Inlägg från: Anonym (Kackerlackor!!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kackerlackor!!)

kackerlackor

Hjäälp! Jag har upptäckt kackerlackor i lägenheten :(( vilket chockar mig med tanke på att jag alltid brukar anklagas för att överdriva med städning etc. Anticimex har varit här och lagt ut fällor, men min fråga till er om ni har erfarenher av detta och om det isåfall finns något jag bör göra/tänka på under tiden Anticimex gör sitt...

P.s var osäker på vilket forum jag skulle lägga detta i, så tog "allmän debatt". Hoppas det e ok..

• Svar på tråden kackerlackor
    Roxwell skrev 2016-12-15 19:27:38 följande:

Kackerlackor är extremt svåra att bli av med, Vi har de på jobbet. De är otroligt skygga och snabba, visar sig väldigt sällan. Det ända vi gör är att lägga fram fällor...

Men suck :(( säg inte så. Det får mig liksom att vilja flytta. Kryper i kroppen bara jag tänker på det
    Träskvatten skrev 2016-12-15 19:35:36 följande:

Kackerlackor sägs vara de enda djur som överlever en atombomsexplosion...

Du kanske skulle fundera på att flytta?

Om det bara fanns andra lägenheter att flytta till :(

Men jag läste att det där med atombombsexplosion inte stämmer.
    Träskvatten skrev 2016-12-15 19:57:07 följande:
    Är det så? Då har jag lärt mig något nytt idag! Glad

Det låter som att det finns hopp alltså.
    Jag tycker verkligen synd om dig och har eg inget annat att komma med mer än att du har mina fulla sympatier.

Hoppas att du får bukt med eländet snart!
    {#emotions_dlg.flower}
    Tack! *snyft*
    Carambolan skrev 2016-12-15 21:02:08 följande:

Det kan ju mycket väl vara så att du har en granne som inte är lika överdriven i sin städning och att de rör sig genom ventilation eller andra kryphål.

Men vad ska man göra då! Då hjälper det ju knappast med fällor, de lär väl bara komma tillbaka om inte grannen skulle ta tag i det :/
    Anonym (fler lght:er) skrev 2016-12-16 12:43:16 följande:

Din hyresvärd eller bostadsrättsstyrelse måste se till att samtliga lägenheter i din trappuppgång undersöks och fällor sätts ut. Kackerlackor har en tendens att sprida sig snabbt och rejält. Så att sanera din lägenhet hjälper inte eftersom det med högsta sannolikhet finns i fler lägenheter.

Men borde de inte förstå detta själva, eller måste man påpeka det för dem? De har anlitat anticimex nu, och de har kommit och placerat fällor över hela lägenheten. Det känns knappast som om det skulle hjälpa. Jag slängde all typ av mat med öppen förpackning och har plastat över/tejpat igen nyligen inköpta varor. Dammsugar varje dag. Har funderat på att tejpa igen springor etc i köket, men det är ju så många? Hjälper det ens? Killen från anticimex verkade lite disträ och gav knappast någon rådgivning. Jag har upptäck en massa nykläckta kackerlackor i köket. Usch, det börjar kännas hopplöst.
    Anonym (fler lght:er) skrev 2016-12-19 10:03:08 följande:
    Ring Anticimex och berätta dina farhågor. Killen som var där kanske inte har koll.
    Det kom ytterligare en kille nyss från Anticimex för att kolla fällorna som den andra lade ut. Fick då veta att de sedan innan håller på och sanerar i andra lghnheter i min byggnad, och att de troligtvis spridit sig därifrån hit. Han menade att det kunde ta månader att bli av med ohyran. Suck, jättejobbigt
    Anonym (fler lght:er) skrev 2016-12-19 11:01:21 följande:
    Ok, då har de koll. Men kackerlackor är överlevare och jävligt svåra att få bort.
    Ja, han sa det. Men tydligen hade de lyckats förr och skulle lyckas nu med. Så, jag håller tummarna.
Svar på tråden kackerlackor