• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Powerjess
    Summerchild skrev 2017-01-02 19:56:55 följande:

På vilket sätt ont? Molvärk? Ohanterbart ? Svårt att sova? Jag har ont på höger sida men mer åt höften när jag ska sova eller går ute och det strålar nästan in till magen tror det är foglossning men märkligt med en sida

Typ molande värk ja känns som mensvärk, när jag nyser och rör mig hastigt så känns det som tusen nålar. Barnmorskorna sa att jag lägger mycket fokus på dessa värkar nu för att illamåendet precis har släppts!
  • emme 86
    Powerjess skrev 2017-01-02 20:01:45 följande:

Typ molande värk ja känns som mensvärk, när jag nyser och rör mig hastigt så känns det som tusen nålar. Barnmorskorna sa att jag lägger mycket fokus på dessa värkar nu för att illamåendet precis har släppts!

Det låter helt normalt med den smärta du har. Heöt säkert växtvärk som moler och ligamenten som du känner av vid rörelse, nysningar och snabba rörelser. Jag känner av mina ligament mycket, bränner som sjutton en stund innan det lägger sig igen.
  • Sosozo
    babydreams skrev 2017-01-02 19:29:50 följande:

Har en fråga till er som lider av kraftigt illamående. Hur tar ni er till jobbet? Eller sjukskriver ni er? På mitt jobb finns knappt ersättare så kan aldrig vara hemma. Jag mår numera illa hela tiden, speciellt mellan måltiderna. På morgnarna kräks jag floder och det är så sjukt jobbigt för jobbar dagtid jämt. Åksjuketabletter mår jag ännu mer piss av, blir extremt trött och dåsig. What to do? :(

Urs då! Jag har turen att jag kan promenera till jobbet. Så jag kan hulka och ha mig om det behövs. Men jag har gått hem från jobbet flera ggr och sjukanmält mig några dagar redan.

Jag ska bli bättre på att sjukanmäla mig har jag tänkt. Får bli ett nyårslöfte! Inye tvinga mig till jobbet när jag mår dåligt.

Snacka med din bm om det är ohållbart för dig. Finns medicin på recept.
  • Powerjess
    emme 86 skrev 2017-01-02 20:08:02 följande:

Det låter helt normalt med den smärta du har. Heöt säkert växtvärk som moler och ligamenten som du känner av vid rörelse, nysningar och snabba rörelser. Jag känner av mina ligament mycket, bränner som sjutton en stund innan det lägger sig igen.

Åh okej tack, får ta en alvedon så jag kan somna ikväll!
  • Summerchild
    Powerjess skrev 2017-01-02 20:11:35 följande:

Försök ta så lite som möjligt av Alvedon...det sa dom på akuten till mig... all smärtstillande ska man undvika av säkerhetsprincipen
  • Sosozo
    Powerjess skrev 2017-01-02 20:11:35 följande:

Har du någon vetekudde? Kan hjälpa ibland tycker jag.
  • FrökenMp
    Delilah2001 skrev 2017-01-02 17:39:54 följande:

Men sperma kan ju ändra lukt och konsistens efter någon dag. Jag har ofta fått liknande slemklumpar just dagen efter sex (inte gröna dock ), jag är säker på o mitt fall att det är gammal sperma som klumpat sig efter någon dag.

Jo, jag vet hur det kan se ut men det luktade liksom ingenting. Alltså det var mer gul-grönt än vitt haha. Kändes som en seg klump av gelé. För avvakta och se om det kommer mer haha:)
  • GrönaDruvan
    babydreams skrev 2017-01-02 19:29:50 följande:

Har en fråga till er som lider av kraftigt illamående. Hur tar ni er till jobbet? Eller sjukskriver ni er? På mitt jobb finns knappt ersättare så kan aldrig vara hemma. Jag mår numera illa hela tiden, speciellt mellan måltiderna. På morgnarna kräks jag floder och det är så sjukt jobbigt för jobbar dagtid jämt. Åksjuketabletter mår jag ännu mer piss av, blir extremt trött och dåsig. What to do? :(

Jag vet inte om mitt illamående räknas som kraftigt, har inte spytt mer än en gång, men hulkat några gånger vid toan.
    När mitt illamående var som värst mellan vecka 7-11 så var jag illamående från det jag slog upp ögonen på morgonen tills jag la mig. Det var en pina att jobba. Men pga att jag inte spydde stod jag ut..veckan innan jul var jag dock helt slut med veckor av illamående och trötthet med knappt någon mat i kroppen...då var jag hemma hela veckan, och jag lyckades få i mig mer mat och få mer energi. Nu var det säkert i samband med att illamåendet och tröttheten kanske ändå var på väg bort litegrann, men att bara få vara hemma ett tag gör underverk på en sliten illamående gravidkropp!!

Nu är jag i vecka 14 och tröttheten är nästan borta, men illamåendet sitter i, dock ej lika mycket. Jag mår hyffsat bra på morgonen fram till lunch, sen mår jag mer och mer illa och eftermiddagarna och kvällarna är värst. Får fortfarande knappt i mig mat, även om det inte går nån nöd på mig. Kan äta helt, yoghurt, frukt och sånt.. Men att sitta och äta vanlig middagsmat gör mig spyfärdig, men jag försöker tvinga i mig lite.

Det är sjukt jobbigt att må illa. Det tär på en. Jag är inte vidare trevlig att ha att göra med längre..arg och sur och negativ. Ingen bra mamma till mina andra barn. Helst vill jag bara vara själv tills ungarna är ute!!
  • yessi

Hej!

Hoppar in här i gruppen, hoppas det är okej ;)

Väntar just nu bebis nummer två, verkar bli beräknad kring 12-13/7. Har en liten tjej sen tidigare som är född 2015.

Än så länge har graviditeten varit en berg och dalbana, mår gode illa på morgonen och foglossning. Jippi.

Har haft lite konstiga blödningar och flytningar på sistone som jag har tagit prover för, vilket visade på sänkt HCG värde. Har gjort ett vul där man kunde se en liten krabat fara runt, men är lite nojig att det är något fel när värdet inte stiger.

Någon med samma erfarenhet?

Ingen? :(

BF 13/7, Norrbotten. Vet inte hur man lägger till :)

• Powerjess

Jag har en till fråga som kan vara dum, det står i gravid kalendern att jag är i v.14 imorgon men det kommer stå 13+0, så jag blir osäker vilken vecka är jag verkligen i?

Svar på tråden BF Juli 2017 ny