Niaa skrev 2017-01-03 12:49:38 följande:
Detta inlägget har jag missat! Inte meningen att ignorera dig :)
Första gången fick vi ut 11 ägg, 9 befruktades och läkarna var väldigt optimistiska. 4 stycken klarade sig till dag 4 sen dog dom. 1 blev blactocyst och den fick vi tillbaka men minus.
Andra gången fick vi ut 6 ägg men bara 3 befruktades. Inget av dem delade sig normalt.
Jag hoppas att vi kanske får tillbaka på dag 2 eller 3 denna gången med tanke på att det inte verkar vara många som klarar sig till blactocyster. Och det är hemskt att inte komma till ET.. känns som man inte får en ärlig chans då ens..
Ja okej då förstår jag! Var i processen är ni nu?
Vi har också fått ordinerat lutinus denna gången, innan har vi också fått crinone.
Ingen fara. Men fint att du svarade nu
Du har verkligen haft olika alla gånger. Det kan ändå ge mig lite hopp, som sagt, för det behöver ju liksom inte betyda att jag alltid har dålig äggkvalitet vilket är mitt problem. Jag hoppas att vi båda ska lyckas nu. <3
Jag vill alltid ha ET på dag 2. Den gången de skulle ge mig på dag tre var ju första försöket. Och då hann ju alla dö. Så jag tänker likadant som du där. Samtidigt har du ju fått blastocyster, vilket ju är jättebra. Håller tummarna för er nu.
Knepigt det där med lutinus, men måste ju vara så att kliniken bara ändrat läkemedel. Men jag ska fråga dem varför.
Vi ligger lika i processen nu tror jag. Jag har första ultraljudet imorgon. Men jag får alltid spruta rätt länge innan plock, så väntar mig en vecka till nästan.