• Ruffs

BIM Januari 2017

Hejsan jag och min man går in i sjätte försöket för barn nummer 1.
    Jag är 30 och han 29. Är spännande och tålamodsprövande denna process men tror på att den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge.

• Ruffs
    Khaleesi85 skrev 2016-12-21 18:40:42 följande:

Äter både rosenrot och bidrottninggele, så hoppas det funkar :)

Hur många rosenrot / bidrottning tar du?
  • Ruffs
    Khaleesi85 skrev 2016-12-22 10:53:01 följande:
    Tar en tablett bidrottninggele på morgonen, sen 2 tabletter rosenrot/dag. Extra starka sorten. Verkade funka få igång mensen, så hoppas det även får igång ägglossningen :)
    Va spännande :) håller tummarna för dig och hoppar förbi hälsokosten och handlar lite tabletter jag med :D
  • Ruffs

Nytt år, går in i försök 6 me ägglossningstest och extra mys ;)

När alla skrev gott nytt fick jag hälsningar från flera håll om att de väntar barn nu till 2017.
    Plötsligt brast dammen. Kände hur jag glädjs med mina vänner men samtidigt... så känner man sig så avundsjuk. Jag trodde vi skulle få knodd under 2016.. men nej inget plus. Sen blir jag ledsen på mig själv att jag direkt går från glad till avis. *suck*
    Ägglossning nu i veckan känner mig så oinspirerad... mensen kommer ju alltid...
    Sorry att jag skrev av mig här behövde bara lätta. Svårt att göra det till sina nära och kära när de är lyckliga för sina plus vill man ju inte vara en down:er.

• Ruffs
    Kåtisroinen skrev 2017-01-01 22:43:11 följande:

Förstår precis vad ni pratar om att man ska försöka hålla masken... liksom försöka leva ett normalt liv samtidigt som man går i genom den här jävla bergochdalbanan. Omöjligt ju! Vi har precis avslutat vårt tredje försök vi med (också BIM 12/1 :D ) så inte så länge, men när man väntat så länge på att få börja så känns det som en evighet. Nu börjar det bli riktigt svårt att hålla masken när alla andra blir gravida (var svårt innan vi ens började försöka men nu är det olidligt :'( ) men min älskade sambo förstår och försvarar/skyddar mig så gått det går. Det är jag otroligt tacksam för.

Jobbigast tycker jag ändå är de här humörssvängnignarna som är hela tiden. Jag har varit hormonfri i två år men nu när vi börjat försöka så är hormonerna och humöret verkligen vilda västern alltså. Ena dagen är jag glad och positiv och andra är jag så ledsen att man kunnat tro att jag fått besked att jag verkligen inte kan få barn alls :/ även över dagen kan det skifta, oftast är det värst om kvällarna när jag kan totalt bryta ihop för ingenting. Har slutat med både Facebook och instagram för att jag helt enkelt inte kan hantera det. Det funkar faktiskt hyfsat. Någon annan som känner igen sig på de där extrema humörssvängnignarna? Det tar så mycket energi och jag är trött på att vara ledsen mer eller mindre hela tiden.

Ikväll skickade vi upp rislyktor med en önskan (det behövs ju bara en). Långt inlägg det blev. Var bara tvungen att skriva av mig lite, ikväll var en sån där kväll :/

Förstår dig precis!!!
    Trodde att jag höll på att bli galen. Mina hormoner spelar spratt hela tiden på mig. Kan vara överlycklig så krävs det ett instagram inlägg från en Av mina gravida vänner så är ögonen fyllda av tårar.

Min man han är stöttande men liksom tänker inte lika mycket på det som jag gör. Man vill ju så mycket.. :)
  • Ruffs

Har ägglossning nu i veckan och mannen har lyckats få en"Man Cold".
    Själv hade jag feber och var tokförkyld under julhelgen men tågade på. Men
    Men nu när han fått viruset är han sängliggande.

Alla tips för hur man snabbt botar en "Man Cold" välkomnas :D

• Ruffs
    Cfmilla skrev 2017-01-05 11:24:28 följande:

Hej!!

Vi är ett gäng fl tjejer som gjort en Facebookgrupp. Tanken är att slippa byta bim-tråd varje månad och att den ska vara liten och familjär. Nu är det många som plussat, och vi som fortfarande försöker tänkte att det vore kul med lite nya tjejer i gruppen.

Vi peppar varandra, stöttar och analyserar allt från gravtest till tempkurvor och ältest.

Har ni lust att vara med så skicka ett pm till mig så lägger jag till!

Kram

Åh jag vill :) men lyckas inte skicka meddelande till dig.
    Troligtvis något med appen :)
  • Ruffs

Har bim på fredag och känner av lite värk i magen. Stack till ordentligt på vänster sida i förrgår. Någon som känner igen sig?
    Känner mig uppblåst men hoppfull. Inne på försök 6.

• Ruffs
    metaphor skrev 2017-01-15 23:28:48 följande:
    BIM på tisdag här. :) Svullen, ömma tuttar, ända ner över revbenen., trött och en del annat. sticker och drar lite titt som tätt nere i magen. försök nummer 11. :) Håller tummar & tår för dig!! :D Är det er första? =) 
    Japp försöker för första barnet. Bröt ihop förra månaden när mensen kom men har bara släppt alla denna månad... eller försökt haha
    Men vet inte va jag ska tro ömma bröst, värk i magen och stick. Hoppas på positivt test. Är det erat första?
  • Ruffs
    Mirabelle24 skrev 2017-01-16 14:04:35 följande:

Har en såndär deppdag idag då jag känner att jag aldrig kommer att få bli gravid. I princip alla runt om har eller väntar barn utom jag känns det som! Det är gravidmagar överallt.

Idag var även en nära vän på ultraljud och fick veta att dom väntar en lite flicka. Självklart är jag jätteglad för deras skull men jag vill ju också vara i den sitsen! Känns så surt, så ska man vara glad och gratta när man egentligen bara vill gråta och vara självisk.

Jag och sambon är inne på 5e försöket, hade förmodligen ÄL ungefär två veckor senare än vanligt (tempar) så vet inte alls när bim är. Borde vara om en vecka kanske. Har liksom tappat lusten för att tempa/testa med stickor och allt... och då är vi "bara" på 5e försöket också...

Någon som känner igen sig? Hur peppar man sig själv till att inte deppa helt under denna tid? :(

Åh va jag känner igen mig. Har vissa dagar då allt känns tungt. Inne på försök 6 för första barnet.
    Man vill så gärna och fast än man försöker att inte tänka på det såååå går hjärnan på högvarv.
    Gör saker som ger dig energi :) Alla säger: det är bästa tiden innan man får barn.
    Jag tänker att man får njuta av tiden innan man får barn men det är också okej att bli ledsen och känna att man längtar efter det där plusset som leder till magen man ser överallt.
  • Ruffs
    Wantakid skrev 2017-01-17 13:58:23 följande:

Om jag räknat rätt så är jag idag V5 (4+6)

Alltså imorgon går jag in i en ny vecka och det är även en vecka efter bim imorgon,

Jag har hållt mig med att göra ett digitalt men nu kunde jag inte låta bli så jag beställde hem ett som förhoppningsvis kommer redan imorgon,

Min tanke är bara, så långt dfter bim spelar det väl ingen roll om jag kissar med morgon urin eller när som helst på dagen för rätta resultatet gällande veckor?

Eller hur det är lite så jag känner. Har gjort om klädkammaren hehehe 
    Man får bara hoppas att man hittar andra aktiviteter att sysselsätta sig med ;)

Kanske dags för mig att sticka klart halsduken jag började med för 5 år sen som aldrig blir klar hahahahahaaa

• Ruffs
    Ruffs skrev 2017-01-18 14:54:15 följande:

Eller hur det är lite så jag känner. Har gjort om klädkammaren hehehe 
    Man får bara hoppas att man hittar andra aktiviteter att sysselsätta sig med ;)

Kanske dags för mig att sticka klart halsduken jag började med för 5 år sen som aldrig blir klar hahahahahaaa

Okej verkar som att jag kommenterat fel inlägg sorry Wantakid min dator har blandat ihop inlägg och publicerat min tidigare som ett svar till ditt. :)
  • Ruffs
    Hallonfrossa skrev 2017-01-19 06:14:10 följande:

Igår fick jag mitt efterlängtade + :)

Bf 4 oktober!

Åååh grattis!!!!
  • Ruffs
    Mjölk skrev 2017-01-19 17:16:05 följande:
    Hihi, grattis här också!!! ???????
    Grattiiiiiis!!!
  • Ruffs

Bim +1. Negativt gravtest.
    Känner lite molvärk i magen och har gjort det en vecka nu. Man kan inte annat än hoppas att i dagarna kommer det efterlängtade plusset. Samtidigt så vill man inte få upp förväntningarna igen bara för att bryta ihop när mensen kommer.
    Det är ju lite klurigt :)
    När Bim kommit hur testar ni? Är det varje morgon eller varannan dag? Eller en vecks efter?
    Vilka märken på test kör ni?

• Ruffs

Bim +2 imorgon blir det gravtest om inte mensen kommer under dagen.
    De andra månaderna har vart regelbundna utan några dagar över.. molvärk i magen och trött. Lite trött på all väntan vill att mensen kommer eller att plusset syns.
    Fast känner mig laddad inför om det kan bli något. Livet är spännande

• Ruffs

Bim + 5 (försöker för första. Är inne på försök 6)
    Idag tog jag ett till test och idag visar det ett svagt streck...Är det positivt eller spökstreck??? 

Kräktes en gång i morse och så fort det var klart mådde jag tiptop.

Har molvärk i magen. Är lite förvirrad..kan det vara så att strecket menar att det är eller inte. Tänkte köpa ett digitaltest och testa imorgon.. vill berätta för min man men vill att det ska vara fastställt plus först. Längtat sååå och om det blivit nu så kommer jag typ explodera av lycka.

• Ruffs

Tack!!!! Körde ett digitalt och såg gravid och kände: Äntligen!!! Men va händer nu ???
    Haha
    Hoppas vårt frö får gro och bli en blomma.

Svar på tråden BIM Januari 2017