• Desperat2016

Orättvist

Hej jag vill berätta kortfattat min historia som hände nu i december.

År 2014 blev jag änka med 3 barn ålder 4,6 och 12 år. Det har pågått utredningar på mig och mina barn ända sedan min make dog. Orosanmälningar kom från skola förskola angående bla hög frånvaro att min son rymmer från skolan hem osv. År 2015 blev jag misshandlad av en man jag hade ett förhållande med som bodde 2 hus ifrån oss han blev frihetsberövad och vi fortsatte leva. Jag bad soc flera ggr om hjälp att byta lägenhet men då sa dom att dom inte hade resurser eller möjligheter till det. Nu år 2016 kom det ytterliggare 3 orosanmälningar ett på varenda barn och dom 2 första gällde dom äldre barnen och var pga det som skeuvs ovantill den sista kom på min yngste son att han ska tydligen vara undernärd för han äter så mycket på dagis men saken är att han alltid har ätit mycket och jag har tagit fram papper från bvc där det visar att han är ovan sin medelkurva mina barn är aktiva glada har aldrig slagit dom eller akadat dom. Jag har själv inga missbruksproblem och sa tom till soc med mitt ombud att jag är beredd att göra nykterhetsprov när dom vill. I december hamnade jag 2 ggr akut medvetslös på akuten pga svår huvudvärk efter den andra gången blev mina lvu:ade enligt paragraf 6 nu har det gått 2 veckor julen närmar sig och jag har fått träffa mina änglar endast en gång i en och en halv timme där soc förbjöd oss att tala vårat modersmål. Nu innan jul hade min 6 åring födelsedag jag fick inte ens komma på den för att soc inte arbetar på helgerna. Dom skrämmer barnen att dom inte får komma gem till jul. Ber om något råd svar vad ska jag göra detta är en första gång jag är i en sådann situation.

Jag har dessutom 4 månader tidigare bett soc om kontakt familj och jag har gått med på barn samtal så att jag har samarbetat med dom. Detta drar sig alltså 2 år tillbaka i tiden. Jag är varken kriminell, missbrukare eller farlig ändå behandlas jag som kriminell och mina barn som fångar

• Svar på tråden Orättvist
  • Alexi

Men prata med det biträde som domstolen utsett till dig!

Svar på tråden Orättvist