• Niaa

IVF 2017 - Malmö RMC-

Wilja87 skrev 2017-01-16 15:26:15 följande:

Åh håller mina tummar för dig!!

Ja asså väntan är det jobbigaste!

Nej dom har inte sagt något mer än att jag blir kontaktad moron mellan 15-16 så får jag berättat hur många ägg som blev befruktade och hur många av dom som har en fin celldelning och att jag får då veta när och om det blir ett ET. Blir det et sker det på dag 2, 3 eller 5 beroende på hur celldelningen ser ut?

Håller tummarna lite extra för er mellan 15 och 16 då!

Det verkar vara väldigt olika när det blir ET. Jag har inte haft så jättemånga ägg om man jämför med många andra på familjeliv men våra har dom alltid velat odla till blactocyster innan ET. Men i regel har jag fattat det som att det beror på antal ägg och sedan hur celldelningen ser ut men det verkar nästan vara vanligare med ET på dag 2 eller 3 om man läser runt härinne.
  • Niaa
    believe 88 skrev 2017-01-17 08:45:51 följande:

Det såg nog bara ut dom var stora och risken för överstimmulering finns denna gången oxå.. läkaren jag hade igår frågade han hela tiden om jag verkligen mådde bra..

Okej.. hoppas verkligen du slipper :/

Och lycka till imorgon!
  • Niaa
    Wilja87 skrev 2017-01-17 15:55:16 följande:

AH ! =) Fick precis samtal från RMC. Av mina 11 ägg så var 7 mogna. Alla 7 blev befruktade. Har fått bokad insättning på torsdag kl 13.30!

Hoppas nu alla eller ialla fall en får en bra celldelning så inte allt måste slängas som förra gången. Får veta imorgon om det är så att de har dålig celldelning..

Låter ju jättepositivt!! Ja man får lita på att dom har koll på äggen, men det tror jag att dom har. Embryologen att verkar jättebra i Malmö tycker jag:)
  • Niaa

I eftermiddags fick vi tillbaka en fin blactocyst, ytterligare två odlas vidare till imorgon innan vi vet om dom kan frysas. Hade blivit såå glad om vi hade lyckats få till frysen! Testdag 29/1.

Lycka till på era vul och äggplock imorgon allesammans :))

• Niaa
    Wilja87 skrev 2017-01-18 14:42:03 följande:

Ja man kan inget göra mer än att lita på dom. :) men min magkänsla säger satt vi kommer lyckas denna gång!

Har ni fått svar om celldelningen ännu? :)
  • Niaa
    Life02 skrev 2017-01-18 15:18:53 följande:

Första VUL gjort. Man kunde se många små äggblåsor men ingen som var i den storleken de ville. Bara två som var 10mm. Så har ökat dosen Gonal F till 125 och nytt UL lördag.

Finns det hopp om att de växer till lördag?

Ja det finns det absolut! Annars hade dom avbrutit :) och det är lätt att glömma att det är kvalite och inte antalet som räknas. Läste någonstans att oavsett antal ägg på ÄP så är det i regel ca 2 som är riktiga toppenägg, sen behöver det säkert inte vara sant för alla men för mig har det känts lite som en tröst.
  • Niaa
    Wilja87 skrev 2017-01-18 17:42:31 följande:

Dom skulle bara ringa om det ej såg bra ut eller om något ej gick som det skulle. Inget samtal idag, så det är lite positivt. Hoppas bara dom inte ringer imorgon innan insättningen. Dom ringde 4 h innan förra insättningen och sa att jag ej skulle komma längre pga att celldelningen helt plötsligt blev dålig. Så kommer vara långa minutrar imorgon på jobbet... 

Lycka till idag! :)
  • Niaa
    Regnbågsdröm skrev 2017-01-19 17:05:12 följande:

Visserligen. Men hade man då gett tillbaka dig ett embryo på dag 2 och sedan sett hur de andra utvecklades, då hade man ju kunnat frysa dem senare om de var bra. Eller som i det här fallet, kasta. Då hade du åtminstone fått ruva. Sen hade det kanske inte blivit ett barn av det embryot i alla fall, men miljön i livmodern är bättre och du hade som sagt fått testa på det. Jag om någon vet hur viktigt det är. Har aldrig varit närmare gravid än så och kommer aldrig vara heller. Så. Ibland är läkarna inte så mänskliga tycker jag. Dog dina ägg på dag två förra gången så kan ju vem som helst lista ut att de inte blir blastocyster gången efter, även om de är fler.

Vad har ni för problematik? Tänker eftersom de pratar om ägg- eller spermadonation? Vet de inte hos vem av er felet ligger?

Stor kram till er! Sörj först - res er sen! Men det behöver ni inte göra nu. Ta ett steg i taget!

Fy vad tungt:( det är inte rättvist alltså.. tror precis som Regnbågsdröm - någonstans hittar man kraft att försöka igen efter en tid men förstår att inga ord i världen hjälper nu. Stor kram på dig.
  • Niaa
    believe 88 skrev 2017-01-19 15:25:18 följande:

Nu har dom ringt av 16 ägg så var 10 stycken mogna men bara 4 blev befruktade.. känns lite konstigt att det alltid är 4 som blir befruktade..

Känns som det är vanligt att det blir samma oavsett antal ut.. håller tummarna för många fina och att du får ruva snart igen.
Svar på tråden IVF 2017 - Malmö RMC-