Körkort varför så svårt?
Kuggade på min teori för 12 gången! Det är helt omöjligt att få ett körkort idag. Blir proven svårare för varje år och varför är det så svåra frågor. Uppkörningen är inte heller godkänd.
Kuggade på min teori för 12 gången! Det är helt omöjligt att få ett körkort idag. Blir proven svårare för varje år och varför är det så svåra frågor. Uppkörningen är inte heller godkänd.
Innan man fått in "tänket" är det jättesvårt! Finns det inga test-prov du kan öva på?
jag skrev 3 gånger, första gången läste jag inte på något, andra gången bläddrade jag igenom boken påväg till teorin, tredje gången läste jag boken flera dagar innan och på bussen till teoriprovet.
håller själv på att ta körkort ja det är supersvårt.:( men vill man verkligen som jag tror jag att alla kan klara det man får plugga kanske en timme om dagen fler veckor läsa boken köra lite appar och sådär. Själva körningen går bättre för mig dock..:)
tror definitivt att det blir svårare för varje år nya fjant lagar hela tiden Eco drivning osv ;)
Betala för någon tjänst där man kan göra "övningsprov".
Har man inte någon förälder som är duktig på att lära ut bilkörning är det besvärligt med uppkörningen. Det blir dyrt om man ska lära sig allt hos en körskola.
Alla föräldrar är inte bra på att köra bil.
För att en förälder ska vara lämplig ska han/hon dels köra bra själv och dessutom vara bra på att lära ut.
Betala för någon tjänst där man kan göra "övningsprov".
Har man inte någon förälder som är duktig på att lära ut bilkörning är det besvärligt med uppkörningen. Det blir dyrt om man ska lära sig allt hos en körskola.
Alla föräldrar är inte bra på att köra bil.
För att en förälder ska vara lämplig ska han/hon dels köra bra själv och dessutom vara bra på att lära ut.
Jag gav upp testerna på datorn då det gick så dåligt.
Jag markerade allt i körkortsboken som jag inte kunde utantill och läste bara böcker tills ja kunde det.
Kan tillägga att jag har ADD så jag har inget vidare läshuvud. Men jag klarade proven på första försöken.
Jag gillar appen. Den kan man ju öva med när som helst, var som helst. Och den är ju utformad för just det syftet. (Och har vunnit priser.)
Annars är mitt tips att DISKUTERA och prata högt om teorin. Det sätter sig ofta bättre om man får ett sammanhang och kan prata och resonera kring varför reglerna är som de är. Att förstå syftet med regeln hjälper ju att minnas den.
...eller en vän. Eller med partnerns föräldrar. Eller en kollega. Eller ett syskon. Eller vilken pålitlig trafiksäker vänlig själ som helst som man kommer i kontakt med.
Sätt upp lappar på ICA och erbjud 50% av vad skolan tar. Det kommer nappa.