Inlägg från: annaevylinnea |Visa alla inlägg
  • annaevylinnea

Vi som ska knipa över nyår!

Jag har BF 5/1 och jag ser också helst att barnet väntar tills efter tolvslaget på nyår. :)

• annaevylinnea
    Ox2 skrev 2016-12-16 16:27:22 följande:

Jag fick bf 5/1 vid kub-ul men på rul ändrade man till 11/1, vilket egentligen stämmer bättre med sista mens.

Är det ditt första barn?

Jag fick 31/1 vid kub med sen 5/1 så hoppas det stämmer bättre. Skulle inte vilja föda just på nyårsafton. Hehe. Ja det är mitt första så är väldigt spänd av förväntan. :)
  • annaevylinnea
    Ox2 skrev 2016-12-16 17:30:21 följande:

31/1 , oj vilken skillnad!

Har läst någonstans att 80% av alla förstföderskor går över tiden. Vet inte om det stämmer. Jag var i alla fall inte en av dom. Min första kom på bf:)

Oj! Nej det ska stå 31/12. Skrev fel.

Ja jag hoppas ju oavsett att det blir ett januaribarn. Bara till o knipa :)
  • annaevylinnea
    Ox2 skrev 2016-12-17 09:40:54 följande:

Haha tänkte det men man vet aldrig:)

Är du hemma el du jobbar fortfarande?

Jag är hemma med graviditetspenning sedan den 18/11. Skönt men ändå tur att julen kommer i mellan så man har lite att göra och inte bara väntar...

Har du haft några känningar?

Jobbar 3 dagar till nästa vecka. Sedan tänkte jag vara ledig o ta detlugnt sista tiden. Tror jag behöver komma ner i varv.

Ja precis skönt med jul o nyår o så emellan.

Ja jag har nog haft ett par slags förvärkar eller liknande. Vet faktiskt inte vad det varit. Kom en riktigt jobbig värk för 2 veckor sen så jag knappt kunde gå. Och sen hände det igen för nån vecka sen. Som riktigt ond mensvärk på vänstra sidan magen. Men sen har jag inte känna något mer.

Har du känt nåt än?
  • annaevylinnea

Jag måste åka in till förlossningen varannan dag nu för att ta prover eftersom blodtrycket är förhöjt. De överväger att sätta igång mig men jag sa att för min del kan vi gärna vänta till januari innan vi gör det, så länge bebisen mår bra i magen. :p

Fick igår en blodtrycksmedicin utskriven och har den inte gjort så att blodtrycket sänkts tills imorrn skulle jag tro att de föreslår igångsättning. Är väl inte så mkt att göra åt då antar jag, världen går inte under bara för att ungen inte föds i januari som planerat. :)

• annaevylinnea
    Ox2 skrev 2016-12-25 18:01:54 följande:

Nä, huvudsaken är ju att du och bebisen mår bra!

Vet dom varför trycket är högt? Havandeskapsförgiftning?

Nä de sade att det inte är havandeskapsförgiftning eftersom de inte hittar nåt i urinen eller på blodprovet. Så de vet inte vad det är, men de vill ändå hålla koll nu sista tiden vilket känns bra.
  • annaevylinnea
    Mullan skrev 2016-12-25 21:53:33 följande:

Hur högt tryck hade du då?

Äggvita i urinen?

Det har senaste veckan legat på ca 140/100, så det är främst undertrycket som är förhöjt. Nej de hittade inget i urinen. Även blodproverna var bra. Så enda just nu är blodtrycket men hoppas att.de avvaktar lite med igångsättning
  • annaevylinnea

Snacka om att snubbla på målsnöret. Imorse gick vattnet, ingen tvekan om den saken. Var inte på förlossningen där de konstaterade att vattnet gått men skickade sen hem mig så nu väntar jag på att värkarna ska komma igång. De sätter igång mig på fredag morgon om inte det startat av sig självt tills dess..

Finns ju fortfarande en liiiiten chans att bebisen kommer i januari men den chansen är nog minimal, kanske blir en nyårsbebis ändå. Inget att göra nåt åt. :p

• annaevylinnea
    LMNL skrev 2016-12-29 00:28:10 följande:

Har värkarna kommit igång för dig, eller finns det fortfarande ett litet hopp om januaribebis? ;)

Nej det är nu bara som mensvärk som kommer då och då så jag antar att det inte är de "rätta" värkarna. Lite svårt för mig att avgöra känner jag eftersom detta är första barnet. Men tänker att de rätta värkarna kommer göra otroligt mkt ondare.

Så det finns ju ett ytterst litet hopp om att allt blir utdraget så lillen föds efter tolvslaget men ska nog inte hoppas alltför mkt. :p
  • annaevylinnea
    LMNL skrev 2016-12-29 11:08:51 följande:

Men du frågade inte om dom kunde lägga in dig imorgon bitti och ha dig under observation? För att sedan sätta igång dig på Lördag? Så länge du och bebis mår bra ska det väl inte vara någon fara? Läst och hört endel om att dom är ganska förstående när det är så nära ett nytt år..:)

Nej jag frågade inte om det för de verkade så bestämda att jag skulle sättas igång på fredag. Jag har ju även haft lite problem med högt blodtryck nu i slutet så de kanske tycker det är bäst att igång mig imorrn. Just nu spelar det inte jättestor roll längre. Är väldigt less.på att vara gravid nu. :/
  • annaevylinnea
    Ox2 skrev 2016-12-29 09:32:24 följande:

Hur har det gått annaevylinnea?

Idag ryker alla julsaker!! Sånt lär ju inte va prio när bebisen kommer så nu tar jag bort det. Lika bra att få de gjort:)

Inga värkar än. Drygt att bara sitta hemma och vänta. Och obekvämt att gå omkring med en megastor blöjbinda. Fostervatten sipprar ju ut hela tiden så börjar bli rätt så less på det här nu. Vill nog bara att allt ska sätta igång nu faktiskt
  • annaevylinnea

Jag snubblade på målsnöret och fick mig en liten nyårsbebis. Kom ut på självaste nyårsafton, men just nu spelar det ingen roll för hon är fantastisk och så skönt att ha haft henne en hel vecka nu :) man kan inte styra när bebisen ska komma tyvärr, blir iaf enkelt att komma ihåg hennes födelsedag ;p

Svar på tråden Vi som ska knipa över nyår!