• Plums24

BIM Januari 2017

Hej! Hoppar gärna in här :) jag är 25 och sambon är 24 och vi försöker nu få vårt första barn. 

Jag har BIM den 24:e. Hade ÄL igår och vi har hållt igång varje dag sedan i måndags. Hoppas verkligen verkligen att den där förbaskade mensen inte dyker upp den här månaden.! :)

• Plums24
    Ilovemylife95 skrev 2017-01-17 21:23:00 följande:

Hade ägglossning i söndags tror jag, har någon av er haft strålningar/ont i benen och känningar i magen efter ägglossning? Känns som typ växtvärk och är inte alls skönt. Har även väldigt ömma bröst (går knappt att ligga på mage) och har inte haft det innan jag slutade med minipillerna. :)

Jag har precis sådär! I natt vaknade jag upp av den där känslan i benen så jag plockade upp spikmattan och la upp benen på den för att kunna somna om. Om just brösten är så ömma så att det knappt går att röra på sig utan bh. Väldigt märkligt. Och då och då kommer det som en molande värk i nedre delen av magen och en känsla av att det drar lite typ.
  • Plums24

Hej! Någon som har några symptom och som ge BIM under nästa vecka? :)

Jag har BIM på tisdag och dras ned vattniga och rikliga flytningar, illamående, trötthet och molande värk bland annat. Hoppas så mycket men samtidigt försöker man ju att inte hoppas och tro för mycket i fall att mensen ändå kommer på tisdag ..

• Plums24
    Madde9023 skrev 2017-01-19 08:17:07 följande:

Jag har BIM nästa fredag, så kanske är för tidigt för symptom. Det enda jag uppmärksammat är att jag är öm i nedre delen av magen, inte så att det värker, utan det känns endast om jag kommer emot någonting. Sedan vet jag inte om det kan vara ett symptom, men har sovit fruktansvärt dåligt sedan natten mellan sön-mån (hade ägglossning fre 13/1). Jag ligger inte och tänker på något, utan har bara svårt att komma till ro. Det har inte varit så vid de senaste 2 ägglossningarna sen vi började försöka, så kanske kan vara något..

Vad spännande! Håller tummarna för dig ???? Jag är just nu super känslig. Igår började jag storgråta efter middagen och min sambo blev super förvirrad. Och även fast jag fyller år idag och får massa härliga gratulationer så är jag super nedstämd och gråtmild samtidigt som jg ändå känner mig glad. Antingen är set här en riktigt jobbig pms eller så kanske kanske det börjat gro något där inne !
  • Plums24

Grattis till alla er som plussat !! Jag har BIM på tisdag men hoppas ju att den onte dyker upp! Så svårt med alla symptom som lina gärna kan vara pga. Pms men har så otroligt ömma och hårda bröst, en blandning av vita och vattniga flytningar och extremt känslig. Igår började jag storgråta medan jag gjorde frukost innan jobbet och var helt otröstligt .. min sambo känner knappt igen mitt humör just nu. Så hoppas lite men inte för mycket för det är ju så jäkla jobbigt när tant röd dyker upp. Vi är på andra försöket med första barnet.

• Plums24
    Isvattenis skrev 2017-01-21 22:47:57 följande:

Spännande. Har samma flytningar som dig. Ens sekunden Lotion vita o sen lite vattnings rinniga.

Jag har också BIM tisdag eller onsdag. Tror dock inte att jag hade ÄL denna månad då jag alltid känner den så extremt starkt men hade bara flytningarna utan nån känsla denna månad. Tis-Tors hade jag jätte ont i bröstvårtorna men de har gått över o just nu känner jag ingenting. Lite svullen bara ???? Förra månaden hade jag sjukt pms. Ingenting nu så...

Varför Kunde inte kroppen bara ha ett tecken som betydde att man va gravid så man slapp bli såhär tokig och förvirrad varje månad?

Håller tummarna för dig att tant röd inte dyker upp i dagarna :)
  • Plums24
    erijon skrev 2017-01-22 15:51:55 följande:

Imorse på BIM. Äntligen! Rädd och nervös men så glad och förväntansfull.

Grattis!!
  • Plums24
    Isvattenis skrev 2017-01-24 11:06:04 följande:

Hur har de gått för dig idag hittills? Ingen mens hoppas jag?

Tyvärr kom mensen imorse så som den va beräknad i kalendern :( men det är bara att ta nya tag! Det är vårt första försök så man får väl räkna med att jobba lite på det :)
Svar på tråden BIM Januari 2017