Inlägg från: Anonym (brud) |Visa alla inlägg
  • Anonym (brud)

var träffar man tjejer/ickebinära?

Vad är ickebinär??

• Anonym (brud)
    Glinda från Oz skrev 2016-12-20 18:16:55 följande:

En nymodighet som innebär att man inte vill kallas tjej eller kille utan använder ett påhittat tredje kön, man använder pronomet hen om sig själv. Oftast är det unga vänsteridealister som kallar sig ickebinära.

Men vad betyder ickebinär?
  • Anonym (brud)
    Glinda från Oz skrev 2016-12-22 22:09:35 följande:

Jag förklarade ju det i inlägget du citerade.

Tja.. du skrev att det är ett ord som används av folk som inte vill kallas för tjej eller kille. Det säger ju ingenting om vad ordet betyder
  • Anonym (brud)

Är ickebinär ett icke-definierat kön eller?

• Anonym (brud)
    Glinda från Oz skrev 2016-12-23 21:02:12 följande:

Ja, precis, men inte icke-deffinerat på det sättet som att man fysiskt kan se några avvikelser. Oftast behåller en icke-binär sitt namn och fortsätter klä sig typiskt manligt/kvinnligt.

Vad är skillnaden då?
  • Anonym (brud)
    Glinda från Oz skrev 2016-12-24 12:23:55 följande:

De flesta icke-binära jag har träffat behåller namn och allt man förknippar med typiskt manligt. T.ex en tjej som heter Anna (påhittat namn) som klär sig väldigt feminint fortsätter precis som vanligt, ända skillnaden är att nu kallas hon hen.

Jag håller med dig om att kön kan vara mentalt, juridiskt och fysiskt, men just icke-binär är bara en modegrej.

Blir väldigt luddigt då det är så oklart hur de ens definierar kön. Går ju inte att förstå någonting då.
  • Anonym (brud)
    Glinda från Oz skrev 2016-12-25 13:32:05 följande:

Jag förstår fortfarande vad du inte förstår. De anser att de finns tre kön, tjej, kille och icke-binär. Du kan välja att hålla med eller inte.

Och vad är det tredje könet?
  • Anonym (brud)
    Anonym (Stollar) skrev 2016-12-25 17:51:59 följande:

Det tredje könet är icke existerande, det finns inte. Bara hittepå.

Det finns ju genetiskt och biologiskt kön som är genotypiskt och fenotypiskt baserade och i princip två (pga att vi har två könskromosomer) även om det finns oklara kombinationer vilket lämnar utrymme för ett tredje ospecificerat genetiskt och biologiskt kön.

Sedan finns det socialt kön. Vad det sociala könet är är det ju ingen som med exakthet vet. Och om man inte vet vad det sociala könet är kan man inte tala om ett tredje kön. Kanske därför man kan använda sig av ett tredje kön eftersom de två andra är icke-vetenskapliga.

Känns faktiskt som ett tredje icke-binärt kön är den vetenskapligt mest korrekta definitionen.

Jag är också icke-binär :)
  • Anonym (brud)
    Glinda från Oz skrev 2016-12-25 18:35:22 följande:

Det tredje könet är icke-binär precis som jag skrev. Du får gärna läsa först innan du frågar.

Och varför ska jag läsa på först? Det här är ett diskussionsforum där ordet står fritt.

Om du inte kan förklara icke-binär så säg det istället.
  • Anonym (brud)
    Anonym (lesbz) skrev 2016-12-25 19:09:19 följande:

ett diskussionsforum innebär inte att allt som skrivs är relevant, till exempel din fråga du upprepar flera gånger om i tråden istället för att googla när du inte är nöjd med svaren du får. sluta dra tråden off topic, tack.

Men hur ska jag kunna hjälpa dig att hitta en icke-binär partner när jag inte vet vad du menar? Och du efterfrågade faktiskt hjälp här.

Men lycka till i jakten. Vad jag förstår är att egentligen ickebinära så du kan hitta en precis var som helst.
Svar på tråden var träffar man tjejer/ickebinära?