Inlägg från: Anonym (G) |Visa alla inlägg
  • Anonym (G)

barnet tar av sig vantarna på dagis

Köp vantar med skaft som sitter på bra och som är lätta att få in fingrarna i och som hon lätt kan röra fingrarna i.

Säger hon själv att hon fryser? Vissa barn är jättevarma om händerna trots att de inte har vantar när man själv fryser med vantar på eftersom de är naturligt varma om händerna eller för att de håller igång mer än oss.

• Anonym (G)
    elyse skrev 2016-12-18 22:40:17 följande:

Bara att få i tummen i ett par fodrade tumvantar kan ta en halv minut per tumme om barnet inte förstår eller inte vill hjälpa till.

Och i så fall tar det ju en halv minut till per extra finger att trä i. Jag håller med om att det är jättelätt att ta på en fingervante på ett barn som spretar med fingrarna och hjälper till, men av de 1- och 2-åringar jag jobbar med är det väldigt få som gör det. Sen är inte tumvantar lätta att få på bara för att de är tumvantar heller, utan det är många faktorer som spelar in.
  • Anonym (G)
    elyse skrev 2016-12-19 09:20:26 följande:
    En fingervante är tunn - du både ser och känner var fingrarna är. I en fodrad tumvante måste du själv känna efter, oftast inuti barnets vante, för att veta om tummen är i. Det tycker i alla fall jag är bökigare.
    Som jag skrev är inte en tumvante lättare att ta på bara för att det är en tumvante.

Och återigen, om barnet sträcker ut fingrarna så är det lätt att få i dem, men många barn knyter näven och då är det väldigt bökigt och tidskrävande.
Svar på tråden barnet tar av sig vantarna på dagis