BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Grattis!
Nu börjar man känna sig rätt ensam som gravid i denna tråd haha!
Vår lilla flicka föddes igår kväll 25 juli vid åtta tiden. Kände av vissa värkar på dan den 24 juli då bf v.40+0 blev värre vid kvällen vid tio tiden. Höll ut hela natten och åkte in vid 6-7 tiden på morgonen. Då 2-3 värkar på 10 minuter. Var egentligen fullt på förlossningen så fick ligga i ett undersökningsrum sen gå omkring i två timmar på sjukhuset och sen tillbaka till undersökningsrummet. Först efter ytterligare någon timme där fick ett vanligt förlossningsrum och lustgas. Dröjde rätt länge innan jag fick epidural då bm vart upptagen länge. Efter det tog de vattnet vid femtiden därefter så gick det undan lagom till krystvärkarna slutade edan och funka
Vi fick åka hem nu imorse nu så rätt skönt det.
Vi ringde till barnvakten vid elva tiden 24 så hon sov hemma hos oss. Rätt jobbigt och ta nattbussar osv. Hon hann ju ta tunnelbanan innan den sluta gå. Men var ju osäker. Efteråt känns det ju rätt beslut.
Går in i v 42 imorgon. Var så förhoppningsfull att det skulle kommit igång men lutar mer åt att ställa in mig på att det blir som förra graviditeten. Ett år att bli gravid och sen en evighetslång väntan med igångsättning pga överburen. Blev bra tillslut och hade en underbar upplevelse av förlossningen men hade verkligen hoppats det skulle komma igång själv denna gång.
Imorgon är det ul pga gått över tiden. Storasyster ska få följa med och pappa så klart. Tror det blir en tredje hinnsvepning. Kommer bara vara inställd på att sättas igång känner jag nu. Lika bra. Blir så besviken varje dag nu. Slemisen har börjat komma lite spontant, har sammandragningar och ont i nån nerv nu men inga värkar alls. Kan knappt gå en promenad utan att det känns som jag kört ett lopp på en mil heller. Hur kan man bli så frustrerad bör man veeeet att det bara handlar om en vecka nu! Haha
Men dottern fick följa med mormor till landet i två dygn här så har haft fina dagar med min älskling och det här varit värt mycket! Känner mig så himla emotionell och glad ändå trots att det är tärande med väntan.
Nej nu dags att sova. Grattis till alla som fått fina bebisar och får snusa på dem. Jag är så avis!
Skönt att se och följa allas olika berättelser.
Jag finns kvar!! Är beräknad till söndag. Träff hos läkaren som efter kontroll kom fram till att allt är bra med bebisen fick ny tid för igångsättning på söndag men tackade nej. Eftersom allt var bra så väntar jag ut bebisen. Var ialf mogen i livmodertappen, 3 cm lång och öppen 1cm.
Ja det känns lite halvtomt här nu. Inatt är förhoppningsvis min sista natt i denna graviditet. 7:30 imorgon ska vi vara på förlossningen. Om inget kommer ivägen så blir jag snittad under dagen.
Grattis till er som fick med er bebisen hem igen utanför magen! Kan inte säga att jag inte är avundsjuk! :)
Inatt kom äntligen på stora kille ut :) 02.45, 27/7, på bf + 10. Tänkte uppdatera sen när vi fått sova ut lite. Har varit vaken i 25 h nu ???? Trött men lycklig att det är över och att allt gick bra.
Inatt kom äntligen på stora kille ut :) 02.45, 27/7, på bf + 10. Tänkte uppdatera sen när vi fått sova ut lite. Har varit vaken i 25 h nu ???? Trött men lycklig att det är över och att allt gick bra.