• Lillen 84

Gravid? Jobbiga väntan :/

Hej!

Fick missfall den 17e november. Blödde i en v men har sen mått hur bra som helst.

Men hade äl igen 1 till 4e dec där i krokarna med ordentlig stegring på äl test.

Efter äl ganska fort kom molnvärken krypande. Nu har jag mera och att det stramar ut mot höfterna och ner i sidan..

Bitvis illamående och trött. Kissnödig fort. Känns som de trycker. Och är även väldigt varm i kroppen.

Brösten gör inte ont. Men bröstvårtorna är så ömma så jag knappt kunde spola dom i duschen idag.

Borde få men nu på tors alt till helgen. Har inte 100 koll pga missfallet.

Jag testade med grav test idag negativt.

Tänker mest på om att jag mår såhär pga missfallet. El kan det vara en ny graveditet på G.

Någon som har varit i samma sits?

• Svar på tråden Gravid? Jobbiga väntan :/
  • Lillen 84
    Wantakid skrev 2016-12-13 00:53:13 följande:

Vi får hoppas att du testade lite för tidigt och att det är ett plus inom snar framtid!

Gick själv igenom ett missfall fast i september, så för mig har det nått några månader.

Ja de gjorde jag nog. Har bim tidigast på tors.

Men vill veta varför jag mår dåligt liksom :/
  • Lillen 84
    Wantakid skrev 2016-12-13 00:53:13 följande:

Vi får hoppas att du testade lite för tidigt och att det är ett plus inom snar framtid!

Gick själv igenom ett missfall fast i september, så för mig har det nått några månader.

Beklagar ditt mf.
  • Lillen 84
    Wantakid skrev 2016-12-13 09:26:46 följande:

Det är ju lite svårt för det kan ju vara både en graviditet eller att kroppen fortfarande ställer om sig efter missfall.

Men vi hoppas såklart på ett plus inom ett par dagar!

Ja dock var mf väldigt tidigt.
  • Lillen 84
    tomten12 skrev 2016-12-14 10:57:11 följande:

Glömde säga att jag var i v 12, men lilla livet hade gett upp 9+4

Beklagar ditt mf.

Ja testade i morse fast ja inte skulle. Dock en svag skugga. Jag har ju bim tidigast tors fredag. Kanske tom i helgen. Blev ju knas efter mf.

Pratade med gyn om missfallet och han sa att testar man negativt efter man slutat blöda och mår bra så ska allt vara borta.

Mina symtom började runt äl och har varit sedan dess. Har dock mest Ilande runt livmodern och ut i höfterna nu. Och känsliga bröst. Men annars mår jag bra.

I övrigt har jag en jätte äcklig smak i munnen idag och igår. Fattar ingenting över det.

Men kul att du också är på G. Vi kan ju följas åt. Jag har inga barn sen innan. Så jag e ny på detta.

Har bara haft dessa symtom innan mf. Och en gång innan då det var en stor cysta i ena äggstocken som spökade. Men då hade jag jävligt ont bara.
  • Lillen 84

Ja jag vet ju inte riktigt när jag har bim.

Vet iof när jag hade äl. Så jag har iaf bim senast nu i helgen.

• Lillen 84
    Jonniie skrev 2016-12-14 20:06:47 följande:

Hejsan

Så spännande att läsa om allas tidiga gravidsymtom.

Jag är lika nördig som alla andra som hoppas på ett plus! :)

Jag har bim nu på julafton så jag hoppas på en speciell julklapp.

Har haft typ lätt mensvärk sen 3 dagar efter ÄL, och nu börjar det kännas som lätt träningsvärk i brösten och jag kissar hela tiden :)

Hoppas man inte är skenis ;)

Lycka till. Ja visst undrar man om man blivit tokig. :)
  • Lillen 84
    Anonym (Bumlan83) skrev 2016-12-15 17:35:29 följande:

Jag och du Lillen84 sitter i typ samma båt. Har sedan ÄL haft molande värk och sveda runt äggledare och livmoder och även värk i svanken, nästan som om området är utmattad. Det lindrar eller känns lite behagligare när jag sitter eller ligger ner. Brösten är lite ömma och jag är emotionellt känslig.

BIM var beräknad att dyka upp igår,14 dec. Jag har testat mig med rfsus stickor och cb men fått negativt resultat.

Hur känns det för dig nu?

Jag vill bara få mitt plus eller BIM! Att Sitta o vänta på det ena eller andra suger! Blää

Ja visst är det drygt. Man blir rätt deppad. Jag ska ju ha min mens idag el senast till helgen. Jag vet ju inte 100 pga mf. Men hade ju min äl ja lör sön för två v sen i helgen.

Jag mår konstigt. Trött som fan. I morse när jag vaknade o åkte till jobbet mådde jag så illa att jag nästan tänkte åka hem igen. I övrigt typ skit smak i munnen. Och sen spänner det och drar i livmodern och ilar i svanken. Spec på ena sidan. Och bröstvårtorna är ömma o styva ;)

Ska testa ev imorgon och i helgen och ja fram tills jag får mens helt enkelt.

Hur tänker du? Uppdatera gärna.
  • Lillen 84
    tomten12 skrev 2016-12-16 09:11:49 följande:

Lillan84: Skulle du inte testa idag???? I brist på egen testdag kan man alltid torrtesta genom någon annan

Hur mår vi idag? Ingen symptom alls.. just idag har jag inte ens känning i svanken än..

Hej. Jo jag skulle det. Men han inte i morse. Vill nog ta morgnurin. Så kör imorgon. Har ingen blödning iaf. Stam i brösten och drar lite i livmodern.

Pratat med gyn. De tyckte jag skulle testa. Var de negativt behövde jag boka ett besök.

Ska du testa då? ;)
  • Lillen 84

Fick bara en sådan grej för mig att jag tror att det kommer att vara negativ om jag testar. :[

• Lillen 84
    Anonym (Bumlan83) skrev 2016-12-16 14:23:18 följande:

Oj det blev lite många frågetecken i mitt senaste inlägg, skulle vara några utropstecken.

Usch vad jobbigt det är bara vänta!! ...man skulle ju ha skrivit en önskelista till tomten ????

Hmm ja känner igen mig i dina symtom. Trots att mina är lugnare idag.
  • Lillen 84

Negativt idag. Ja el kanske spökstreck. Men har kvar molnvärk i livmodern och ömma bröstvårtor. Vet ju eg inte riktigt när jag har bim. Men får testa igen sen

• Lillen 84

Nu fick jag också en blödning. Kommer nog aldrig tro att jag e gravid igen. Allt känns märkligt när man har mått så dåligt. Har inte hänt förut. Kanske e spök från mf. För annars vet ja inte.

• Lillen 84

Jaha. Då har man bara ca 3 dagar kvar till bim igen då.

Hade tänkt att jag inte skulle fundera på detta och testa efter bim. Men svårt att göra det när man har konstiga känningar. Har normalt sett inte några känningar innan mens. Utan den brukar komma och då kommer mensvärken.

Men jag har haft molnvärk hela helgen och idag. Spännda bröst och hettade ansikte.

Vi har liksom myst på vid äl. Testade med stickor. Så nu blir jag knäpp. Om man blir skengravid...:/

• Lillen 84
    Wantakid skrev 2017-01-11 01:01:11 följande:

Det känns magiska och så overkligt.

Förra graviditeten, alltså första slutade i MF.

Ikväll plussade jag -1 i tanken att de skulle va tok negativt.

Är superglad MEN livrädd efter mitt MF.

Hoppas allt går bra för er

Grattis ????
  • Lillen 84

Inga frågetecken skulle det vara.

Är på dag 35 idag. Ingen mens i sikte.

Ont i brösten och molnvärk I rygg och nedre delen av magen. Mensen har aldrig uteblivit förut. Och negativt gravtest. Så blev glad när mensen inte kom först. Men nu bara förvirrad

Svar på tråden Gravid? Jobbiga väntan :/