Inlägg från: Anonym (Nnn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nnn)

Skulle ni tro att detta barn var adopterat?

Anonym (Rationell) skrev 2016-12-14 16:31:15 följande:

Du förstår säkert själv att jag inte syftar på de som har t ex Turners och gör äggdonation i 30-årsåldern, utan de som är 40+. Chansen att föda ett barn lite efter 40 år är få förunnat. Tror du verkligen att alla du känner talar sanning? Jag vet också en 47-åring som fött barn (50 år sedan, så helt naturligt)

Vi skvallrar om hur synd det faktiskt är om barn vars mammor är 80 år när de själva blir mammor. Och förfasas över deras brist på insiktni riskerna med sena graviditet.

Synd om barn vars mammor är 80 när de själva blir mammor? Ett närmare 40-årigt "barn" borde väl vara fullt kapabel att ta hand om sin avkomma själv utan inblandning från sin mamma. Eller har du bara lågbegåvade i din bekantskapskrets?
  • Anonym (Nnn)
    Anonym (Rationell) skrev 2016-12-14 18:45:32 följande:

Nej, men empatiska barn bryr sig inte bara om sin avkomma utan även sina föräldrar.

Barn med riktigt gamla föräldrar löper ju också ökad risk för att förlora sina föräldrar under uppväxten.

Jag förstår inte. Om man är empatisk mot sina föräldrar så ger man dem inte barnbarn alls om man är över en viss ålder? Eller på vilket sätt skall man vara empatisk mot sina föräldrar?
Svar på tråden Skulle ni tro att detta barn var adopterat?