IVF 2017 - Malmö RMC-
Hoppar gärna in här!
Tredje försöket för oss.
Kör långa protokollet för tredje gången. ÄP beräknat till vecka 2 om allt vill sig.
Hoppar gärna in här!
Tredje försöket för oss.
Kör långa protokollet för tredje gången. ÄP beräknat till vecka 2 om allt vill sig.
Hoppar oxå in här.
Tredje gången för oss oxå. Fast med kort protokoll.
Dom säger att menopur ska vara bra. ???? ägg men bättre kvalite. Men det är väldigt individuellt. Jag hade menopur sist och fick ut mer ägg än första försöka så det är nog väldigt individuellt.
Vi frågade förra gången om man inte kunde sätta in två embryon men då sa dom att det gör dom helst inte men kunde tänka sig det om det var sista försöker. Så jag hoppas ju på det.
Denna gången kör vi på kort protokoll bär mensen kommen och med gonal-f som första gången då jag blev överstimulerad fast med mindre dos. Jag förstår inte riktigt varför dom ändrade från menopur till gonal-f.
Jag blev ju riktigt dålig av gonal-f och fick total frys och kunde bara frysa ett. Och med menopur så blev jag ju gravid men fick tidigt missfall. .
Ibland undrar jag bara hur dom tänker. ..
Jo jag har frågat många gånger. men jag har inte riktigt fått någon bra förklaring. Men jag har varit väldigt tydlig med att jag är riktigt rädd för att bli överstimulerad igen. Men dom säger bara att läkarna har gått genom alla försöken väldigt noga och bestämt efter vilket resultat som har varit bäst.
Vi ska nog frågor om att få tillbaka två om det ökar chanserna till ett nytt plus.
Mensen är beräknad till första veckan i januari så jag väntar. Som vanligt.
När ska du börja?
Ska ni be om två stycken ozå? Eller hur tä ler ni?
Hur känns det?? Imorgon ska du börja med menopur. . Måste känns skönt att var i gång igen. .
Oj då.
Så man måste få blödning mellan dag 8-14? Vad händer om den inte kommer? Får man inte börja då?
Jo jag väntar fortfarande. Mensen är beräknad till nästa helg så vi får se..
Hoppar också in. Ska få remiss i Januari till RMC. Jag är precis i början. Man har konstaterat att mina äggledare inte fungerar. Drabbades av invasiv mola 2015 och nu lider jag av ofrivillig barnlöshet pga det. Hoppas just nu på att jag slipper utredning och att det räcker med att min doktor skickar remiss.
Lycka till Alla!
Hej. Hoppar in här för att svara dig. Tycker absolut att ni ska ta tillbaka två om möjligheten finns. Är väldigt ovanligt att inte ens komma till ET. Har själv varit där en gång, så vet hur hemskt det är. Vi har blivit beviljade att få tillbaka två både på tredje och fjärde försöket, men tyvärr aldrig haft två bra. Så har bara blivit en ändå.
Så mitt råd är - ta alla chanser du kan få. Kram!
Är nu hemkommen från rmc efter blodprov och ultraljud med tanke på att sprayblödningen uteblivit. Var nervös att vi skulle få avbryta och börja om igen men det visade sig att jag var nedreglerad ändå, puh... börjar med menopuren ikväll och nästa delmålet blir ultraljud om en vecka.
Frågade också om möjligheten att få två embryo tillbaka och läkaren sa att dom i Malmö vanligtvis är ganska frikostiga med den möjligheten men eftersom jag blivit opererad för cellförändringar så är man ofta mer restriktiv då det ökar risken för för tidig födsel, vilket i sig ju redan är en stor risk med tvillingar även utan operation. Han sa att det får bli upp till läkaren som är med under återföringen men att vi nog får ställa in oss på enbart ett. Så länge vi får ett tillbaka så är jag iaf glad :)
Ååå så roligt att höra att du får börja med sprutorna fast inte blödningen har kommit.. håller alla tummar och tår att denna gången ska gå bra för er..