Hur hanterar ni illamåendet?
Men ta postafen först och se om det hjälper. Det är inte farligt för bebisen!
Jag äter lergigan comp och lergigan.
Men ta postafen först och se om det hjälper. Det är inte farligt för bebisen!
Jag äter lergigan comp och lergigan.
Ser att flera av er här käkar lergigan comp. Är det bara jag som blir aptrött av dem??
Har köpt hem postafen men inte vågat testa än. Läste att man kan bli dåsig och att det kan påverka ens bilkörning, någon som märkt av detta? Jag jobbar i butik och det är riktigt jobbigt att stå och prata med kunder när man mår illa, men vill ju inte vara helt dåsig heller haha!
Jag har för 3e gången drabbats av hyperemesis gravidarum. Glöm postafen, seaband osv, det hjälper inte. Det hjälper inte heller att småäta, äta ingefärstabletter eller alla de "vanliga" tipsen som vid normalt graviditetsillamående, för det här är inte normalt. Vid tillfällen måste jag få dropp för att jag drabbas av uttorkning, för att jag kräks mycket eller har svårt att få i mig mat pga illamåendet. Har gått ner 6,2kg sen jag blev gravid, är i v. 11+2.
De mediciner jag äter är ondansetron/zofran, Lergigan comp och primperan. Det är knappt att de 2 sistnämnda hjälper, oftast är det bara den första som hjälper när det är extremt. Är som sagt bara i v.12 men om det fortsätter som jag fått erfara i tidigare graviditeter så lär det inte sluta förrän jag passerat v.20 och lite till..
Är sjukskriven tom 28 februari pga det här.
Så hur jag hanterar det? Vila, medicin och äta det jag känner att jag kan.