Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

Vi som vill ha nr 3, 2017 :)

Hoppar in här med!

Försöker med barn nr 3.

De andra två är 9 och 12 år så det blir en sladdis. Om det nu tar sig nångång!! Fan att det ska vara så hopplöst svårt da!

Äl+8 i dag ( om jag räknar en dag efter positivt utslag på äl-test)

Mina symptom? Oj oj oj. Nada :(

Pigg, sladdriga bröst och hyfsat pigg.

Det absolut enda som kommer att få mig att testa i morgon är att jag kissar mer ( äldre=mindre blåsa?)

Och att jag har molvärk, känner mig öm/tung runt mensmagen. Men nog fan kändes det så förra månaden också utan resultat :(

• Milou3

Bim på torsdag 9 feb.

Men det borde visa ett svaaagt utslag i dag OM det lyckats denna månad. Eller?

Tror inte jag kan hålla mig från att testa.

Men egentligen HELT onödigt för har noll symptom :(

• Milou3
    Inga bekymmer skrev 2017-02-12 20:36:24 följande:

Hej!

Kan inte låta bli att hoppa in här. Har två söner som är 4 och 6 år. Har aldrig kännt mig riktigt klar och längtan efter en 3:a har funnits länge men min man har inte varit sugen på fler. Har pratat om detta med ett till barn med jämna mellanrum men inte tjatat, bara sagt hur jag känner. Hade mer eller mindre ställt in mig på att jag får nöja mig med de två vi har. Vi har inte använt några preventivmedel på ca 8-9år, har blivit planerat gravid tre ggr (ett missfall) men har aldrig blivit en hoppsan så min man verkar ha bra kontroll:)

Nu förra helgen kom han i mig ett par dagar efter mensen tagit slut. Jag blev lite förvånad.. 4 dagar senare när jag verkligen känner av ägglossningen upprepas detta och då har jag sagt innan att "nu får du va försiktig." Men han kör på och jag frågar vad som händer varpå han svarar: "Hellre 3 ungar och en lycklig fru än 2 ungar och en bitter fru". Så nu väntar jag med spänning:) Har blivit jättelätt gravid förut, 1:a försöket varje gång, men fick Hypertyreos/giftstruma efter andra förlossningen och opererade bort sköldkörteln i höstas. Så vet inte om det kommer gå så lätt denna gång.. Är ju äldre med, fyller snart 37.

Vad härligt! Hoppas det tar sig snabbt!

Har själv varit sjukt fertil tidigare men siktar nu ( 40 år) på äl nr 6 om drygt en vecka efter uttag av hormonspiral och ex antal försök.
  • Milou3
    HejsanHoppsan2017 skrev 2017-02-13 19:46:04 följande:

Det har gått mycket bra än sålänge :)) jag älskar denna underbara molvärk i njuter av tanken på hur nr 3 växer i mig <3 hur har du det?

Åh vad underbart det låter!! Är sååå avundsjuk på er som plussat! Njut så mycket ni kan nu :)
  • Milou3
    jhk88 skrev 2017-03-25 08:06:57 följande:

Jag plussade äntligen i förrgår <3 Som jag längtat efter att skaffa en liten trea!! <3 Nu hoppas vi att detta går vägen <3 Säää lycklig!!! :D

Stort grattis!!
  • Milou3
    Pixma skrev 2017-03-25 22:18:14 följande:

Hej!

Kul att hitta en grupp som passar mig precis! Hoppas jag kan hoppa in här:)

Vi planerar en 3:a! Tror jag...är ganska rädd för hur graviditeten ska gå då jag andra gången hade väldigt mycket foglossning mm, men ändå vill hjärtat ha en till! Konstigt det där...

Hur var era andra graviditeter? Känns en trea helt självklart för er? Hur resonerar ni?

Mvh Pixma

Har två barn på 9 och 12 år från en tidigare relation och nu när jag träffat mannen i mitt liv vill vi gärna ha ett gemensamt. Han har inga barn sen tidigare.

Mina tidigare graviditeter har varit väldigt normala med lite småkrämpor så oroar mig mer över om det ens kommer gå att bli gravida/få behålla samt föda ett friskt barn än graviditeten i sig. Vi blev gravida på försök nr 4 men fick tidigt mf och om 12-13 dagar får vi se om försök nr 3 efter mf lyckades. Vi missade troligtvis äl så har inga förhoppningar alls. Blev endast sex 3 dagar innan äl tyvärr.

Är sååå sugen på en liten bebis och få den med min stora kärlek vore underbart! Illamående, trötthet, halsbränna och foglossning bring it on ;) jag är redo!
  • Milou3
    dagsförtrean skrev 2017-04-03 08:56:44 följande:

Senast jag skrev i tråden var 4 feb...skrev då att jag ville ta en paus. Kändes som att det aldrig skulle gå.....och inte vill jag ha någon bebis i Dec. 

Så, vad händer??

Jodå, nu jäkla är man gravid. Om allt går vägen så kommer 3:an i Dec...hahahaha

Tjoho...livet går aldrig att planera...

Grattis!

Då skriver jag samma. Känns som att det aldrig kommer gå! Hehe
  • Milou3
    jhk88 skrev 2017-04-03 10:47:51 följande:

Hej!

Det blir ingen novemberbebis för oss :( Fick missfall i fredags. Är så otroligt nedstämd och jag önskar så att jag blir gravid direkt utan mens mellan. Jag vill inte vänta längre. Jag har haft denna otroligt starka längtan i nästan fyra år och när jag väl får det där efterlängtade plusset, då ska jag gå och få missfall. Är sååå fruktansvärt arg på min kropp! Aldrig fått missfall tidigare och så får jag det nu :( Trodde att jag sörjt färdigt det här igår men idag känns det otroligt tungt igen :(

Usch jag lider med dig :( vet hur hemskt det känns!!

Det kommer gå vägen tillslut.
  • Milou3
    Dsf skrev 2017-04-05 19:46:32 följande:

Hej!

Jag hoppar gärna in här! Har en dotter född 2010 samt en son född 2016. Egentligen skulle vi vänta ngn månad med att försöka oss på nummer tre, men de ville sig så väl att jag visst hade ägglossning under vår hotellhelg, vilket vi upptäckte i efterhand. Och nu sitter jag här, på bim-6 och är stensäker på att jag är gravid. Jag bara känner det. Precis så som det kändes när jag väntade sonen. Tog ett gravtest idag och ser ett svaagt streck. Precis som med sonen, haha.

Grattis! Ser också :)
Svar på tråden Vi som vill ha nr 3, 2017 :)