• Kezza

IVF 2017 - Malmö RMC-

Hej. Jag hoppar också in här :)

Vi är inne på vårt andra ivf-försök på RMC. Jag kör långa protokollet och tog idag den första sprutan med Gonal-f (375 enheter). Jag ska ta ett blodprov på måndag och sedan blir det första vul på onsdag.

Är det någon som vet vad de kollar för nåt via blodprovet? (Förra gången tog de inget prov)

Jag hoppas att 2017 blir ett bra år för oss alla!! :)

• Kezza
    Niaa skrev 2017-01-05 10:30:44 följande:

Välkommen Kezza :)

Jag har också gjort långa protokollet alla gånger men har bara tagit blodprov nu sista gången när sprayblödningen inte kom. Kanske vill dom vara säkra på att du är nedreglerad?

Kommer det bli äggplock vecka 3 för dig då om allt går som planerat?

Det kanske är så att de vill kolla om jag är nedreglerad men konstigt att de isåfall gör det när jag redan har börjat med sprutorna. Förra gången hade jag en jättestor äggblåsa/cysta som de fick sticka hål på. Funderar på om blodprovet kan ha med det att göra? För de pratade om att det kunde vara nåt gammalt som hängde kvar sen förra cykeln.

Ja, äggplocket är planerat till vecka 3 men förra gången fick jag spruta längre än planerat så jag räknar nästa med det denna gång också.

Jag läste er diskussion kring det här med att sätta in två embryon. Förra gången sa doktor E att vi skulle diskutera det efter att vi visste hur många embryon det blev (tyvärr blev det bara ett) men det verkade som att han var öppen för det iaf. Denna gång kommer vi att sätta in två om det blir möjligt och att vi får ok från doktorn :)
  • Kezza

Jag har idag varit och tagit blodprov på RMC. Jag undrade vad de kollade på provet och de vill se om mina hormonnivåer ligger rätt. De kan se om jag behöver höja eller sänka sprutmängden eller om det är lagom.

Konstigt att de inte tar blodprov vid alla försök!

• Kezza
    Niaa skrev 2017-01-09 13:53:12 följande:

Hur gick det idag Kezza och Regnbågsdröm?

Jag var på VUL och har sju äggblåsor i bra storlek på höger sida men inga alls på vänster sida. Hoppas att det räcker, jag kommer inte ihåg hur många blåsor jag har haft tidigare..

På torsdag blir det iaf ÄP. Vill bara skruva fram tiden nu!

Jag var på vul idag och jag har fyra små äggblåsor på ena sidan och en mikroliten på andra. Dr E sa att vi ska testa att lägga till 75 enheter Menopour (har r3dan Gonal-f) och se om det ger någon effekt.

Nästa vul blir på måndag och då hoppas jag att det är fler och större äggblåsor!
  • Kezza
    Regnbågsdröm skrev 2017-01-11 16:34:32 följande:

Jodå, det har gått bra. Tack som frågar <3 nu håller vi tummarna för att det här är bättre ägg än någonsin och att det är många befruktade och bra!

Du behöver inte vara nervös. Den nya läkaren är för övrigt skitbra. Så får du henne imorgon så är det inga problem Det kommer gå bra! Håller tummar för er!

Vad skönt att det gick bra för er Regnbågsdröm! :)

Är den nya läkaren en ung ljushårig tjej?
  • Kezza
    Niaa skrev 2017-01-11 15:36:23 följande:

Hur gick VUL idag believe88? Och ÄP för dig Regnbågsdröm? Hoppas det har gått bra för er båda :)

Här är jag nervös inför morgondagen. Blir nog aldrig van..

Hoppas att det går bra för er imorgon! :)

Det är tur att det finns bra mediciner när man är nervös! :)
  • Kezza
    Regnbågsdröm skrev 2017-01-13 09:04:51 följande:

Blev ingen insättning. Båda dog. Så nu bryter jag ihop. Var min sista chans.

Försvinner från familjeliv.

Kram och lycka till till er andra.

Åh, jag lider verkligen med er!

Många styrkekramar
  • Kezza
    Niaa skrev 2017-01-13 14:49:44 följande:

Rmc ringde för en stund sedan och av våra 8 ägg var 7 mogna och sex befruktades och ser fina ut idag.

Vi är inbokade på återföring av 2 st embryo imorgon MEN det kan vara så att embryologen som arbetar imorgon tycker att alla är så fina att vi väntar med återföring ytterligare någon dag för att kunna se vilka som har bäst chans att fortsätta utvecklas. Så ja vi får se, men känner mig lite försiktigt optimistisk :)

Vad roligt att det blev så måbga befruktade ägg?

Gör RMC återföring på söndagar också?
  • Kezza
    Niaa skrev 2017-01-13 19:20:36 följande:

Ja, jag trodde inte att dom gjorde det men det gör dom visst:) Hur går det för dig?

Det är ju bra att veta :)

Jag ska på mitt andra vul på måndag och hoppas då att dosen med Menopour har fått fart på äggblåsorna. Jag räknar ju inte med några mängder med det hade varit skönt om de hade ökat i antal och storlek :)
  • Kezza
    Niaa skrev 2017-01-14 09:35:30 följande:

Blev inget ET idag. 4 av 6 hade delat sig fint sedan igår och dom insisterade på att vänta och se hur dom fortsätter utveckla sig. Tisdag efm är prelbokat för ET men känns sjukt nervigt att vänta så länge... dom lovade dock att dom har översikt över embryona och att om dom slutar dela sig så ringer embryologen och vi får komma in för ET innsn tisdag. Man vill så gärna lita på att dom har rätt men det gnager ändå lite inom en. Håll tummarna för oss nu <3

Vill de att embryon ska utvecklas till blastocyster innan återföring?

Jag håller mina tummar!! :)
  • Kezza
    Wilja87 skrev 2017-01-15 08:31:10 följande:

Äggutplock imorgon kl 7.30! =)

Spännande! :)

Lycka till!
  • Kezza
    Niaa skrev 2017-01-15 00:18:15 följande:

Ja, dom vill ju gärna det. Själv hade jag nog gärna satt in på dag 2 eller 3 men förstår ju deras tanke såklart. Nåja, ska försöka att tänka på annat fram tills dess..

Hoppas det går bra på ditt ultraljud på måndag:) sa dom vilken dag som trodde det kunde bli äggplock?

Tack så mycket! :)

Det gör lite ont i äggstockarna så jag hoppas att det är ett bra tecken på att äggblåsorna har växt till sig!

Läkaren har inte sagt något om äggplock. I planeringen står det vecka 3 så vi får se vad de säger imorgon.
  • Kezza

Äggplock är bokat till torsdag. Jag känner mig lite nervös inför resultatet av detta men ska försöka att tänka positivt!

Svar på tråden IVF 2017 - Malmö RMC-