• Niaa

IVF 2017 - Malmö RMC-

Regnbågsdröm skrev 2016-12-29 15:25:12 följande:

Skönt att det ordnade sig med nedregleringen. Och bra att du frågade om två. Ger det dig inte större chanser utan snarare finns större risk för komplikationer för dig, då är det ju inte värt det. Men kan det öka chanserna så. Som sagt, jag hoppas vi får två den här gången. Men huvudsaken är ju att det lyckas. Såklart. Det ska det fan göra för oss båda nu!

Har du också dålig äggkvalitet? Hur många behandlingar hade ni gjort? Kram och lycka till!

Verkligen! Håller med dig helt. Jag litar på E, tycker han är en fantastisk läkare och har ett väldigt fint och kompetent bemötande. Han verkar veta vad han pratar om :) han sa ungefär som du att två fina embryo inte nödvändigtvis behöver öka chanserna men har man däremot två halvbra embryo så är det all idé att försöka. Men jag hoppas ändå lite på två nu när man ställt in sig lite på det. Vid nästa vul skulle dom mäta livmoderhalsen för att se hur mycket som finns kvar. Har man inte avlägsnat all för stor del så kanske vi kan få två ändå om det skulle bli aktuellt med två halvbra ägg.

Detta blir vårt tredje försök. Har fått ET med blactis första gången men det fäste inte. Försök nummer två gav dålig skörd och då visade sig också att sambon hade kassa spermier. Ca 2.5 miljoner mot första gången när han hade runt 50 har jag för mig att dom sa. Ingen förklaring på varför men denna gången blir det menopur istället för purugon samt icsi ifall spermierna är få igen. Inga till frysen någon gång men har förstått att det är få förunnat...

Var går ni nu någonstans? Har dom gjort någon förändring i er behandling mot föregående gånger?

Ja, jag håller verkligen tummarna för er också. Någon gång kommer det gå! Kram på dig!
  • Niaa
    believe 88 skrev 2017-01-03 06:42:42 följande:

Niaa hur går det för er?

Det rullar på bra här, VUL på torsdag :)

Hur går det för er? Fått klartecken att börja?
  • Niaa
    believe 88 skrev 2017-01-03 09:55:16 följande:

Ok va kul.. hoppas att det har hänt lite då...

Nästa inte ännu måste invänta mensen först.. sen får vi se

Den skulle komma när som väl? :)

Har du koll på om dom gör vul på söndagar eller om det är helt stängt då? Tidigare har jag haft sånt flyt att jag har gjort vul 1 på onsdagen och vul 2 på lördagen. Därför hoppas jag lite på söndagen och inte måndag..
  • Niaa
    Regnbågsdröm skrev 2016-12-29 18:30:33 följande:

Så första gången blev det ingen ET, men andra gången en blasto? Ja det bevisar då verkligen att alla gånger är unika. Hur många befruktade har ni haft varje gång?

Nej frysen har jag helt räknat bort. Har alltid haft tre befruktade ägg, men olika antal ut. Har dålig kvalitet, så även om jag fått 12 ägg ut så har få varit mogna eller bra. Första gången dog alla tre innan insättning. Men har ruvat tre gånger, men aldrig blivit gravid. Får alltid tillbaka tvådagars.

Går också på RMC i Malmö. Vi är samkönade, så därför vi går kvar där även fast våra tre "gratisförsök" är klara. Är bara universitetssjukhusen som utför IVF om man ska ha donerade spermier, vilket vi ju har.

Har bara förändrat behandlingen från första försöket. Började med gonal-f. Sedan har jag kört menopur hela tiden. Maxdos från dag ett. Plus långt protokoll med synarela. Men verkar som att vi ska köra lutinus nu istället för Crinone. Verkar som att RMC kanske bara bytt läkemedel? Kör ni också det? Kram och all lycka!

Detta inlägget har jag missat! Inte meningen att ignorera dig :)

Första gången fick vi ut 11 ägg, 9 befruktades och läkarna var väldigt optimistiska. 4 stycken klarade sig till dag 4 sen dog dom. 1 blev blactocyst och den fick vi tillbaka men minus.

Andra gången fick vi ut 6 ägg men bara 3 befruktades. Inget av dem delade sig normalt.

Jag hoppas att vi kanske får tillbaka på dag 2 eller 3 denna gången med tanke på att det inte verkar vara många som klarar sig till blactocyster. Och det är hemskt att inte komma till ET.. känns som man inte får en ärlig chans då ens..

Ja okej då förstår jag! Var i processen är ni nu?

Vi har också fått ordinerat lutinus denna gången, innan har vi också fått crinone.
  • Niaa
    believe 88 skrev 2017-01-03 12:02:54 följande:

Jo till helgen ska den komma. Men man vet ju inte riktigt längre när den kommer.

Jag tror inte att dom har öppet på söndagar jag har alltid fått gjort VUL på torsdagar och måndagar..

Typiskt om det skulle dröja nu när du bara vill att den ska skynda sig!

Jag ställer nog in mig på VUL på måndag men håller tummarna för att det blir i helgen..
  • Niaa
    Regnbågsdröm skrev 2017-01-03 13:00:21 följande:

Ingen fara. Men fint att du svarade nu

Du har verkligen haft olika alla gånger. Det kan ändå ge mig lite hopp, som sagt, för det behöver ju liksom inte betyda att jag alltid har dålig äggkvalitet vilket är mitt problem. Jag hoppas att vi båda ska lyckas nu. <3

Jag vill alltid ha ET på dag 2. Den gången de skulle ge mig på dag tre var ju första försöket. Och då hann ju alla dö. Så jag tänker likadant som du där. Samtidigt har du ju fått blastocyster, vilket ju är jättebra. Håller tummarna för er nu.

Knepigt det där med lutinus, men måste ju vara så att kliniken bara ändrat läkemedel. Men jag ska fråga dem varför.

Vi ligger lika i processen nu tror jag. Jag har första ultraljudet imorgon. Men jag får alltid spruta rätt länge innan plock, så väntar mig en vecka till nästan.

Ge inte upp, är det något man kan vara säker på så är det att ingen behandling är den andra lik. Förhoppningsvis har ni haft er beskärda del av otur nu och får en fullträff denna gången :)

Möjligt att dom har bytt helt men det verkar som att lutinus leder till många plus, kanske inte lutinus i sig iofs men ger ändå lite hopp tycker jag. Har förstått att den är rätt besvärlig dock...

Åh stort lycka till imorgon då! Hoppas på många fina äggblåsor!
  • Niaa
    Regnbågsdröm skrev 2017-01-03 15:33:10 följande:

Tack! Jag hoppas du har rätt. Jag kör ju på akupunktur den här gången också, vilket jag hört mycket gott om. Plus att jag är sjukskriven helt från jobbet för att slippa stressen samtidigt. Så jag har i alla fall gjort precis allt jag kan för att öka förutsättningarna för den här gången. Men behövs verkligen ett mirakel för att det ska gå. Men sådana har ju skett förr, tänker jag

Ja. Känns som att lutinus är bättre. Vet inte varför jag tror det heller. Men Fler som tar det verkar det som i alla fall.

Tror Crinone är jobbigare rent kladdighetsmässigt? Har jag fått för mig? Eller vad har du hört skulle vara jobbigt med lutinus?

Hur gick det idag? :)

Jag tyckte inte crinone var så värst kladdigt, har fått för mig att lutinus är värre och att man måste gå med binda hela dagarna men det är verkligen det lilla i hela denna karusellen. Så länge preparaten gör sitt är jag glad : ))
  • Niaa
    Regnbågsdröm skrev 2017-01-03 15:33:10 följande:

Tack! Jag hoppas du har rätt. Jag kör ju på akupunktur den här gången också, vilket jag hört mycket gott om. Plus att jag är sjukskriven helt från jobbet för att slippa stressen samtidigt. Så jag har i alla fall gjort precis allt jag kan för att öka förutsättningarna för den här gången. Men behövs verkligen ett mirakel för att det ska gå. Men sådana har ju skett förr, tänker jag

Ja. Känns som att lutinus är bättre. Vet inte varför jag tror det heller. Men Fler som tar det verkar det som i alla fall.

Tror Crinone är jobbigare rent kladdighetsmässigt? Har jag fått för mig? Eller vad har du hört skulle vara jobbigt med lutinus?

Hur gick det idag? :)

Jag tyckte inte crinone var så värst kladdigt, har fått för mig att lutinus är värre och att man måste gå med binda hela dagarna men det är verkligen det lilla i hela denna karusellen. Så länge preparaten gör sitt är jag glad : ))
  • Niaa
    Kezza skrev 2017-01-04 22:32:40 följande:

Hej. Jag hoppar också in här :)

Vi är inne på vårt andra ivf-försök på RMC. Jag kör långa protokollet och tog idag den första sprutan med Gonal-f (375 enheter). Jag ska ta ett blodprov på måndag och sedan blir det första vul på onsdag.

Är det någon som vet vad de kollar för nåt via blodprovet? (Förra gången tog de inget prov)

Jag hoppas att 2017 blir ett bra år för oss alla!! :)

Välkommen Kezza :)

Jag har också gjort långa protokollet alla gånger men har bara tagit blodprov nu sista gången när sprayblödningen inte kom. Kanske vill dom vara säkra på att du är nedreglerad?

Kommer det bli äggplock vecka 3 för dig då om allt går som planerat?
  • Niaa
    Regnbågsdröm skrev 2017-01-04 18:59:42 följande:

Jodå. Det gick som det brukar, ungefär. Så ska tillbaka på måndag igen. Brukar alltid få spruta i nästan två veckor.

Jaha okej. Vi får väl se då Jag får alltid ha trosskydd med Crinone, kommer massa kladd ju

Frågade idag om varför de bytt, men dr K är alltid så otrevlig tycker jag. Han svarade typ inte ordentligt. Sen tillslut sa han typ att "det kanske är en ekonomisk fråga" men han verkade mest irriterad på att jag frågade. Tycker frågan är helt relevant. Särskilt eftersom jag fått recept för det, men det fortfarande står Crinone på planeringen. Kan inte du också fråga när du är där? Se vad du får för svar? Vore ju intressant att veta om det bara är ekonomi eller om de typ fått veta att den är bättre eller något.

När ska du dit? Imorgon?

Jag ska också dit igen på måndag och brukar också spruta i ca 2 veckor. Träffade doktor k för första gången idag, han har jag inte träffat någon av de andra gångerna. Han var inte alls positiv till att sätta i två embryo så blir det han som är läkare på äggplocket så kan vi nog glömma den tanken. Han menade att med min ålder så gör man sällan det men jag kan tycka att ålder spelar mindre roll när det är "sista" försöket.

Glömde fråga om lutinus dock!

Har inte svarat så bra på behandlingen som vid tidigare försök. Hade fyra små äggblåsor på höger sida, vänster sida räknades inte ens då dom var så små. Ökad dos till på måndag så får vi se sen. Försöker dock inte lägga så mycket vikt vid antal ( i slutändan så är det ju ändå kvalitén och lite tur som gäller) och försöker vara fortsatt optimistisk :)
Svar på tråden IVF 2017 - Malmö RMC-