Talet kan mycket väl spela in, leken i den åldern bygger mycket på språk framför allt bland tjejer,då börjar rolllekarna komma på allvar " vi leker att du är en bebis och så leker vi att du gör si och så gör jag så och då säger du xy...." 😊 Har man då inte språket riktigt och kanske är lite försiktig av sig så är det inte så lätt att hänga med i lekarna,att då sitta med en kompis och pussla ett pussel ihop eller leka med en leklåda tillsammans ( små dockor,playmo,nopper eller vad man nu har i lådorna ) är enklare den leken kräver inte konversationer på samma sätt. Det som är viktigt är hur Dottern mår! Hur upplever Hon sin dag är hon glad över att gå till förskolan,är hon nöjd med det hon gör ? Så länge svaren på de frågorna är " ja" så är det ingen fara alla barn är olika .😊 Vad det gäller autism ,så skulle jag inte sätta den stämpeln på henne baserat på vad du beskriver, jag har i mina grupper under årens lopp nästan alltid haft minst ett barn som är som du beskriver din dotter endel med sen språkutveckling och endel med " normal" språkutveckling men det de haft gemensamt är att de alla gillat att vara själva,eller att vara med pedagogerna . Vissa för att de vill kunna styra leken helt själva- det kan man i te göra med en jämnårig kompis, vissa har varit mer intresserade av pussel och spel etc än rolllek men av alla dessa " ensamvargar" så är det kanske 2-3 st som vi misstänkt ligga inom autisspektrat de övriga har efter de gått vidare upp i skolan kommit på att det där med kompisar att leka med faktiskt kan ge dem något och kan vara riktigt skoj 😄