• Treansresa

Tittade ni könet? Och varför? :)

Är nyfiken på om just du tittade vad det är för kön? Varför gjorde du det? Ångrar du dig idag?

Jag har inte tittat med ettan. Men tvåan tittade vi med. Nu väntar jag trean och kan verkligen inte bestämma mig om vi ska titta.

• Svar på tråden Tittade ni könet? Och varför? :)
  • Ledilnaan

Med de första tre kollade vi inte, ville ha det som en överraskning. Fick 3 killar.
    Nu fjärde gången ville vi veta om det var en kille igen, och det var det.

• MissLiilo

Vi kollade könet båda gångerna. Jag är alldeles för nyfiken för att låta bli. Dessutom tycker jag det var praktiskt att veta. Det gjorde det lättare att handla in bebissaker, inreda rummet, bestämma namn osv. Det kändes också lättare att knyta an till bebisen och kunna säga han eller använda namnet istället för att säga den eller bebisen. 

• Hannama88

Gravid v21 med första och valde att veta.

Dels av ren nyfikenhet och även för att kunna förbereda mer med kläder etc. Absolut inte sån som tycker vissa färger bara ska vara på visst kön, får vår pojke ärva rosa kläder så är det ingen big deal, men ändå.

Blev även mer verkligt förr oss när vi kunde välja namn, har försökt få barn i så många år att när jag väl blev gravid var det svårt att förstå :)

• Topcom

Med första barnet kollade vi inte, ut kom en pojke :) med tvåan och trean kollade vi, mest för att vi var så jäkla nyfikna men också för att kunna förbereda syskon på enklast sätt och ge namn till bebisen:)

• Ivana1988

vi var båda nyfikna men inte säkra om vi ville veta och jag var helt säker hela graviditeten att det var en pojke...så på RUL sa vi bara men kika runt där också så får vi se om vi marker det själva eller inte..japp, det gick inte att missa haha jag hade rätt.

• Treansresa

Vad kul att läsa vad ni skriver:) vill läsa flera:)

• ika_109

Ja, vi tittade
    För planeringens skull och min oerhörda nyfikenhet
    Ne,j vi ångrar oss inte

Och nu med tvåan har vi gjort samma sak igen

• Espresso

Vi tog reda på kön för att jag var så nyfiken. Inte för någon planering av inköp, allt funkar ju, utan mest för anknytning och namndiskussion. Men blir det ett till barn efter detta kan jag nog tänka mig att inte kolla. Maken ville egentligen inte kolla nu heller, men han gav sig för mig :) Jag ångrar ingenting. Så mysigt att prata om han och lillkillen istället för den och bebis

• Alvina

Vi tog reda på det båda gångerna eftersom vi (läs:jag) var så nyfikna. Aldrig att jag skulle kunna vänta 9 månader. Inte för att könet spelade någon roll men jag är även en sådan som tjyvöppnar julklappar jag brukar få innan själva julafton.

Tur man är anonym...

Svar på tråden Tittade ni könet? Och varför? :)