• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Treansresa
    acinnaleh skrev 2017-06-21 18:21:25 följande:

Mysigt att ni är hemma. Och härligt för pojkarna.

Lycka till imorgon:) blir spännande att höra hur allt gick till Sedna och vilket kön som kommer ut:) blir det första tjejen i tråden tro?:)
  • Wooden
    acinnaleh skrev 2017-06-21 15:24:43 följande:

Sista magbilderna från nyss i 38+0. Bebis ska komma imorgon :) men storleken syns liksom inte på bilden tycker jag, magen är långt ner också.

Stort lycka till imorgon! :)
  • Vet hur det känns
    acinnaleh skrev 2017-06-21 18:16:05 följande:

Det löste sig, maken spenderade typ 30-40 min på Jysk och nu är den upplagd.

Tack allihop för lycka till önskningarna. Vi längtar verkligen till imorrn.

Lycka till imorgon! Ska bli spännande att höra hur allt gick och om det är en pojke eller flicka. Kramar
  • Summerchild
    FrökenMp skrev 2017-06-21 20:37:33 följande:

Jag har bestämt att jag ska försöka köra utan bedövning. Att läsa om andra som gjort det och faktiskt klarat sig (jag föreställer mig att smärtan är så olidlig att jg kommer dö, haha) känns sä häftigt. Det känns ännu mer som att jag också kan klara det då:D

Jag kände att det var så onödigt att utsätta mig för det en gång till. (Utan smärtlindring) Supermamman som är duktigare. Nej jag tycker inte det efteråt. Vad är lustgas om inte smärtlindring. Den hann jag dra i mig 2 ggr innan dom tog veck den för då skulle jag krysta. att operera sig utan bedövning. Men alla tycker olika så är det bara. Jag hoppas att du kan låta dig att ändra dig om det känns fel. Lycka till med ditt beslut :)
  • Summerchild
    acinnaleh skrev 2017-06-21 18:13:57 följande:

Har mitt planerade snitt imorrn så inget konstigt :)

Jag kom på det sen ...hehe... ja det klart dom startar ju några veckor innan :) .....å lycka till ! Skriv en lång roman sen om hur det gick :)
  • narie24

Stort lycka till idag!!
  • Wooden
    acinnaleh skrev 2017-06-22 06:39:36 följande:

Jag klarade det på bara lustgas (som jag inte ville ha) heller förra gången. Tyckte det var obehagligt och kände det som att jag skulle spy men jag tror att det kanske beror mest på bebis rotationer och att de försökte ge mig lustgas vid fel tillfälle.

Men som många skriver, smärta är individuellt precis som varje förlossning och bebis är :)

Ja, det där är ju verkligen så himla individuellt. Jag älskade lustgasen. Vet dock inte huruvida det verkligen funkade som smärtlindring eller om det var själva grejen att ha nåt att hålla sig i och liksom ha nåt att göra genom värken. Hade epidural också och kommer ha både och den här gången också om det hinns med osv. 

Återigen, lycka till idag! :)
  • GrönaDruvan
    FrökenMp skrev 2017-06-21 20:37:33 följande:
    Jag har bestämt att jag ska försöka köra utan bedövning. Att läsa om andra som gjort det och faktiskt klarat sig (jag föreställer mig att smärtan är så olidlig att jg kommer dö, haha) känns sä häftigt. Det känns ännu mer som att jag också kan klara det då:D
    Jag har alltid gått in med inställningen att jag tar situationen som den kommer. Aldrig bestämt innan om jag ska ha bedövning, utan det har bara blivit så att jag kört utan.
    Mina förlossningar har ju varit extremt smärtsamma, men också gått fort, och då tror jag att man klarar smärtan bättre. Hade det varit en utdragen förlossning så tror jag bedövning är jättebra hjälpmedel.
    Dock ska man inte lyssna för mycket på andra, utan göra det man själv känner. Alla upplever saker olika, det är viktigt att tänka på.
  • Noccis
    GrönaDruvan skrev 2017-06-22 08:35:24 följande:
    Jag har alltid gått in med inställningen att jag tar situationen som den kommer. Aldrig bestämt innan om jag ska ha bedövning, utan det har bara blivit så att jag kört utan.
    Mina förlossningar har ju varit extremt smärtsamma, men också gått fort, och då tror jag att man klarar smärtan bättre. Hade det varit en utdragen förlossning så tror jag bedövning är jättebra hjälpmedel.
    Dock ska man inte lyssna för mycket på andra, utan göra det man själv känner. Alla upplever saker olika, det är viktigt att tänka på.
    Jag håller helt med dig om att det är individuellt, nu har jag inte fött barn innan men med tanke på hur många olika upplevelser jag fått höra om så måste det vara så.

Tror att det är bra att man håller ett öppet sinne som du när man åker in. Det finns ju där om man behöver det.
    Jag har sagt att jag ska försöka (för att testa mina egna gränser) men att om jag känner att det inte funkar så tänker jag be om bedövning. Har även skrivit i mitt förlossningsbrev att jag vill veta när det börjar bli för sent för att ta bedövning så jag inte är på gränsen att be om en och missar. Då känns det som om jag kan slappna av och verkligen försöka ta mig igenom utan.

Hur mår lilla Olle nu?
  • Noccis
    Lycka till idag! Så spännande att ni ska få träffa er bebis!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny