Inlägg från: K Kalle |Visa alla inlägg
  • K Kalle

Hittar inga arbetskläder i min storlek ????

Koppkaka96 skrev 2016-12-15 16:37:30 följande:

Jag har under hela mitt liv varit stor. Nu till saken, jag arbetar inom livsmedelsbranschen, närmare sagt bageri. Jag har varit in på internet och i affärer, där kläder inom livsmedelsbranschen inte har större än storlek XXL eller C62. Jag finner detta lite mystiskt med tanke på att det finns så otroligt många som är stora i dagens samhälle. Jag kan nätt och jämt ha kläderna jag har nu och det verkar inte finnas kläder i 3xl där jag kollat.

Är detta inte lite konstigt?
    Är det NÅGON som vet vart jag kan hitta större? Jag skulle behöva en 3xl på byxa och tshirt, gärna större så man faktiskt kan röra sig utan att tänka på att man måste dra ner tshirten hela tiden. ????????

Många är stora, men så många har väl inte stlk 62
  • K Kalle
    Koppkaka96 skrev 2016-12-16 18:20:11 följande:

Jag kan köpa vanliga jeans på affären och då har jag storlek 52/54, fullt vanligt att folk har denna storlek.

Nej faktiskt inte. Storlek 38-44 är vanligt, men storlekar över 50 är inte så vanligt.
  • K Kalle
    Koppkaka96 skrev 2016-12-16 18:20:11 följande:

Jag kan köpa vanliga jeans på affären och då har jag storlek 52/54, fullt vanligt att folk har denna storlek.

...och TS har stlk 62, inte 52.
  • K Kalle
    Påven Johanna II skrev 2016-12-20 08:45:53 följande:
    Det var väl ts som skrev det där?
    OK, missade det.

Men hur som helst, att hitta kläder i stlk 52 i affären är ju en annan sak än att hitta arbetskläder i stlk 62!
  • K Kalle
    Bibbidi skrev 2016-12-20 11:58:48 följande:
    Det där hade 0 att göra med ts frågeställning. 

Mår du bättre nu?

TS, som många redan skrivit prata med din arbetsgivare. Det är väl deras ansvar att se till att ni arbetstagare har arbetskläder så de borde ju kunna ta kontakt med företaget som de köper arbetsskläder av och be dem sy en större storlek.

Varför behöver du själv springa runt och leta efter arbetskläder för? Är du säker på att det verkligen är ditt ansvar?
    Nej visserligen, men om vanliga storlekar inte passar kanske man är ohälsosamt stor. Jag fick mig själv en tankeställare när inget i garderoben passade efter en lång tid av sommarkläder och mjukisbyxor.
Svar på tråden Hittar inga arbetskläder i min storlek ????