• Anonym (Bluebird)

    Asexuell?

    Så, hur vet man om man är asexuell? Försökt leta efter info efter denna, tydligen, inte så vanliga "läggningen"? Hittar inte så mycket att läsa om. Är det en läggning? Är det något att skämmas för? Jag har barn. Jag är ensam på heltid. Jag saknar ingen partner. Jag vill inte ha sex. Jag blir varken våt eller kåt. Jag onanerar inte. Bara tanken på en partner känner jag "fy vad jobbigt. Sex - jag orkar inte". Känns som att singellivet är en livsstil. Men var går gränsen för att trivas ensam och/eller att vara asexuell?

  • Svar på tråden Asexuell?
  • Anonym (Jag också..?)

    Har tyvärr inga svar men känner igen mig och funderar över liknande tankar som du skriver.

  • Anonym (Bluebird)
    Anonym (Jag också..?) skrev 2016-12-18 23:20:45 följande:
    Har tyvärr inga svar men känner igen mig och funderar över liknande tankar som du skriver.

    Va kul :) Känner du dig konstig? Annorlunda? Har du pratat med familj eller vänner om det? Jag undrar om det är bara jag själv som förstorar upp det i huvudet, liksom. Att det bara är JAG som tycker att det är konstigt? När jag ser bilder på t.ex Instagram "all I want is" så är det ett par som kramas, skedar och myser i diverse ställningar känner jag bara "neeeej!" Ungefär varenda cell i min kropp känner sig kvävd av tanken på närhet. Hur sjukt är inte det?
  • Lillagryn
    Anonym (Bluebird) skrev 2016-12-18 23:27:34 följande:

    Va kul :) Känner du dig konstig? Annorlunda? Har du pratat med familj eller vänner om det? Jag undrar om det är bara jag själv som förstorar upp det i huvudet, liksom. Att det bara är JAG som tycker att det är konstigt? När jag ser bilder på t.ex Instagram "all I want is" så är det ett par som kramas, skedar och myser i diverse ställningar känner jag bara "neeeej!" Ungefär varenda cell i min kropp känner sig kvävd av tanken på närhet. Hur sjukt är inte det?


    Ibland kan jag se på bilder som du beskriver (eller filmer) och längta efter det jag ser. Eller inte längta kanske, men tycka att det ser härligt ut liksom. Tittar gärna på romantiska filmer osv!

    Känner mig ibland annorlunda.. Tror inte att jag är introvert egentligen men snarare har ett stort behov av att vara för mig själv. Kan absolut umgås med vänner och kollegor, men lika många gånger väljer jag att sitta för mig själv.. Vet dock inte om ens sociala preferenser hat med ens sexualitet att göra men tänker väl att allt samspelar.

    Jag har lätt för att känna mig kvävd eller trängd. Nu lever jag i en relation sedan länge, men när min partner blir för närgången (alltså normalt mys för dom flesta?) så kan jag känna att jag behöver space!
  • Anonym (Bluebird)

    Så, inga andra asexuella på familjelivs kåta forum?....

  • Anonym (:))

    Jag kom för några dagar sedan på att detta är just vad jag är. Iallafall så tror jag det. Sex är inget som intresserar mig det minsta och när jag går in i ett förhållande så tröttnar jag så oerhört snabbt och vill oftast bara vara ensam.

    För mig är det inget konstigt jag tänker bara att vi är ju alla olika och det är inget fel med att vara så här, fastän folk kanske har svårare att förstå oss :)

  • MammAmma

    Definitionen av asexualitet är ju att man inte upplever sexuell attraktion. Det vanligaste är att man även saknar sexdrift, men det finns asexuella med sexdrift, men som pga frånvaron av sexuell attraktion saknar incitament till att leva ut det med andra människor. Så tycker du att det passar in på dig är du ju fri att identifiera dig som asexuell.

Svar på tråden Asexuell?