Inlägg från: Linda2barnsmamma |Visa alla inlägg
  • Linda2barnsmamma

Vi som vill ha nr 3, 2017 :)

Grodan1234 skrev 2017-01-05 11:01:00 följande:

Hoppas allt går bra för dig!

Tack!

Urk.. ja ja med.. som ja fattat så gör dom inget så länge man vill ha fler barn?! Öhm..usch
  • Linda2barnsmamma
    Grodan1234 skrev 2017-01-05 12:03:05 följande:

Jaha? Det lät ju lite konstigt? :/

Ja fast de kanske är mer om det är livmoderframfall?

Den kan man ju behöva operera bort om man vill bli bra.. måste va det dom menar ?? Annars låter de son sa konstigt. .. har hört att man kan sätta dit nån ring för att hålla upp?? Haha
  • Linda2barnsmamma
    Grodan1234 skrev 2017-01-05 12:50:42 följande:

Haha okej.. ;)

Tur dom vet vad dom gör ialf :)

Haha ja... ja fick en tid till gyn den 23e. Så de känns skönt hon trodde inte så mycket på framfall men tog inte bort den tanken... hon sa nått annat... sfinks el fistel el nått.. haha

Ja mådde mest illa när hon sa det.. haha

Men bra att kolla upp allt känner ja innan nr 3 .. hehe
  • Linda2barnsmamma
    HoppasPåEnTill skrev 2017-01-05 17:34:46 följande:

Är det någon här som registrerar cervix varje dag? Jag har jättesvårt att hitta de olika lägena, hårdhet och öppning. Tycker ni att ni fattat vad som är vad?

Haha alltså , ja har aldrig känt på min.. trots två barn ... haha nu misstänker som bakre framfall på mig så tycker det är svullet överallt
  • Linda2barnsmamma
    Grodan1234 skrev 2017-01-05 17:03:29 följande:

Alltså ursäkta frågan, men jag har ont i magen, känns som mensvärk, började igårkväll och sitter fortfarande i, enligt appen borde jag ha ägglossning imorgon eller lördag. Hur känns ägglossningen? Är det när ägget släpper man kan få ont eller innan?

Förstår mig inte alls på mensvärken just nu, rikliga flytningar men inte trådiga. Är det någon som kanske vet vad det är??

Har ingen aning heller hur ÄL känns... men som mensvärk säger dom flesta. Tror folk både känt av när ägget släpper o fäster , men i ditt fall borde det var släpper så fall om äl är i morgon
  • Linda2barnsmamma

Hej. Varit på jouren idag , antingen har jag uvi som ej syns på urinprov då alla symtom stämmer eller så har jag njursten. Fick ialf antibiotika i 5 dagar from nu.

Och.pga av misstänkt framfall ( urinblåsa o ändtarm ) så fick jag några bajs droppar oxå som ska underlätta krystningen. Haha ... sen gynbesök för framfall har ja den 23e...

Får se hur allting slutar.. just nu känns det som jag bor i en 100 årings kropp.. usch så trist..

Men gjorde inget om jag skulle bli gravid under tiden sa dom , utan man ska ju leva som vanligt så fortsättning följer.. haha

Hur går det för er andra ??

• Linda2barnsmamma
    Grodan1234 skrev 2017-01-06 19:28:29 följande:

Vad bra ändå att ni kan fortsätta i verkstaden!

Här har "mensvärken" försvunnit.. så antingen har vi missat ägglossning eller, fan jag vet inte.

Hade oskyddat för 3 dagar sen. Känns helt omöjligt.

Aja, invänta bim då. Har inte ens lust att försöka, blir bara nere. Och om ägget släppte igår är det väl försent ikväll?

Hur går det själv?

Och för er andra?

Nån som har bim snart?

Ja de e skönt. Men ändå nervöst om framfallet blir mycket värre under en tredje graviditet och om det blir kejsarsnitt. Skulle jag mot någon förmodan opereras innan en graviditet så blir det oftast automatisk KS då väggarna brister igen .

Men nu kör ja på med antibiotikan och bajsmedlet så får vi se den 23e vad gyn säger. Kanske inte alls är så illa som jag tror.. man över analyserar lite ibland.. haha

Ja fast om ägget släppte igår så e de väl inom 48 tim ? Så då kanske de finns en chans det är bara att sexa på :)
  • Linda2barnsmamma
    AnneLine skrev 2017-01-06 21:09:44 följande:

Hoppar in här!

29 år och två fina tjejer på snart 6 & 8 år!

Dem vill gärna ha lillasyster/bror och vi vill oxå ha en liten till :)

Försökt i ca 4 månader eller snarar 4 försök för min mens är väldigt oregelbunden.

BIM 14/1 och dag 25 så håller tummarna. Små grav symptom de senaste dagarna men kan lika gärna vara mens på g eller skengravid :/

Välkommen hit :)

Ja vad mysigt. Nu håller vi tummarna för alla
  • Linda2barnsmamma
    emizz skrev 2017-01-08 15:20:57 följande:

Heej alla

Hoppar in här :)

Har två barn som är 5 och 8 år och nu vill vi ha fler :) har haft p-spruta sedan sista barnet och tog den sista i februari 2016...sen va det en eeeeevviiig väntan men i november så kom det äntligen blödningar tjoho nu får vi försöka...höll på med ägglossningstest och tyckte det fungerade bra och efter ägglossning hade jag jävulska grav symptom med inget plus :( kroppen som spelade mig ett spratt försökte sluta tänka på det men det går inte....hade äl igen den 1:e enligt min app och jag kunde riktigt känna det....men så äl+5 kom det blödning som fortsatt :( misstänker att det inte blivit nu heller....kroppen är nog ur balans och det kommer ta ett tag innan regelbunden cykel men jobbigt när man vill så mycket.

Ursäkta långt inlägg men va bara tvungen att skriva av mig :)

Hej o välkommen :)

Så kul. Mina flickor är 5 o 7 o nu vill vi ha nr 3..

Slutade med min spruta för snart 7 veckor sen.

Har blivit gravid ca 8 veckor efter avslut med sprutan båda graviditeterna men denna känns som den kommer ta längre tid...

Har under tiden nu får njursten och misstänkt bakre o främre framfall av slidväggarna.. så de känns lite sådär. .

Har inget bim att gå på o känner heller inte av när och om ja HaR ägglossning

Vi försöker inte effektivt utan just nu så är det , blir det så blir det :) lycka till .
  • Linda2barnsmamma

Får ja fråga er här i tråden en sak...

Ja va o tog uvi test heromdan o de visade inget men hade symptom på njursten så fick antibiotika som e slut i morgon. .

Men idag har ja sveda / stickningar i klitoris.. samt små vita prickar ka kunde ta bort. Vet inte om det är nått i flytningsväg som blivit klumpigt eller svamp ?

Men stickningar runt klitoris känner ja när ja rör mig el kommer emot.

Vet ni vad det kan vara? Har varit hos gyn 2 ggr redan på 1 vecka så känns lite sådär o ringa igen.. o självklart kom detta efter ja varit där...

Tack

• Linda2barnsmamma

Ja väntat fortfarande på ägglossning eller mens.. ca 17 veckor sen ja sluta med sprutan och ja har sååå Jädrans ont i hela nedre regionen ... och mina äggledare dödar mig i mellan åt... ja ja , det är bara att vänta ska ringa gyn nästa vecka o be henne kolla om det är nått på g.. hehe. Hur går de för alla andra ?

• Linda2barnsmamma
    jhk88 skrev 2017-02-23 23:11:40 följande:

Hoppas att ÄL eller mensen kommer snart! <3

Här kom mensen två dagar tidigt denna månad efter en del symtom som kunde vara graviditet men det var ju bara pms :( Så nu inväntas det att mensen ska ta slut så att vi kan påbörja försök 3...

Ja ja hoppas nått av det kommer. Haha. Ja vet ju knappt hur det känns alls något av det. Har ju inte haft mens på 9 år... enda blödning ja haft är efter barnen men inget mer. Ja fick aldrig någon mens innan graviditeterna heller när ja slutade med sprutan...

Men nu är ja trött på att känna mig sjuk så nu vill ja ha igång kroppen ...

Ja de där med symptom o pms.. ja kommer aldrig lära mig ;)
  • Linda2barnsmamma
    jhk88 skrev 2017-02-23 23:11:40 följande:

Hoppas att ÄL eller mensen kommer snart! <3

Här kom mensen två dagar tidigt denna månad efter en del symtom som kunde vara graviditet men det var ju bara pms :( Så nu inväntas det att mensen ska ta slut så att vi kan påbörja försök 3...

Men hade du några barn sen innan ? :)

Antar att du är född -88 via ditt nick? Kul att det är några jämnåriga
  • Linda2barnsmamma
    jhk88 skrev 2017-02-25 10:55:13 följande:

Hops kroppen din kommer igång och att sjukdomskänslan försvinner :)

Jag har två barn sedan innan som är 4 och 6 år :) Jag är född -88 ja :) Du då?

Haha ja de hoppas ja med... inte kul o spy utan anledning. . Men kan även va min ångest som tickar in lite.. haha..

Ja ja har två flickor som är 5 (snart 6) och 7 år. :) ja e född -90
  • Linda2barnsmamma
    littlepixiegrl skrev 2017-03-14 11:01:17 följande:

t

Citerar mig själv, men jag måste ju uppdatera!

Mensen kom aldrig, utan det blev ett väldigt överraskande plus 1/3 istället!

Grattis till er :
  • Linda2barnsmamma
    jhk88 skrev 2017-03-25 08:06:57 följande:

Jag plussade äntligen i förrgår <3 Som jag längtat efter att skaffa en liten trea!! <3 Nu hoppas vi att detta går vägen <3 Säää lycklig!!! :D

Grattis grattis <3
  • Linda2barnsmamma
    Pixma skrev 2017-03-25 22:18:14 följande:

Hej!

Kul att hitta en grupp som passar mig precis! Hoppas jag kan hoppa in här:)

Vi planerar en 3:a! Tror jag...är ganska rädd för hur graviditeten ska gå då jag andra gången hade väldigt mycket foglossning mm, men ändå vill hjärtat ha en till! Konstigt det där...

Hur var era andra graviditeter? Känns en trea helt självklart för er? Hur resonerar ni?

Mvh Pixma

Hej. Mina flickor är 6 o 7. Med sista hade jag hemsk foglossning från v.9 redan.. så att planera nr 3 är lite nervöst och skrämmande inför kommande foglossning men ändå så mysigt och vi längtar ! :)

Slutade med sprutan för 5 månader sedan så väntar in aningen mens el nått som visar att kroppen ska komma igång ;)
Svar på tråden Vi som vill ha nr 3, 2017 :)