• Wilja87

IVF 2017 - Malmö RMC-

Hej Hoppar gärna in här också!

Hoppas det kommer gå bra för er alla, håller tummarna för er!

Jag går på Menopur nu för första gången och kommer vara mitt andra IVFförsök. Har gjort ett IVF innan med Gonal F. Fick då ut 15 ägg, Fem befruktade, Alla dog innan insättning. Hoppas på att Menopur ger mig bättre kvalite på äggen.

Ska gå på mitt andra ultraljud imorgon för att kolla hur äggen växt sen i måndags. Hade bara tre ägg då på 10 mm så vi höjde dosen för att väcka flera ägg. Planerad äggutplock vecka 3..

• Wilja87
    Niaa skrev 2017-01-12 18:02:16 följande:
    Usch vilken otur wilja87 :( det är fruktansvärt när man inte kommer till ET ens.. försökte dom odla till blactocyster eller på vilken dag dog dom? Vid mitt första försök dog alla utom ett på dag 4.
    Ja det var inte alls kul. Dom dog på dag 2. Har sju ägg nu som skall tas ut på måndag. Hoppas Menopur ger bättre kvalite. Kan bli vårt sista försök till bebisar då vi inte orkar längre.
  • Wilja87
    Niaa skrev 2017-01-13 08:36:54 följande:
    Jag hade också sju äggblåsor men fick ut åtta ägg. Jag lägger också allt mitt hopp på att Menopur ger starkare ägg denna gången.

På nåt konstigt vis hittar man kraft att orka vidare även efter det har känts som mörkast <3
    ja hoppas menopur ger oss de vi vill ha nu :)
  • Wilja87
    Regnbågsdröm skrev 2017-01-13 09:04:51 följande:

Blev ingen insättning. Båda dog. Så nu bryter jag ihop. Var min sista chans.
    Försvinner från familjeliv.
    Kram och lycka till till er andra.

men ååh nej :( massa styrke kramar!!!
  • Wilja87
    Niaa skrev 2017-01-14 09:35:30 följande:

Blev inget ET idag. 4 av 6 hade delat sig fint sedan igår och dom insisterade på att vänta och se hur dom fortsätter utveckla sig. Tisdag efm är prelbokat för ET men känns sjukt nervigt att vänta så länge... dom lovade dock att dom har översikt över embryona och att om dom slutar dela sig så ringer embryologen och vi får komma in för ET innsn tisdag. Man vill så gärna lita på att dom har rätt men det gnager ändå lite inom en. Håll tummarna för oss nu <3

ÅÅÅÅH Håller alla mina tummar, fingrar och tår. =) Spännande!
  • Wilja87
    anina skrev 2017-01-16 10:29:54 följande:
    Hoppas det gick bra. =)
    Det gick bra! Fick ut 11 ägg. S imorgon mellan 15-16 får jag veta hur befruktningen gått. =)
  • Wilja87
    Niaa skrev 2017-01-16 11:53:39 följande:
    11 ägg det är ju jättebra! Hoppas nu på många befruktade och fin kvalite på äggen! :)
    Jaa det hoppas man verkligen på! Får veta imorgon ! )

Förra gången fick jag ut 15 ägg 5 blev befruktade, men ingen fick en bra clldelning. Det vad med gonal f. Har gått på menopur nu, så hoppas kvaliteten är bättre.
  • Wilja87
    Längtan1988 skrev 2017-01-16 12:39:40 följande:
    Orgalutran stimulerar äggstockarna. Om jag förstått rätt så hjälper den till att göra äggblåsorna större och mogna. De finns kanske olika mediciner beroende på vad just individen behöver.
    Orgalutran sprutan förhindrar kroppen från att göra en ägglossning när äggen är mogna.=)
  • Wilja87
    Niaa skrev 2017-01-16 13:51:15 följande:
    Jag hoppas också på det! För flera av oss tror jag nof att menopur är något bättre om man har haft varierande kvalite på sina ägg tidigare..

Denna väntan är helt olidlig... imorgon är det äntligen dags för ET så länge dom inte slutar dela sig under dagen.. ännu har dom iaf inte ringt!

Har dom sagt vilken dag ni får göra ET med tanke på er historik?

Åh håller mina tummar för dig!!

Ja asså väntan är det jobbigaste!

Nej dom har inte sagt något mer än att jag blir kontaktad moron mellan 15-16 så får jag berättat hur många ägg som blev befruktade och hur många av dom som har en fin celldelning och att jag får då veta när och om det blir ett ET. Blir det et sker det på dag 2, 3 eller 5 beroende på hur celldelningen ser ut?

• Wilja87
    believe 88 skrev 2017-01-17 08:45:51 följande:
    Det såg nog bara ut dom var stora och risken för överstimmulering finns denna gången oxå.. läkaren jag hade igår frågade han hela tiden om jag verkligen mådde bra..

AH ! =) Fick precis samtal från RMC. Av mina 11 ägg så var 7 mogna. Alla 7 blev befruktade. Har fått bokad insättning på torsdag kl 13.30!

Hoppas nu alla eller ialla fall en får en bra celldelning så inte allt måste slängas som förra gången. Får veta imorgon om det är så att de har dålig celldelning..

• Wilja87
    believe 88 skrev 2017-01-17 08:45:51 följande:
    Det såg nog bara ut dom var stora och risken för överstimmulering finns denna gången oxå.. läkaren jag hade igår frågade han hela tiden om jag verkligen mådde bra..
    Åh hoppas det blir bra och du slipper krångel. <3
  • Wilja87
    Niaa skrev 2017-01-17 18:02:22 följande:
    Låter ju jättepositivt!! Ja man får lita på att dom har koll på äggen, men det tror jag att dom har. Embryologen att verkar jättebra i Malmö tycker jag:)
    Ja jag hoppas verkligen det. Spännande!
  • Wilja87
    Niaa skrev 2017-01-17 19:50:04 följande:

I eftermiddags fick vi tillbaka en fin blactocyst, ytterligare två odlas vidare till imorgon innan vi vet om dom kan frysas. Hade blivit såå glad om vi hade lyckats få till frysen! Testdag 29/1.

Lycka till på era vul och äggplock imorgon allesammans :))

Ååh hoppas verkligen! Håller tummarna på plus och ägg till frysen!!
  • Wilja87
    Niaa skrev 2017-01-17 18:02:22 följande:
    Låter ju jättepositivt!! Ja man får lita på att dom har koll på äggen, men det tror jag att dom har. Embryologen att verkar jättebra i Malmö tycker jag:)
    Ja man kan inget göra mer än att lita på dom. :) men min magkänsla säger satt vi kommer lyckas denna gång!
  • Wilja87
    Life02 skrev 2017-01-18 15:18:53 följande:

Första VUL gjort. Man kunde se många små äggblåsor men ingen som var i den storleken de ville. Bara två som var 10mm. Så har ökat dosen Gonal F till 125 och nytt UL lördag.
    Finns det hopp om att de växer till lördag?

Ja de kommer växa. Har för mig att dom växer ca 1 mm / dag...?? 
    Kram

• Wilja87
    Niaa skrev 2017-01-18 15:38:15 följande:
    Har ni fått svar om celldelningen ännu? :)
    Dom skulle bara ringa om det ej såg bra ut eller om något ej gick som det skulle. Inget samtal idag, så det är lite positivt. Hoppas bara dom inte ringer imorgon innan insättningen. Dom ringde 4 h innan förra insättningen och sa att jag ej skulle komma längre pga att celldelningen helt plötsligt blev dålig. Så kommer vara långa minutrar imorgon på jobbet... 
  • Wilja87
    Niaa skrev 2017-01-19 10:40:45 följande:
    Lycka till idag! :)

Alla dessa fick också slängas. =( Så det blir inge mer försök få våran del. Orkar inte och ser ingen mening med att göra en tredje IVF när man aldrig fått tillbaka ett enda ägg. 

Jag önskar er alla lycka till och hoppas ni plussar!

kram

• Wilja87
    Regnbågsdröm skrev 2017-01-19 13:24:36 följande:
    Jag tycker RMC agerar så jävla fel här. Har man er historia, då ger man fan tillbaka embryot på dag 2 så du åtminstone får testa att ruva. Jag tycker det är förfärligt.
    Är kvar lite här för att se hur det går för er och det här gjorde väldigt ont att höra.
    Men självklart ska ni när ni orkar genomföra ert tredje försök! Men kräv dag ET dag två. Det borde de begripit nu också.
    <3 Tack för att du bryr dig, det värmer. 

Pratade med läkaren precis och nämnde just det med dag två, han sa att det är både negativ och positivt med dag 2 och dag 3. Negativ med dag två var att dom inte kunde se vilka av dom som har "bäst" chans att utvecklas till ett foster. så det är en chansning och risken för missfall är ju då stor.

Han pratade även om att donera spermier eller ägg, då det inte verkar fungera med befruktningen. 

Han skulle ha möte med sina kollegor och labbet på tisdag och sedan återkomma till oss om vad de tycker vi ska ha för nästa plan...

... vi sa inget om att vi inte ville försöka igen, vi vill gärna veta vad beslutet blir från deras sida och under tiden kanske vårt tänk ändras eller kommer ändras. 

Massa kramar
Svar på tråden IVF 2017 - Malmö RMC-