BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Någon som är insatt i det här med vagnar? Jag vill ha en smidig, lättkörd vagn gärna med små, Svängbara framhjul (duo, alltså både ligg och sittdel) med rymlig varykorg. Har haft bugaboo cameleon tidigare, gillar vagnen men varukorgen är minimal, får inte plats med något om man går och handlar. Någon som har tips?
it's a jungle out there!
Någon som är insatt i det här med vagnar? Jag vill ha en smidig, lättkörd vagn gärna med små, Svängbara framhjul (duo, alltså både ligg och sittdel) med rymlig varykorg. Har haft bugaboo cameleon tidigare, gillar vagnen men varukorgen är minimal, får inte plats med något om man går och handlar. Någon som har tips? it's a jungle out there!
Det är just det som är så svårt att förklara. Kan verkligen inte sätta fingret på vad det är som gör ont och vart det gör ont. Det gör ont på olika ställen och det känns olika...skumt.
Oftast är det när jag går och står för länge, men det kan komma annars också. Även om jag bara går kortare sträckor eller har legat still och sen reser mig. Känner inte igen det onda alls från de andra graviditeterna.
Det är oftast som ett tryck längst ner, utmed hela magen, men kan även kännas runt hela magen eller bara på ett ställe på sidan eller mitt på magen...det är ibland som en känsla av håll på sidan...
Det är super skumt och det gör ju att jag inte kan röra mig så fort.
Det är inte det att det gör ONT, men det är en obehaglig känsla. Känns liksom inte bra.
Men läkaren ser inget fel, allt ser bra ut, men som hon säger så är det ju något, men det behöver ju inte betyda att det är nåt farligt.
Vilka åldrar arbetar du med? :)
Jag jobbar också som förskollärare men får så dåligt samvete att vara hemma!
Jag var sjukskriven i 9 veckor nu i början av graviditeten för hemska kräkningar och illamående. Jag har haft några bakslag där det kommit tillbaka då inte tabletterna hjälpt men får såå dåligt samvete när jag är hemma :(
Har börjat känna av i ryggen, har testat tens men hjälper mig bara för stunden.
Har bälte och tens. Fick lite övningar men inte mer än så.
Är 22+2 så känns så tråkigt att redan ha så här pass mycket besvär :(.
Här är det jättesvårt att få tid till läkare tyvärr. Vill gärna komma till en läkare på Mvc då det känns som de vet vad de ska skriva i intyget.
Jag har problem med att gå kortare sträckor och sitta en längre stund vilket gör mitt arbete väldigt svårt. Åker runt och besöker restauranger som jag gör utvärderingar av. Och jag har södra Sverige och Danmark. Så blir många timmar i ett transportmedel och det är verkligen inte skönt ;).
Kan det inte vara ligamenten då? Tycker det känns som håll typ, drar till och gör ont en stund om jag vänder mig hastigt eller om jag varit still länge och sedan reser mig.
Nu jobbar jag i förskoleklass. Tidigare jobbade jag med de minsta barnen, då var det riktigt tungt. Nu slipper jag ju lyft, fast det är betydligt mer aktivt vad gäller rörelse med sexåringarna.