Inlägg från: Grodan1234 |Visa alla inlägg
  • Grodan1234

Vi som vill ha nr 3, 2017 :)

Hej!

Gjorde en abort i november, allt vart så fel och jag fick riktig panik. Ångrar oss stort!

Igår körde vi utan skydd.

Har två barn, 7 och 12 år gamla.

Bim borde vara i slutet av månaden.

Hoppas och längtar. Ingen annan som blir lite rädd av tanken på 3? jag vet nu att allt kommer lösa sig. Men visst finns det orostankar. Är nog rädd att få panik igen, förstår inte alls varför? Med de första två fanns inte det i huvudet öht, allt va rosa moln.

• Grodan1234
    Linda2barnsmamma skrev 2017-01-04 13:00:17 följande:

Hej.. börjar med att beklaga aborten. Vet hur det känns att behöva göra en..

Ja tyvärr så finns ju dom tankarna ibland.. inget jag känt men kan säkert ana hur det är . :)

Ja herrgud vad vi velade innan vi besluta en nr 3.. trots att ja verkligen vill ha en liten så va ju tankarna där , om orken , energin , ekonomin ... men allt är egentligen bra men man tänkte ialf.. haha. Men nu är det ialf beslutat att vi vill ha en trea

Våra flickor är 5 o 7 :)

Ja vi har som sagt också velat, i 2 1/2 år. Galet.

Tack för tankar!

När jag ser dom två jag har så förstår jag inte varför jag blir så nojig??

Meeeen, nu känner jag mig en aning mer i balans och vet att hur det än blir kommer det bli bra.

Var förresten och hälsade på min bror som fick barn häromdagen och det sved till ordentligt i tjejmagen!

Nu börjar jakten på plusset!
  • Grodan1234
    Linda2barnsmamma skrev 2017-01-04 18:08:35 följande:

Hehe ja de e jobbigt att ha den där längtan. Våra är endå 5 o 7 nu så de blir ju ett litet hopp som för er :) får ja fråga hur gamla ni är ?

Ja svägerskan fick för 3 veckor sen. Åh de e jobbigt.. haha .

Ja ja sluta med sprutan för 6 veckor sen.. men med flickorna så var ja redan gravid den här tiden efter sprutan båda gångerna . Men verkar inte bli så denna gång. . Tar ett test varannan vecka bara för de gått så fort båda gångerna o för att ja plussar så sent vid graviditet :) första gången o v.12 o andra v.9. Negativt hela tiden ända tills plusset... jätte märkligt :)

Men lycka till o håll oss uppdaterade :)

Ja det blir ett hopp, eller snarare lite paniiiiik, börja om? Hahaha

Jag blir 30 i augusti och mannen 33, han har alltid velat ha fler barn än två, det är mest jag som dragit i bromsen med alla mina "tänk om".

Hur gamla är ni?

Barnen härhemma, eller äldsta har tjatat lite om syskon nu när vi har bebisar runt om oss bland släkt och vänner.
  • Grodan1234
    Linda2barnsmamma skrev 2017-01-04 22:13:20 följande:

Ja ja känner detsamma :) haha

Ja är 26 o mannen 27 :) ...

Ja de va ett evigt gnäll här förra veckan då tomten inte lämna nån bebis i säcken... haha ;)

Hahaha!!!

Sonen sa för nån dag sen bara "men gööör bara en bebis nångång" haha..

Är absolut inte gammal men känner mig inte jätte ung heller. Märker tydligt när jag inte får sova som jag vill, men antar att kroppen kommer ställa om sig vare sig man vill eller inte :D

Är dock väldigt orolig för illamående, hur har du mått tidigare graviditeter?
  • Grodan1234
    Linda2barnsmamma skrev 2017-01-05 10:58:10 följande:

Haha så roligt

Nja ja vet inte riktigt. . Har ju inte haft nån känning alls innan ja plussat. Har mest testat för jag tyckt ja blivit tjock. . Haha

Idag väntar ja på samtal från gyn... har antagligen fått bakre framfall... trycker som satan i mellangården. . (Ursäkta infon) haha men de känns skumt... så lika bra att få det kollar så inget väljer att ploppa ut i fel hål lixom.. nä fy sjutton... nu e ja lite nervös.. :P

Hoppas allt går bra för dig!
  • Grodan1234
    Linda2barnsmamma skrev 2017-01-05 11:09:03 följande:

Tack!

Urk.. ja ja med.. som ja fattat så gör dom inget så länge man vill ha fler barn?! Öhm..usch

Jaha? Det lät ju lite konstigt? :/
  • Grodan1234
    Linda2barnsmamma skrev 2017-01-05 12:29:14 följande:

Ja fast de kanske är mer om det är livmoderframfall?

Den kan man ju behöva operera bort om man vill bli bra.. måste va det dom menar ?? Annars låter de son sa konstigt. .. har hört att man kan sätta dit nån ring för att hålla upp?? Haha

Haha okej.. ;)

Tur dom vet vad dom gör ialf :)
  • Grodan1234

Alltså ursäkta frågan, men jag har ont i magen, känns som mensvärk, började igårkväll och sitter fortfarande i, enligt appen borde jag ha ägglossning imorgon eller lördag. Hur känns ägglossningen? Är det när ägget släpper man kan få ont eller innan?

Förstår mig inte alls på mensvärken just nu, rikliga flytningar men inte trådiga. Är det någon som kanske vet vad det är??

• Grodan1234
    Linda2barnsmamma skrev 2017-01-06 15:19:34 följande:

Hej. Varit på jouren idag , antingen har jag uvi som ej syns på urinprov då alla symtom stämmer eller så har jag njursten. Fick ialf antibiotika i 5 dagar from nu.

Och.pga av misstänkt framfall ( urinblåsa o ändtarm ) så fick jag några bajs droppar oxå som ska underlätta krystningen. Haha ... sen gynbesök för framfall har ja den 23e...

Får se hur allting slutar.. just nu känns det som jag bor i en 100 årings kropp.. usch så trist..

Men gjorde inget om jag skulle bli gravid under tiden sa dom , utan man ska ju leva som vanligt så fortsättning följer.. haha

Hur går det för er andra ??

Vad bra ändå att ni kan fortsätta i verkstaden!

Här har "mensvärken" försvunnit.. så antingen har vi missat ägglossning eller, fan jag vet inte.

Hade oskyddat för 3 dagar sen. Känns helt omöjligt.

Aja, invänta bim då. Har inte ens lust att försöka, blir bara nere. Och om ägget släppte igår är det väl försent ikväll?

Hur går det själv?

Och för er andra?

Nån som har bim snart?
  • Grodan1234
    AnneLine skrev 2017-01-06 21:09:44 följande:

Hoppar in här!

29 år och två fina tjejer på snart 6 & 8 år!

Dem vill gärna ha lillasyster/bror och vi vill oxå ha en liten till :)

Försökt i ca 4 månader eller snarar 4 försök för min mens är väldigt oregelbunden.

BIM 14/1 och dag 25 så håller tummarna. Små grav symptom de senaste dagarna men kan lika gärna vara mens på g eller skengravid :/

Välkommen!

Är också 29, fast mina barn är 7 och 12 :)

Här är det äldsta som vill ha syskon den mindre är inte lika entusiastisk alla ggr det kommer på tal.

Då håller vi tummarna! När tänkte du testa?
  • Grodan1234
    AnneLine skrev 2017-01-07 19:41:41 följande:

Tack Linda :) 

Åh vad spännande :)

Jag tänkte vänta till nästa vecka med att testa även om jag är väldigt sugen redan nu.. Men är nog lite för tidigt, eller? 

Du då?

Hade ägglossning igår/förrgår tror jag :/

Så jag tänkte testa runt 15 tror jag? Vi har bara lyckats få till det 1 gång satt risken att de tog sig känns minimal :(

När hade du ägglossning?

Sist testa jag positivt på bim -5 med predictor? Tror jag det hette :)
  • Grodan1234
    dagsförtrean skrev 2017-01-09 13:20:35 följande:

Hej på er!!

Får man hoppa in här??

Efter kanske 2 års velande bestämde vi oss. Det är dags att försöka med 3:an. 

Vi har 2 barn, flicka 8 år & pojke 6 år. 

Hormonspiralen åkte ut innan sommaren....det tog nog 2-3 månader innan mensen var igång ordentligt. Vi har ju haft flera försök på oss men inget har hänt ännu!

Halva styrkan på jobbet är gravida och jag vill ju också.

Hej och välkommen!

Vi har också velat ett par år.. :D

Våra e 7 och 12.

Hur gamla är ni??
  • Grodan1234

För övrigt är mina symptom med mensvärk/ägglossning? Över. Känns skönt att inte ha ont men nu börjar dagarna fram till bim. Tänkte faktiskt testa redan på söndag med stor risk att det inte visar ett skit ;)

Hur ligger ni andra till?

Några som ska börja testa snart?

• Grodan1234
    dagsförtrean skrev 2017-01-10 11:32:48 följande:

Grodan

Jag är 34 och min man är 37....(.jag fyller 35 i okt)

Så man är ju inte purung längre =)

Jag blir 30 i år, känner mig inte direkt lika pigg som när vi skaffade de första, haha.

Tänker att kroppen kommer ställa in sig, vare sig man vill eller inte :)
  • Grodan1234
    HoppasPåEnTill skrev 2017-01-10 12:34:12 följande:

Försök 4 tog sig inte. Nu vidare mot försök 5, men pergotime och lite tillskott.

Kämpa.
  • Grodan1234
    Janniiique skrev 2017-01-10 19:42:07 följande:

Vi är också inne på en 3:a.

Jag har en dotter sedan innan, född 07.

Vi har tillsammans en dotter född 2012

Nu vill vi gärna ha en 2017.

Jag är 30 år.

Välkommen! :)

Vi längtar också efter en liten 2017

Väntar in bim som borde vara kring 19/20/21

Har en född 05

Och en född 09
  • Grodan1234

Nu blir jag galen! Har min app visat fel?!

Om min menscykeln är 27 dagar och min sista mens första dag var 22 december så är jag enligt en annan kalender på bim -4 och inte bim -8

Snälla kan nån hjälpa mig.

Har inget test hemma. Plussade sist på bim -4 med ett predictor test! Apoteket öppnar 10 imorgon och vi åker iväg 09:30 för att hälsa på vänner hela dagen.

Kommer bli galen :(

• Grodan1234
    emizz skrev 2017-01-14 07:39:53 följande:

Tror mer på BIM-4 :) hade min sista 19:e och har BIM på måndag lycka till :)

Tack!
  • Grodan1234
    AnneLine skrev 2017-01-14 08:25:04 följande:

Hej på er!

Jag är idag på BIM + 0 än så länge inge mens.

Känner mig bullrig i magen och ont i nedre delen av magen. Haft det i va 1 vecka om inte mer nu. Känner det mest när jag hostar eller ska resa mig upp.

Brösten ömmar lite oregelbundet ;)

Även en del ont i ländryggen

Vad tror ni tjejer ?

Ska testa imorgon eller måndag tänkte jag :)

Hur gick det för dig??
Svar på tråden Vi som vill ha nr 3, 2017 :)