Herpes i underlivet
Du är verkligen inte ensam.
När jag fick mitt första utbrott för 2 år sedan (är idag 24 år gammal) så tog jag det som en dödsdom. Blev extremt "deprimerad" i ett par veckor & kände en dödslängtan. Ville ta mitt liv. Lite överdrivet kanske men jag är en väldigt känslig person. Det gick dock över & idag jämför jag det med munherpes.
Vid mitt första utbrott så uppstod tre blåsor, första dagen kliade det, andra dagen sprack dem. Jag svimmade när jag försökte kissa & då åkte jag in till gynakuten. Jag fick Valaci. direkt, prover togs (visades positivt senare) & jag blev inlagd med kateter. Minns smärtan i låren, rumpan & jag fick väldigt hög feber. Stannade på sjukhuset i 4 dagar & jag behöll katetern i 14 dagar även fast blåsorna försvann efter 5 då jag var fruktansvärt livrädd för att kissa igen. Det var en challenge att "lära sig kissa igen".
Jag äter V dagligen & får enbart utbrott med en blåsa var tredje månad & den blåsan sitter tack & lov i ljumsken så jag kan kissa utan problem. Det medicinen gör är att skjuta tillbaka utbrottet & förhindra att det expanderar så det lägger sig men man kan ju inte botas tyvärr.
Det blir med stor sannolikhet bättre för dig. Första utbrottet är (i princip) alltid det värsta.
Kram