• SweetJune

Tips på bra ansiktskräm för barn vid kyla?

Hej!

Bor i Skåne och sonen snart 3 år blir snabbt kall och röd om kinderna när han är ute. Har även ett spädbarn men hon ligger i vagn. Tips på bra kräm? Tack

• Svar på tråden Tips på bra ansiktskräm för barn vid kyla?
  • Sisisisi

Weledas väder och vind-kräm! Använder den till både mig själv och barnen och tycker att den är jättebra :)

Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Aniiee

Idominsalva (så länge ingen är allergisk mot jordnötter)

Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Anonym (kvistlund)

ALLA krämer fryser vid minusgrader. Smörj inte när ni ska ut utan när ni kommer hem.

• Anonym (C)
    Anonym (kvistlund) skrev 2016-12-16 18:13:42 följande:

ALLA krämer fryser vid minusgrader. Smörj inte när ni ska ut utan när ni kommer hem.

Fast tex weledas créme är ju vattenfri och gjord för att skydda huden just när man är utomhus och ska smörjas innan man går ut... Min hud mår iaf mycket bättre att av ha på den salvan innan man går ut.
  • SweetJune
    Monchichier skrev 2016-12-16 17:59:50 följande:

Skin drink från Lush är överlägset bäst

Tack för alla era svar. Passar den till barn också (lush) och när smörjer du in, 30 min innan? Är den fet/tunn och var kan man köpa den?

Ska titta på Weleda också..
  • Vickan I

Fast första ingrediensen i Lush kräm är vatten och det ska du undvika innan du går ut! Det ska vara kräm utan vatten som Weledas som dessutom är anpassad för små barn. Inga onödiga parfymer el andra konstiga ämnen.

• Ztella

Använder också weledas väder och vind kräm, den är toppen!

• myskmalva
    Vickan I skrev 2016-12-17 07:31:02 följande:
    Fast första ingrediensen i Lush kräm är vatten och det ska du undvika innan du går ut! Det ska vara kräm utan vatten som Weledas som dessutom är anpassad för små barn. Inga onödiga parfymer el andra konstiga ämnen.

Jag är doftöverkänslig och har gett upp att ens titta åt weledas produkter. Det är eteriska oljor (d.v.s. onödiga parfymer) i precis allt.
  • Monchichier
    myskmalva skrev 2016-12-17 09:09:24 följande:

Jag är doftöverkänslig och har gett upp att ens titta åt weledas produkter. Det är eteriska oljor (d.v.s. onödiga parfymer) i precis allt.

Om du är doftkänslig kanske idominsalva är något dör dig? Eller något annat oparfymerat på Apoteket.
  • Lena

Vi använder purelan vid sådana tillfällen och det fungerar utmärkt

• Monchichier
    SweetJune skrev 2016-12-17 10:41:16 följande:

Står att idominsalva används vid hudbesvär?

Det är inte bara psoriasis som räknas som hudbesvär. Att vara röd, bli torr osv är också hudbesvär. Den är den mest effektiva salvan jag vet om iaf, som inte luktar något.
  • myskmalva
    Monchichier skrev 2016-12-17 10:11:00 följande:
    Om du är doftkänslig kanske idominsalva är något dör dig? Eller något annat oparfymerat på Apoteket.

Tack, jag har vad jag behöver! :) Som du säger så finns det vatten- och parfymfria alternativ på apoteken. Jag ville bara påpeka att Weledas produkter inte är oparfymerade (det är för övrigt inte idomin heller).
  • SweetJune

Är det bättre att smörja in på kvällen före läggdags eller typ en timme innan man ska ut?

• Guggies
    SweetJune skrev 2017-01-02 18:30:31 följande:

Är det bättre att smörja in på kvällen före läggdags eller typ en timme innan man ska ut?

Man ska alltid smörja kvällen innan. Krämen ligger annars utanpå huden och blir jättekall och leder bort värmen från den lilla kinden.

Vi använder Miniderm, och Decubal för läpparna om det blivit narigt. (Krämen heter Lips eller ngt sånt, vi använder den varhelst den behövs.)
Svar på tråden Tips på bra ansiktskräm för barn vid kyla?