• 161005

ledsen förälder

Mitt barn som går i skolan har en kompis som hen har lekt med i 2 år snart. På skoltid. Vi brukar ha kompisar hemma och eftersom de är jätte bra kompisar så har jag smsat föräldrarna många ggr och mitt barn frågar också barnets föräldrar om de kan leka efter skolan. Varenda gång har de fullt upp!! De får aldrig leka. Först tänkte jag att de kanske verkligen har mycket att göra men så ser man att barnet leker hos andra barn i klassen. 
     Nu sist tänkte jag ok, jag frågar om ett datum längre fram. Och då svarade hon inte alls . Inget svar. 
    Mitt barn är jätte ledsen och jag vet inte vad jag ska ge för förklaring. Mitt barn är väldigt social, smart och mogen för sin ålder. Verkligen ingen bråkig unge så jag ser inte ngn anledning till detta. Vi själva sticker inte ut på något sätt och är för övrigt väldigt engagerade i våra barns liv . Så jag förstår inte.
    Jag skriver för att jag undrar hur ni hade gjjort och vad ni hade sagt till era barn. Själv har jag varit utfryst i min barndom och detta har påverkat mig som person enormt. Vill inte att det ska drabba mitt barn och jag är också rädd att jag blir så ledsen att min ångest går över till mitt barn. Jag låtsas att vara cool lugn men är verkligen inte det. :(( 

• Svar på tråden ledsen förälder
  • 161005

Alltså grejen är att barnet gärna vill. De brukar komma och fråga mig och när vårt barn tar hem ngn annan så säger barnet att det är orättvist att han också vill det. Så det är föräldern. Jag håller med, jag vill inte heller tjata  men det är mitt barn som gång på gång frågar när föräldrarna kommer för att hämta varje gång. Dagligen. Jätte jobbigt att stå och höra att de har fullt upp. Vi hämtar andra barn ofta men de är bästisar så det klart att det blir tjat. Blir så ledsen  

• 161005

och att hon inte ens svarar på sms. Vem beter sig så? 

• 161005

tips på hur jag kan förklara detta? Varför får de inte leka? 

• 161005

jag har fått säga som ni säger att vi har kontaktat och av någon anledning så kan de inte. Sen ska jag försöka bjuda in andra ännu mera. Att smsa den här människan när hon inte ens har hyfs att svara tillbaka ser jag ingen mening med längre. :(
    De barnen som barnet får leka med bor ganska nära oss faktiskt. så tror inte att det handlar om avståndet. 
    Det värsta är nog att mitt barn ser föräldrarna hämta andra och gå hem för att leka. De ingår i en grupp som alltid leker i skolan, då brukar  föräldrarna hämtar upp alla utom min. Så hemskt.
    Och som sagt min unge sköter sig väldigt bra och jag hör dagligen av fröknarna hur trevlig, samarbetsvillig och hjälpsam han är. Jag kan verkligen inte se varför om inte det handlar om att de har  någon förutfattad mening om oss föräldrar.  

Svar på tråden ledsen förälder