• anina

IVF 2017 - Malmö RMC-

Hej.

Jag hoppar in här. =)
    Jag är 30 år och min sambo 47. Han har två barn sen tidigare.
    Började utredning i somras och i september meddelade de att jag inte har ägglossning pga min endometrios (fick den diagnosen för ca 8 år sen). 
    Fick remiss till RMC i Malmö. Har varit på ett första möte. Jag kör låååångt protokoll. Började med nedreglering i oktober med sprutor. På ons börjar jag med synarela ytterligare ca 1 vecka.  
    Beräknat äggplock v5. 
    Med doktor K, menar ni han som har ett efternamn som börjar på O? Det är iaf han vi går hos. 

• anina
    Niaa skrev 2017-01-09 15:59:52 följande:
    Välkommen! :)

Oj, och jag som tycker att det vanliga långa protokollet är långt! Vad spänannde att äntligen vara igång förstår jag. Som Regnbågsdröm också svarat så får ni nog ställa in er på många olika doktorer men hoppas ni har turen att enbart behöva genomgå detta en gång :) kram på dig och lycka till!

Ja det är spännande. =) Nu börjar det bli verkligt. =) 

Tack. Och hoppas verkligen det går vägen för er denna gången. Kram

Regnbågsdröm skrev 2017-01-09 15:10:11 följande:
    Ingen aning om vad han heter i efternamn. Men tror bara det finns en på K. Och bara två män. Den andra är dr E
    Men ni kommer garanterat gå hos flera olika. Jag har varit hos typ alla utom någon ny de fått nu som jag ska ha på onsdag, haha.
    Kram och lycka till med er resa!

Hehe ok. Då vet jag. =)

Tack, och hoppas verkligen ni lyckas denna gången. Kram

• anina
    Regnbågsdröm skrev 2017-01-07 11:04:18 följande:
    Hoppas ni får bättre respons på era frågor då. Oss blir de alltid irriterade på när vi ställer frågor

Jaaa! Hoppas vi är fler som får två. Och att vi alla lyckas! Måste ske! <3
    De verkar nästan irriterade för att vi inte ställde så mycket frågor. Skrattande Eftersom jag har varit nedreglerad sen okt har jag hunnit googla alla frågor jag hade. Skrattande
  • anina
    Regnbågsdröm skrev 2017-01-13 09:04:51 följande:

Blev ingen insättning. Båda dog. Så nu bryter jag ihop. Var min sista chans.
    Försvinner från familjeliv.
    Kram och lycka till till er andra.

Åh neeeej. Fy vad hemskt för dig. Jag tänker på dig. Hjärta Kram
  • anina
    Wilja87 skrev 2017-01-15 08:31:10 följande:

Äggutplock imorgon kl 7.30! =)

Hoppas det gick bra. =)
  • anina

Varför tar man orgalutran?
    Jag har bara fått Puregon utskrivet. Borde jag fråga om 
    orgalutran?

• anina
    believe 88 skrev 2017-01-16 18:50:08 följande:

Äggplock på onsdag..

Lycka till. =) jag ska dit kl 10 och ta blodprov. Vi kanske ses. =)
  • anina

Tänker på er tjejer. Kram på er och en extra kram till er som har det jobbigt just nu. 

Dag 7 med Puregon för mig. Blodprov igår som var bra, VUL imorgon. 

• anina
    Första ultraljudet klart. =) 
    På högersidan hade jag 5 äggblåsor, 2 på 10 mm och 3 mindre.
    På vänstersidan hade jag 13 äggblåsor, så jag är lite överstimulerad sa hon. 1 var 15 mm, 1 på 13 och 1 på 12, och så nedåt. 
    Hon hittade även en muskelknuta på livmodern men det var inget som behövde åtgärdas sa hon.
Svar på tråden IVF 2017 - Malmö RMC-