Koppkaka96 skrev 2016-12-21 14:48:36 följande:
Nu får jag be så mycket om ursäkt om jag är otrevlig. Men ingen av er känner till min medicinska problematik. Uppenbarligen vet jag att jag är stor som en val, men det ger ingen av er rätt att påpeka det med onödiga kommentarer. ????
Jag har något som heter Thyreoid problem, vilket gör att jag har i stortsett noll ämnesomsättning. Det är inte så förbaskat lätt att gå ner i vikt när man går upp i vikt för att man ens kollar på en vanlig portion mat. Jag äter hälsosamt, är ute och promenerar, städar efter en hel familj och arbetar på det. Detta gör att jag i alla fall inte går upp något i vikt.
Ja, arbetsgivaren har betalat för T-shirts, som vi utan problem kunde köpa på affären där det fanns arbetskläder. Byxproblemet löste sig, jag hade ett par bageribyxor i mina ägor som passade mig i storlek 2xl.
Som jag sagt så har jag ungefär storlek 54 på jeans som jag köper från Lindex eller Kappahl, och dom där C-storlekarna är extremt små.
Tack vad ni är så hjärtligt snälla som påpekar att jag behöver gå ner i vikt, tack tack det var precis vad jag behövde höra, eller?
Du ska absolut inte behöva ursäkta dig eller förklara din vikt. Det har ingen med att göra! Man blir så trött på alla som så "vänligt" och av "omtänksamhet" måste tala om för överviktiga att de borde banta!
Oavsett orsaken till ens vikt så är man värd att behandlas med respekt, och INGEN har rätt att tala om för någon annan vad man ska väga, eller klä sig i, eller något annat som gäller ens egna person och utseende.
För det kan jag garantera att ALLA överviktiga vet om att en lägre vikt är hälsosammare, precis som en rökare vet att det vore en hälsovinst att sluta röka. Det behöver ingen påpeka ideligen.
Vad bra att du hittade kläder som passade :). Men jag håller med dig. Det borde finnas i större storlekar... För det är ju ett faktum att det finns många stora människor, och även en stor person ska ha rätt att klä sig ordentligt på såväl jobb som fritid.