var träffar man tjejer/ickebinära?
Vad är ickebinär??
Vad är ickebinär??
En nymodighet som innebär att man inte vill kallas tjej eller kille utan använder ett påhittat tredje kön, man använder pronomet hen om sig själv. Oftast är det unga vänsteridealister som kallar sig ickebinära.
Jag förklarade ju det i inlägget du citerade.
Är ickebinär ett icke-definierat kön eller?
Ja, precis, men inte icke-deffinerat på det sättet som att man fysiskt kan se några avvikelser. Oftast behåller en icke-binär sitt namn och fortsätter klä sig typiskt manligt/kvinnligt.
De flesta icke-binära jag har träffat behåller namn och allt man förknippar med typiskt manligt. T.ex en tjej som heter Anna (påhittat namn) som klär sig väldigt feminint fortsätter precis som vanligt, ända skillnaden är att nu kallas hon hen.
Jag håller med dig om att kön kan vara mentalt, juridiskt och fysiskt, men just icke-binär är bara en modegrej.
Jag förstår fortfarande vad du inte förstår. De anser att de finns tre kön, tjej, kille och icke-binär. Du kan välja att hålla med eller inte.
Det tredje könet är icke existerande, det finns inte. Bara hittepå.
Det tredje könet är icke-binär precis som jag skrev. Du får gärna läsa först innan du frågar.
ett diskussionsforum innebär inte att allt som skrivs är relevant, till exempel din fråga du upprepar flera gånger om i tråden istället för att googla när du inte är nöjd med svaren du får. sluta dra tråden off topic, tack.