• Anonym (Ångrar mina livsval)

Vill leva ungkarlsliv igen

Nää svenssonlivet är ingenting för mig. Bor med flickvän och vårt barn i lägenheten som från början var min ungkarlslya. En liten sådan kan tilläggas. Sen hon flyttade in och vi fick barn har det varit så jävla stökigt. Är dessutom trött på den här livsstilen, vill kunna gå ut på krogen, dra hem brudar som man trycker på och aldrig träffar igen. Men hur ska jag kunna kasta ut henne när vi har ett barn ihop? Och kan hon ta min lägenhet som hon för övrigt inte betalar en spänn för i hyra när det finns ett barn med? Om ja, nämn ett tillfälle där det hänt. Jag har för övrigt inga problem med om vi har delad vårdnad om barnet. Men tänker inte bli utsparkad ur mitt eget hem.

• Svar på tråden Vill leva ungkarlsliv igen
  • Anonym (beror på)
    Anonym (Hmmmm) skrev 2016-12-19 15:44:57 följande:
    1) vill du inte vara med henne gör slut och ta konsekvenserna
    2) du kommer för alltid att vara barnets far och får ha det varannan vecka
    Det är inte alls säkert att han får ha barnet varannan vecka. Om han och mamman är överens så javisst, annars måste han stämma mamman på umgänge och då måste de kunna samarbeta osv osv.

VILL han inte ha varannan vecka så blir det inte heller så, men jag uppfattar det som att han är ok med att ha barnet halva tiden.
  • Anonym (Hmmmm)
    Anonym (beror på) skrev 2016-12-19 15:48:33 följande:
    Det är inte alls säkert att han får ha barnet varannan vecka. Om han och mamman är överens så javisst, annars måste han stämma mamman på umgänge och då måste de kunna samarbeta osv osv.

VILL han inte ha varannan vecka så blir det inte heller så, men jag uppfattar det som att han är ok med att ha barnet halva tiden.
    Varannan vecka är det normala.

Hur som helst. Jag har svårt att känna någon som helst sympati med TS. Jag lider med hans sambo dock.
  • sextiotalist
    Anonym (Hmmmm) skrev 2016-12-19 15:54:52 följande:

Varannan vecka är det normala.

Hur som helst. Jag har svårt att känna någon som helst sympati med TS. Jag lider med hans sambo dock.

Det börjar bli allt vanligare, men det är inte detsamma som det normala. Det är fortfarande endast 35% av de separerade föräldrar som har det så.

Det är alltid en som lider om bara en vill bryta upp. Hans orsak är inte sämre än någon annans. Känslorna för henne finns uppenbarligen inte. Då finns det inget att bygga på.
  • Regndamen
    Anonym (Ångrar mina livsval) skrev 2016-12-19 15:25:37 följande:

Det moderna samhället med hbtq-familjer och dylikt har gjort att det är fullt normalt med bonusföräldrar etc.

Du vill alltså helst att din sambo hittar en ny som kan adoptera ditt barn?
  • Wolt

Jag kan ta ditt svenssonliv om din fru är ung och snygg, men utan din unge lol. :)

• Anonym (Nopp)
    Anonym (beror på) skrev 2016-12-19 15:48:33 följande:

Nej han behöver inte stämma henne på varannan vecka. Om han inte har och vill ha delad vårdnad så får han stämma henne. Umgänge har han eller rättare sagt barnet alltid rätt till och har inget med vårdnaden att göra.
  • Anonym (Hmmmm)
    sextiotalist skrev 2016-12-19 16:27:26 följande:
    Det börjar bli allt vanligare, men det är inte detsamma som det normala. Det är fortfarande endast 35% av de separerade föräldrar som har det så.

Det är alltid en som lider om bara en vill bryta upp. Hans orsak är inte sämre än någon annans. Känslorna för henne finns uppenbarligen inte. Då finns det inget att bygga på.
    Sent ska syndaren vakna. Han kunde väl tänkt efter liiite innan om svenssonliv var nåt för honom. Som någon annan redan skrivit, till slut är han den ende singeln i umgängeskretsen och då är det inte så hett längre.
  • Anonym (Nemesis)

Tja, de manliga singlar 40+ jag har på jobbet har det inte alltför roligt.

En håller på att supa ner sig helt efter skilsmässan och den andre blir bara fetare och har blodtryck genom taket. 

Problemet med att göra ogenomtänkta val är att nästa kvinna i ditt liv som är vettig kommer att ifrågasätta varför du har lämnat ett så litet barn och ev. inte har kontakt med det. Beroende på ditt svar kanske hon ger dig en chans, eller inte.

Så nu får du nog jobba om du ska få nåt annat än kvinnor som letar försörjning eller är bebistokiga och vill sätta dit dig på en unge till.

Synden straffar som bekant ofta sig själv. 

• i-o

Är flickvännen din snygg så kan jag ta över. Men räkna inte med att du kan vinna tillbaka henne från mig eftersom jag är mer man än du någonsin varit eller kommer att bli. Ditt barn kommer också att tvingas kalla mig pappa.

Skämt och sido, alla ni män i samma sits kan skramla till ett kollektiv där jag och era fruar och barn kan bo.
    Låter suveränt tycker jag. Alltid någon att mysa och kramas med och ge snälla komplimanger till.

• sextiotalist
    Anonym (Hmmmm) skrev 2016-12-20 07:58:41 följande:
    Sent ska syndaren vakna. Han kunde väl tänkt efter liiite innan om svenssonliv var nåt för honom. Som någon annan redan skrivit, till slut är han den ende singeln i umgängeskretsen och då är det inte så hett längre.
    Det är inte alltför ovanligt att par, som skaffar barn unga eller  innan de är redo mentalt för det, separerar, så han lär nog inte bli den enda singeln i umgängeskretsen. Kanske den första, men absolut inte den sista.

Svar på tråden Vill leva ungkarlsliv igen