Körkort varför så svårt?
Kuggade på min teori för 12 gången! Det är helt omöjligt att få ett körkort idag. Blir proven svårare för varje år och varför är det så svåra frågor. Uppkörningen är inte heller godkänd.
Kuggade på min teori för 12 gången! Det är helt omöjligt att få ett körkort idag. Blir proven svårare för varje år och varför är det så svåra frågor. Uppkörningen är inte heller godkänd.
Bäst har jag lärt mig när jag suttit bredvid en person som hela tiden berättar hur den tänker och planerar när den kör.
HAHAHA, 12 ggr? Du ska nog inte ha körkort, alltså är du ett troll eller?
Hur i helvete kan du kugga 12 ggr på teorin?
Svårt? När jag tog körkort var det SVÅR teori, då var man tvungen att VETA svaret, kunde vara 1 rätt eller 4 rätt, dessutom skulle man ha ett visst antal poäng på varje del, nu kan vilken ärthjärna som helst klara provet!
Vad är det för frågor som ni upplever är svåra med teorin?
...eller en vän. Eller med partnerns föräldrar. Eller en kollega. Eller ett syskon. Eller vilken pålitlig trafiksäker vänlig själ som helst som man kommer i kontakt med.
Sätt upp lappar på ICA och erbjud 50% av vad skolan tar. Det kommer nappa.
Hallå nu har du inte riktigt läst på va? 2500 spänn? Per person? Hahaha.
Eleven behöver först körkortstillstånd för att få övningsköra öht. Kostnad för ansökan: 150 kr.
Komplettera med syntest som vanligtvis görs på trafikskola för 100 kr.
Elev och handledare går på en intoduktionskurs på ca. 3,5 timmar som INTE kostar 2500 kr utan mellan 400-500 kr. Absolut max 500 kr.
Handledare ansöker om handledarskap för eleven, kostnad 50 kr.
Maxkostnad totalt för elev och handledare, privat övningskörning: 1300.
Kolla om det går att få teoriboken inläst som talbok. Men det viktigaste är ändå att du kan reglerna när du väl kommer ut i trafiken, annars kan det gå illa.
Jag gjorde så ibland med min körlärare att jag hela tiden sa högt vad jag tänkte, då kunde han rätta om jag tänkte fel om trafikregler eller körning. Kanske funkar det för dig? Men gör det i så fall med en utbildad trafiklärare. Det kommer hela tiden nya regler som gemene bilförare inte alltid har stenkoll på, tyvärr.
En annan har övningskört i över 15 år och bara haft teroriprov och uppkörning kvar sedan typ lika länge. Ser inte vad man ska med något till som man ändå kan förlora så lätt. Dessutom har jag ingen bil och ser inte ett rimligt alternativ att ha en. Det är bara svinigt mot miljön p.g.a. bekvämlighet.