Hemma från skolan?
Om ni fick höra att era barn suttit inlåsta i klassrummen idag. Och att polis har hämtat elever som dödshotat skolans ledning, hade ni då vågat skicka barnen till skolan i morgon? De kommer vars inlåsta då med är det sagt.
Om ni fick höra att era barn suttit inlåsta i klassrummen idag. Och att polis har hämtat elever som dödshotat skolans ledning, hade ni då vågat skicka barnen till skolan i morgon? De kommer vars inlåsta då med är det sagt.
Vilken ålder på barnen/ungdomarna handlar detta om?
Förskoleklass till nian
Ja, polis är kontaktad och skolan agerar säkerhetsmedvetet.
De flesta barn som hotar skolpersonal har inget mot andra elever och gör dessutom inget av de hot mot personal som uttalas.
Ja, polis är kontaktad och skolan agerar säkerhetsmedvetet.
De flesta barn som hotar skolpersonal har inget mot andra elever och gör dessutom inget av de hot mot personal som uttalas.
Nej, jag hade hållit mina hemma medan detta utreddes och klarades upp. Jag hade utifrån resultatet övervägt att byta skola för dem.
Nej, jag hade hållit mina hemma medan detta utreddes och klarades upp. Jag hade utifrån resultatet övervägt att byta skola för dem.
Förskoleklass till nian
Ja. Det är ju så jag tänker. Och jag har adelns för dålig info om vad som har hänt. Mer än att dessa elever varit våldsamma mot personal. Vet inte ålder på dessa elever eller av vilken anledning de gått till attack.
Hade mina barn tillhört de lägre klasserna så hade de nog blivit hemma, högstadiebarn hade gått iväg.
Med risk för påhopp, är det en skola med mycket invandrarbarn? För jo, det har betydelse.
Jag hade sett det som utomordentligt viktigt att skolan tillhandahöll utförlig information om något allvarligt inträffat och också om vilka åtgärder som vidtagits och som kommer att vidtas. Jag tycker det säger en del om skolans kvalitet om det inte görs.