Inlägg från: Anonym (K) |Visa alla inlägg
  • Anonym (K)

Stesolid 2 mg, varför känns det inte?

Jag har fått Stesolid och en tablett som är på 2 mg märker jag inte av, ens timmar senare. Är dosen för låg? Vad ligger er andras på?

När jag åt Xanor 2 mg / dag kände jag inte heller av något, knappt så ångesten minskade. Bara liiiite.

• Svar på tråden Stesolid 2 mg, varför känns det inte?
  • Anonym (K)

Jaså... då får jag be om att få höja dosen!! :(

• Anonym (K)
    klyban skrev 2016-12-17 19:45:46 följande:

Är du tolerant på benzo?
    Sen vid kontinuerlig konsumtion, så får man sämre effekt.
    Och kan tom trigga mer ångest, så all benzo konsumtion bör vara högst tillfällig.
    Men vissa har så svåra problem att man inte har mycket till val här.

2mg hur vanligt är det att man skriver ut den?
    De flesta man hör, så brukar de få 5mg.

Jag vet inte hur vanligt, vi skulle testa oss fram till vad som funkade för mig. Jag har tagit 3 stycken nu så får se om jag känner nån skillnad om en timme eller så.

Är INTE tolerant!
  • Anonym (K)
    klyban skrev 2016-12-18 02:43:23 följande:

2mg är inte så mycket, det går inte säga nått annat om.
    Skulle gissa på att man blir lite gäspig bara, och i övrigt väldigt liten effekt.
    men om läkaren vill ta och testa det fram, så är 2mg en start i alla fall.
    Men en ovanligt försiktig sådan.

Det var en märklig läkare kan tilläggas.
    Vad tar ni andra? Detta är första veckan som jag testar detta och jag märker absolut ingen skillnad på 2 stycken,
  • Anonym (K)
    klyban skrev 2016-12-18 02:43:23 följande:

2mg är inte så mycket, det går inte säga nått annat om.
    Skulle gissa på att man blir lite gäspig bara, och i övrigt väldigt liten effekt.
    men om läkaren vill ta och testa det fram, så är 2mg en start i alla fall.
    Men en ovanligt försiktig sådan.

Inte ens gäspigt! Haha...
  • Anonym (K)

Tycker det är lustigt. Två st Xanor 2 mg styck tog jag fr en timme sen. Lite ofokuserad i skallen, annars inget.

• Anonym (K)
    klyban skrev 2016-12-18 11:04:40 följande:

Har det så galet dålig effekt på dig, så är det nog dumt att fortsätta.
    Då benzo är en lömsk och svårhanterad medicin.

Så vad är bättre då?
    Tog två tramadol för ett par dagar sen och blev bara SJUKLIGT trött och illamående. Sov en dag typ...
  • Anonym (K)
    klyban skrev 2016-12-18 11:41:50 följande:

Det är en extremt bra fråga.
    Benzo är en medicin som kan göra dig så sjukt jävla beroende.
    Och när man nått benzos ände, så sitter du där vibrerande i flera månader.
    Sen sa du att du inte var tolerant, men du pratar om att du tagit xanax.
    Hur går det ihop?

Varför tar man 2 tramadol för dina problem?
    Vore mer naturligt att ta en i så fall, eller kanske en halv.
    Har läkare skrivit ut tramadol för ångest?
    Inbilla mig att man inte pysslade med detta i Sverige.
    Sen efter insättning, så mår man varken illa eller är direkt trött.
    Även tycker jag det är rätt svårt att sova riktigt på tramadol och övriga av denna typen av mediciner.
    Enda är väl om man tar det vid sovdax och sen somnar före medicinen får effekt.

Jag har FLERA problem. Tar ett probkem i taget. ;)

Jag tog 1 tramadol, ingen skillnad. Sen tog jag en till och blev helkonstig. Jättettött och sen illamående. Låg och somnade till i flera timmar. Kunde inte äta.
    Dagen efter var det bra igen. Det var 2 st, 100 mg  tillsammans. På 50 mg kände jag ingenting. Inte ens smörtlindrande på 100 mg,
  • Anonym (K)
    klyban skrev 2016-12-18 13:57:08 följande:

Det är det som lite är problemet, då problemen försvinner inte, utan man bara skjuter dom framför sig.
    Men samtidigt är ens problem för stora och svårhanterade, så har man inte mycket till val.
    Men en sak som är säker, det är att man kommer bli gravt beroende av en eller flera narkotikaklassade mediciner.
    Och ta tag i ett sådan beroende kan vara långt värre än alla dina problem tillsammans.

Finns noll logik att inte känna en kapsel tramadol, och sen bli tok påverkad av två.

Men nu var det så.... jag tog 1 tram, väntade kanske två timmar, sen tog jag en till och då slog det till i både illamående och trötthet. Det var jättejobbigt!
  • Anonym (K)
    Ser0tonin skrev 2016-12-29 19:38:59 följande:

Jag orkar inte läsa igenom hela tråden men jag tycker inte det är konstigt att du inte får någon terapeutisk effekt av 2 mg diazepam när du tidigare stått på 2 mg Alprazolam. Alprazolam är betydligt mer potant än vad diazepam är. Så jo du har troligen utvecklat en tolerans. Eller så är din ångest överjävlig.

Vad har du för stående medicin?

Ja jag vet inte... konstigt kanske ja, men så är det. :(
    Tolerans på bara några få gånger? Går det så snabbt?

Men ja min ångest är överjävlig...

Jag tar Xanor 2 mg när det behövs, för ångest.
    Har även värk i kroppen... därav testat Stesolid och Tramadol. Tycker inte riktigt det funkar, blir bara helt luddig och minns väldigt lite av dagen. Känns inte ok.
  • Anonym (K)
    Ser0tonin skrev 2017-01-03 15:25:37 följande:

Ja tar du xanor och sedan lägger till stesolid istället så är ju din kropp van vid den mer potenta xanor.

Står du inte på någon antidepressiv? Har du ångest så borde du kolla upp Duloxetin. Bra för 0ångest och smärta :)

Inget antidepressivt nej. Jag har ammat osv innan så har precis börjat med detta. Har lidit av ångesten väldigt mycket och Xanor funkar förträffligt när det drar igång så har inte känt att det behövts något annat till psyket. Har inte ångest varje dag.
Svar på tråden Stesolid 2 mg, varför känns det inte?