• Niaa

IVF 2017 - Malmö RMC-

believe 88 skrev 2017-01-13 16:49:54 följande:

Ok så roligt att så många ändå blev befruktade och ser fina ut... :)

Hur gick det för dig idag, du var på VUL väl?
  • Niaa
    believe 88 skrev 2017-01-13 19:06:59 följande:

Jo det gick bra.. Ska ner igen på måndag. Känns som om dom verkligen vill ha koll på mig denna gången..

Det känns bra att du är i trygga händer <3
  • Niaa
    Kezza skrev 2017-01-13 19:15:23 följande:

Vad roligt att det blev så måbga befruktade ägg?

Gör RMC återföring på söndagar också?

Ja, jag trodde inte att dom gjorde det men det gör dom visst:) Hur går det för dig?
  • Niaa

Blev inget ET idag. 4 av 6 hade delat sig fint sedan igår och dom insisterade på att vänta och se hur dom fortsätter utveckla sig. Tisdag efm är prelbokat för ET men känns sjukt nervigt att vänta så länge... dom lovade dock att dom har översikt över embryona och att om dom slutar dela sig så ringer embryologen och vi får komma in för ET innsn tisdag. Man vill så gärna lita på att dom har rätt men det gnager ändå lite inom en. Håll tummarna för oss nu <3

• Niaa
    Kezza skrev 2017-01-14 15:36:47 följande:

Vill de att embryon ska utvecklas till blastocyster innan återföring?

Jag håller mina tummar!! :)

Ja, dom vill ju gärna det. Själv hade jag nog gärna satt in på dag 2 eller 3 men förstår ju deras tanke såklart. Nåja, ska försöka att tänka på annat fram tills dess..

Hoppas det går bra på ditt ultraljud på måndag:) sa dom vilken dag som trodde det kunde bli äggplock?
  • Niaa
    Wilja87 skrev 2017-01-15 08:31:10 följande:

Äggutplock imorgon kl 7.30! =)

Åh jättestort lycka till!!
  • Niaa
    Wilja87 skrev 2017-01-16 11:15:33 följande:

Det gick bra! Fick ut 11 ägg. S imorgon mellan 15-16 får jag veta hur befruktningen gått. =)

11 ägg det är ju jättebra! Hoppas nu på många befruktade och fin kvalite på äggen! :)
  • Niaa
    Wilja87 skrev 2017-01-16 12:29:12 följande:

Jaa det hoppas man verkligen på! Får veta imorgon ! )

Förra gången fick jag ut 15 ägg 5 blev befruktade, men ingen fick en bra clldelning. Det vad med gonal f. Har gått på menopur nu, så hoppas kvaliteten är bättre.

Jag hoppas också på det! För flera av oss tror jag nof att menopur är något bättre om man har haft varierande kvalite på sina ägg tidigare..

Denna väntan är helt olidlig... imorgon är det äntligen dags för ET så länge dom inte slutar dela sig under dagen.. ännu har dom iaf inte ringt!

Har dom sagt vilken dag ni får göra ET med tanke på er historik?
  • Niaa
    Kezza skrev 2017-01-16 18:02:09 följande:

Äggplock är bokat till torsdag. Jag känner mig lite nervös inför resultatet av detta men ska försöka att tänka positivt!

Kommer gå bra ska du se! :)
  • Niaa
    believe 88 skrev 2017-01-16 18:50:08 följande:

Äggplock på onsdag..

Såg det bra ut på ultraljudet? Inga tendenser till överstimulering?
Svar på tråden IVF 2017 - Malmö RMC-