• Madde9023

BIM Januari 2017

Hej!

Hakar på den här tråden jag också!

Är en 26-årig tjej som nu är inne på sitt 3:e riktiga försök att bli gravid. Då jag har PCO så måste jag köra Pergotime för att få ägglossning, så har nyligen tagit min 3:e kur, och under nästa vecka ska jag till min läkare, och finns det mogna ägg då så är det dags för 3:e omgången av ovitrelle för att få dem att släppa..

Så länge ägget/äggen inte hinner släppa av sig självt innan torsdag så blir det förmodligen ägglossning på fredag 13/1 och BIM den 27/1. 

• Madde9023
    HoppasPåEnTill skrev 2017-01-06 11:58:14 följande:
    Kör du samma dos Pergo hela tiden eller har du ökat?
    Normalt sett börjar man ju med 1 tablett, men min läkare tyckte jag skulle köra 2 direkt. Så omgång 1 : 2tabl/dag 5 dagar. Resulterade i 2 ägg.

Omgång 2: 3 tabl/dag 5 dagar, resulterade i 1 ägg.

Omgång 3: 3 tabl/dag 5dagar, resultat får jag reda på nu på torsdag 12/1, hoppas på minst 2 ägg denna gång.
  • Madde9023
    Madde9023 skrev 2017-01-06 10:48:05 följande:

Hej!

Hakar på den här tråden jag också!

Är en 26-årig tjej som nu är inne på sitt 3:e riktiga försök att bli gravid. Då jag har PCO så måste jag köra Pergotime för att få ägglossning, så har nyligen tagit min 3:e kur, och under nästa vecka ska jag till min läkare, och finns det mogna ägg då så är det dags för 3:e omgången av ovitrelle för att få dem att släppa..

Så länge ägget/äggen inte hinner släppa av sig självt innan torsdag så blir det förmodligen ägglossning på fredag 13/1 och BIM den 27/1. 

Var hos min läkare idag och hade två mogna ägg, så ikväll blir det en spruta ovitrelle och sedan är det bara att köra på och hålla tummarna att det blir 3:e gången gillt. :)
  • Madde9023
    Respan skrev 2017-01-12 12:34:22 följande:

Bim -2 /3 här, ska man tro att det är kört eller finns hoppet för plus fortfarande tro?

Nu har jag aldrig varit gravid själv, men utifrån vad jag läst och vad jag sett i andras inlägg så kan hormonnivåerna ändras sig en del från dag till dag, så även om testet är negativt nu så kan du om några dagar ha tillräckligt hög nivå för att få ett plus. Så jag skulle inte ge upp riktigt än :)
  • Madde9023

tuttifrutti2 skrev 2017-01-16 07:44:07 följande:

Bim imorgon. Har inte testat än... inga symptom! Tempen har alltid varit under coverline vid detta laget.

Vad är det för app/program du använder för att registrera temperaturen? :)
  • Madde9023
    Plums24 skrev 2017-01-19 06:54:52 följande:

Hej! Någon som har några symptom och som ge BIM under nästa vecka? :)

Jag har BIM på tisdag och dras ned vattniga och rikliga flytningar, illamående, trötthet och molande värk bland annat. Hoppas så mycket men samtidigt försöker man ju att inte hoppas och tro för mycket i fall att mensen ändå kommer på tisdag ..

Jag har BIM nästa fredag, så kanske är för tidigt för symptom. Det enda jag uppmärksammat är att jag är öm i nedre delen av magen, inte så att det värker, utan det känns endast om jag kommer emot någonting. Sedan vet jag inte om det kan vara ett symptom, men har sovit fruktansvärt dåligt sedan natten mellan sön-mån (hade ägglossning fre 13/1). Jag ligger inte och tänker på något, utan har bara svårt att komma till ro. Det har inte varit så vid de senaste 2 ägglossningarna sen vi började försöka, så kanske kan vara något..
  • Madde9023

Kan man få graviditetssymptom väldigt snabbt? Har typ inte känt något hittills, förutom lite stickningar i brösten i söndags, men nu helt plötsligt idag under förmiddagen har jag fått en tryckande känsla i nedre delen av magen ut mot sidorna, känningar i nedre delen av ryggen samt att det sticker lite i huden på magen..

Är på Bim -3, tog ett test i morse som var negativt..

• Madde9023

Inget + idag på BIM, men temperaturen har pendlat mellan 36.8-36-9 (normal temp 36.2-36.3) senaste 2 veckorna, och har legat stadigt på 36.8 i 3 dagar nu, så är väl bara avvakta och se vad som händer.. Senaste gångerna har jag fått mens på BIM +1 så håller tummarna för att det inte blir så denna gång utan ett sen plus istället.

Svar på tråden BIM Januari 2017