• Familyhearts

bruna flytningar - gravid?

Hej! Jag skulle ha fått min mens i lördags (17/12). Sedan i söndags, igår, och idag har jag endast haft lite lite brunaktiga flytningar, det har inte kommit något alls i bindan utan det blir bara pyttelite när jag torkar mig. Ser ut att försvinna när som helst eftersom det är så ytterst lite att det inte ens blir i bindan.

Varför jag undrar över detta är för att jag har haft mens i drygt 10 år, har alltid blött extremt mycket, har så ont så jag ligger i fosterställning i sängen och bara grinar som ett barn ungefär, och blöder alltid 5 dagar varje månad, klart blod. Nu har jag inte haft den mensvärken alls utan endast lite molande längst ner i magen, men inte alls något jag blivit liggandes av eller överhuvudtaget mått dåligt av.

Så när jag googlat endel på detta så är det många som skriver att de har fått såhär, just lite bruna flytningar när mensen skulle kommit, (men kallas ju blödning då, ej mens alltså) i början av en graviditet, och jag är lite nyfiken på ifall det är någon som har den eller någon annan erfarenhet att dela med sig av här? Tack!

• Svar på tråden bruna flytningar - gravid?
  • jagkan

det är möjligt, det enda du kan göra tror jag är att ta ett test för att vara på säkra sidan.

angående hur din mens är normalt, det låter lite som om du kanske har endo om du har så ont? har du kollat upp det?

• Familyhearts
    jagkan skrev 2016-12-20 13:02:15 följande:

det är möjligt, det enda du kan göra tror jag är att ta ett test för att vara på säkra sidan.

angående hur din mens är normalt, det låter lite som om du kanske har endo om du har så ont? har du kollat upp det?

tack för svar, jag ska självklart göra det, men ville kolla ifall det finns fler med liknande erfarenheter först. är lite rädd för att testa också då vi försökt ett tag och jag är rädd för negativt..

ja, jag har kollat upp det. var iväg senast för 3 månader sen ungefär till akuten då jag hade så ont precis efter mensen, och efter otaliga undersökningar samt ultraljud och röntgen så kom det fram att min ena äggstock är lite lite lite större än den andra, vilket framkallar smärta.. men det var inget farligt eller nått att göra åt, då både läkarna där samt en annan gynmottagning de kontaktade i närheten har kollat på röntgen.
  • jagkan

vad skönt att det inte är endo i alla fall. Särskilt om man försöker bli med barn. Blödningen kan ju vara gammalt blod från en nidblödning eller liknande, annars är det ju vanligt vad jag förstår att man blöder lite då man skulle haft mens. Jag hoppas på det bästa!

• Familyhearts
    jagkan skrev 2016-12-20 13:16:15 följande:

vad skönt att det inte är endo i alla fall. Särskilt om man försöker bli med barn. Blödningen kan ju vara gammalt blod från en nidblödning eller liknande, annars är det ju vanligt vad jag förstår att man blöder lite då man skulle haft mens. Jag hoppas på det bästa!

ja precis. Har ju också läst mycket om det, så hoppas på att det finns fler som vill lämna några rader ifall de kanske varit med om liknande. Tack så mycket!
Svar på tråden bruna flytningar - gravid?