• vetlanda

Mensvärk, pyttelite blödning. Missfall?

Jag är gravid. Bara i vecka 5 går in i vecka 6 imån.
    Fick mensvärk på bim men ingen mens. Sen dess har mensvärken hållit i. Jag har inte mensvärk hela tiden utan den kommer och går. Det som gör mig orolig är att igår och idag har jag haft lite, lite blödning också. Absolut inte mycket. Men en liten fläck rosa. Det gör inte lika ont som mensvärk utan är samma känsla fast mildare. Idag fick jag dock ett litet, snabbt hugg.

Är detta ett missfall?

Jag förstår att enda sättet är att koll upp det vilket å andra sidan inte ens är nån idé just nu då det är så tidigt.
    Så jag har tänkt att vänta till vecka 10 innan jag ringer och bokar in på en check.

• Svar på tråden Mensvärk, pyttelite blödning. Missfall?
  • DearFox

Jag har hört att man kan ha mensvärksliknande känsla då själva livmodern växer :) har även läst andra som fått lite rosa fläckar men inget missfall för det, så tror inte du behöver oroa dig ^^

• Anonym (Orolig)

Jag själv är as nojjig..haft som mensvärk i 4 veckor sen bim och idag fick jag ännu ondare o blödning.. säkert mer än dig :( skitorolig... är typ också i vecka 5.. va på VUL idag för att jag ändå skulle till gyn för annat och han såg typ ingenting.. jo ngt såg han men kunde inte riktigt säga vad.. så jag hoppar också på den här tråden om lite input finns..

• vetlanda
    DearFox skrev 2016-12-13 13:45:34 följande:

Jag har hört att man kan ha mensvärksliknande känsla då själva livmodern växer :) har även läst andra som fått lite rosa fläckar men inget missfall för det, så tror inte du behöver oroa dig ^^

Tack! Nä jag kanske ska försöka att inte noja. Kan ju liksom ändå inte göra något åt det.
  • vetlanda
    Anonym (Orolig) skrev 2016-12-13 16:36:07 följande:

Jag själv är as nojjig..haft som mensvärk i 4 veckor sen bim och idag fick jag ännu ondare o blödning.. säkert mer än dig :( skitorolig... är typ också i vecka 5.. va på VUL idag för att jag ändå skulle till gyn för annat och han såg typ ingenting.. jo ngt såg han men kunde inte riktigt säga vad.. så jag hoppar också på den här tråden om lite input finns..

När ska du dit nästa gång?

Jag har inte ringt och bokat tid än. Tänkte vänta några veckor till.
  • Anonym (Orolig)

Ska dit på måndag då jag bokat tid för VUL.. så får verkligen hoppas på att blödningarna slutar :/ och att dom hittar ngt där inne. Så får gå lite ovetandes tills dess iaf så får vi se! Ja sålänge det inte blir värre för dig är det mest klokt att vänta. :)

• vetlanda

Jag gjorde ett test i morse och det var negativt. Är jätteförvånad över min reaktion. Känner mig jätteledsen. När man äntligen plussar så går det ändå åt helvete.

Nu funderar jag på om jag ska ringa KK pga att jag haft så liten blödning. De kanske ligger kvar där inne.

• nnnnnnnn
    vetlanda skrev 2016-12-14 10:52:03 följande:
    Jag gjorde ett test i morse och det var negativt. Är jätteförvånad över min reaktion. Känner mig jätteledsen. När man äntligen plussar så går det ändå åt helvete.
    Nu funderar jag på om jag ska ringa KK pga att jag haft så liten blödning. De kanske ligger kvar där inne.
    Gör det, så slipper du gå i flera veckor/månader och vänta på att något ska hända. Fick själv MA i v. 15, det var inte alls trevligt (varken fysiskt eller psykiskt).
  • vetlanda

Nä fy då har man ju gått rätt länge också.

Jag har ringt men oh vad otillgängliga de är. Jag fick telefontid vid åtta på fredag. Då är jag på jobbet så jag är inte alls nöjd över det. De vet inget om detta.

• Anonym (Orolig)

Jag har nog fått MA tyvärr :( haft en groteskt "mensvärk" och blödningar både igår och idag nu.. så känns som det är kört. Gjorde också ett gravtest imorse och det visade dessutom lite svagare plus än tidigare. Ringde bm och frågade om de tyckte att jag ändå skulle komma på måndag och det tyckte hon, men det bådar inte gott :( lycka till er andra!

• vetlanda
    Anonym (Orolig) skrev 2016-12-14 15:22:13 följande:

Jag har nog fått MA tyvärr :( haft en groteskt "mensvärk" och blödningar både igår och idag nu.. så känns som det är kört. Gjorde också ett gravtest imorse och det visade dessutom lite svagare plus än tidigare. Ringde bm och frågade om de tyckte att jag ändå skulle komma på måndag och det tyckte hon, men det bådar inte gott :( lycka till er andra!

Usch vad trist.
    Jag blöder lite fortfarande. Har bestämt mig för at ta en paus från babymaking ett tag. Alltså, bli det så blir det. Men vi tänker inte kissa på ÄL-stickor eller nåt sånt förens till sommaren.
  • Anonym (Orolig)

Känner precis samma sak! Blir det så blir det :) kan bli mycket roligare så också!

Ta hand om dig! :)

Svar på tråden Mensvärk, pyttelite blödning. Missfall?