Inlägg från: Anonym (en kille) |Visa alla inlägg
  • Anonym (en kille)

Hade ni velat tillåta frivillig prostitution?

Ja. Självklart säger jag. Jag säljer sex (igen). Vill ni veta något så är det ok attt fråga. Så länge får den här TED-talken bli resten av mitt inlägg i debatten. Igen. Ägna gärna en kvart åt det.

• Anonym (en kille)
    Lord Hans skrev 2016-12-16 13:44:08 följande:
    Det är snart 2017 och det finns fortfarande folk som tycker arbete är ok. Man blir minst sagt mörkrädd. Arbetar man av fri vilja är det inte pengar eller materiella förmåner inblandade. Självklart är det någon situation som tvingar människor i arbete. Myten om den lyckliga och frivilliga arbetaren är skapad av kapitalister som försöker försvara sin handlingar och vidriga människosyn för sig själva och andra.
    Hear, hear.
  • Anonym (en kille)
    Anonym (Lol) skrev 2016-12-16 15:01:48 följande:

Om de som förespråkar prostitution som yrke helt ärligt och innerligt skulle vara totalt fine om någon dem närstående började sälja sex - tänk partner, mamma/pappa, syskon, (vuxna) barn - respekterar jag åsikten. Drar man däremot åt sig öronen vid tanken att ens fru, dotter eller pappa skulle försörja sig genom att sälja sex, ja då är det så att säga ganska mycket hyckleri inblandat.

Jag föreslår att du ser ted-öreläsningen jag länkade. Just det du skriver tas upp där.
  • Anonym (en kille)
    elyse skrev 2016-12-16 15:55:06 följande:
    Eftersom du förespråkar prostitution frågar jag dig om DU har tänkt på olika aspekter, t.ex. rånrisken, och hur den ska hanteras/minimeras. Som Nej-sägare har jag inte funderat så väldigt ingående, men det antar jag att du har gjort. Eller säger du bara Ja och tycker att staten ska lösa allt?
    Det är 2016, inte 1996. Det finns massor med tillgängliga betalningsalternativ som är anonyma. Cash är inte kung längre.
  • Anonym (en kille)
    elyse skrev 2016-12-16 16:10:28 följande:
    Som du själv använder, antar jag? Och det är lätt att dra av/betala skatt?
    Ja, självklart. Och skatt är inte svårt att betala, om man vill/behöver, och man är lite lagom kreativ. Tyvärr, kan man väl säga, alla är inte bekväma med att halvljuga till myndigheter. 
  • Anonym (en kille)
    elyse skrev 2016-12-16 16:38:16 följande:
    Det förstår jag.

Min svärmor är i skönhetsbranschen och har stött på en hel del människor som har salonger och genom kontanter tjänar mycket svart. Det är ju alltid ett problem i branscher där det kan vara flytande med antalet kunder och vad olika behandlingar i kombination med varandra kostar. Prostitution skulle bli ännu ett tillskott bland de yrken där Skatteverket inte kan göra så mycket.

Men du vill gärna göra arbetet helt vitt?

Jag ska kolla på din länk senare. TED Talks brukar alltid bjuda på tankevurpor.
    En del branscher är svårreglerade, ja, men det är ingen som vill förbjuda nagelskulpterare, frisörer med mera för det.

Ja, jag skulle gärna skatta alla mina inkomster. Jag gör det så gott det går.
Svar på tråden Hade ni velat tillåta frivillig prostitution?