Inlägg från: Muminmanda |Visa alla inlägg
  • Muminmanda

Vi som ska knipa över nyår!

Jag hoppar med i tråden ???? andra barnet och bf 20.1 men alla gossar på tidigare då 1an kom 10 dagar för tidigt .. så nu sitter jag och hoppas att hon hålls inne en stund till! Har haft sammandragningar sedan september men med smärta senAre månaden och nu också molnvärk nu som då.. hjälper inte med en busig pojk o en sambo som jobbar mycket.. spännande tider ????

• Muminmanda

Jag börjar vara rädd hur vi ska hinna in med tvåan nu så jag hinner få alla medeciner jag ska ha, senast var det 4 minuters bilväg till sjukhuset, och då har jag 8 cm öppen när jag kom in, nu har de stängt det sjukhuset och närmaste ligger ca 1 timme bort.. Bilvägen första gången var rena rama mardrömmen så blir intressant nu :D

Jag hör gärna också fler som redan fött fler barn om det skiljt sig mycket på föreläsningarna!:)

• Muminmanda

Jag vaknade också med känningar och små sammandragningar 05 tiden, låg vaken och mådde allmänt illa i 2 h, mentog en panadol efter 1 h så somnade om och vaknade nu, nu mår jag mest illa och vill inte röra på mig, men det kan bli svårt med en aktiv 1år och 10 månaders pojke ????och vill inte att hon kommer ännu på ca en vecka..

• Muminmanda

Grattis till alla bebisar :))

Här mårs det okej , vanliga sammandragningar , men inget annat än, peppar peppar, hoppas hon skulle hållas inne ca 10 dagar kvar och växa! Men tror antingen hon kommer nästa helg, vi ska på mannens kusins kalas och man brukar föda om man varit på deras kalas som höggravid.. hände med mig själv och första barnet, tror dom har nån häxkraft över kalasen :D eller sedan när mannen ska på arbetsresa tisdag-onsdag..

Men ska bli spännande och se :)

• Muminmanda

Jag har sonen hemma den här veckan ännu, förskolan börjar nästa vecka, men han är bara 2 dagar i veckan där endå, så har honom ju hemma till stor del:) han är endå så lugn! Eller snart får vi se hur han reagerar på bebis ..

• Muminmanda

Alltså jag förstår inte hur jag vi mer rädd desto närmare datumet Vi kommer..:D

Sedan oroar jag mig ifall jag kommer förstå att förlossningen är igång.. senast gick vattnet först och senare värkarna, men när vi åkte in vår jag säker att jag ännu skulle hem, hade ju inte så himla ont, vi kom till sjukhus och jag var 7cm öppen och några timmar senare hade vi pojken på bröstet...

Tänk så om denna börjar bara med värkar och jag inte fattar.. nu ska vi hinna köra 1h innan vi kommer till närmaste sjukhus när de stängde vårt bb ..

Sitter här nu med små värkar och sammandragningar så får se..

• Muminmanda

Ingen bebis här heller, trodde inatt att vi skulle åka in, men helt plötsligt slutade allt och jag sov till sonen väckte 08 :/

• Muminmanda
    Ox2 skrev 2017-01-08 09:14:17 följande:

God morgon!

På väg in till förlossning för ytterligare en kontroll då jag nu blöder. Kan tolkas som en teckenblödning men dom vill kolla mig. Bebisen är silla, utan respons när man puttar på henne... usch vad jag är orolig....

Oij nej! Håller tummarna att allt är bra! <3
  • Muminmanda

Vi fick igår vår efterlängtade tös ???? bf 21.1 och hon kom 17.1! 3982g och 52cm :) allt gick rätt fort efter att värkarna börja de, 12 och 15 var hon ute i visa

Svar på tråden Vi som ska knipa över nyår!