IVF 2017 - Malmö RMC-
Imorgon blir det ner till Malmö.
Vad skönt att ha det över. =) Gör det så ont så man knappt klarar det? Skönt med personal som tar hand om en iaf, det underlättar lite.
Jag är väl kanske nåt mellanting i smärtgräns. Har en kompis som tycker cellprovet gör hemskt ont.
Nu har vår kallelse kommit! Hur långt tid tar det innan man kan komma igång med behandling om man inte behöver nedreglera sig tror ni? :)
FiaLisa. Såg nu att ni gjort inseminationer innan. Då har ni i så fall inte tre ivf-försök också. Vi var tvungna att gå direkt på ivf. Därför fick vi tre försök. Sedan gjorde vi två som vi betalade för.
Blev tvungna att ge upp med mig så ska så småningom testa med sambon istället. Hoppas på insemination då. Men då får vi ju betala oavsett vad det blir, eftersom vi förbrukat våra försök som par.
Måste vara många som ska göra IVF på RMC nu. Först har vi fått vänta 3 månader på parmottagningen (som ägde rum i april) och nu ska vi vänta ytterligare 3 månader för att komma på IVF-samtal (vad det nu är?). Min nära vän gjorde IVF på RMC för exakt ett år sedan och då var det inte några sådana här väntetider. Blir så less... och snart håller de väl sommarstängt. Hade varit så skönt att ha ett datum när allt ska sätta igång så att man har något att förvänta sig åtminstone...
Sorry för att jag sprider negativ anda med det här inlägget men jag är så trött på att inte få en direkt plan från RMC. Det är mest en kö än så länge...