiensk pastarätt har ju sällan något kött utan en smakrik tomatsås med massor av riven parmesan
Är det helt djurfritt som gäller eller bara köttfritt? Annars är ju skaldjur en riktig hit att bjuda på, t.ex pasta vongole