• DevilsDaughter

Snabb fråga!!

Har skyddad SGI, gravid, fick nu hem papper från försäkringskassan om att fylla i inkomstuppgifter från arbete. Måste jag fylla i sådant även om min sgi är skyddad?

• Svar på tråden Snabb fråga!!
  • Alexi

Du kan ju ha fått högre lön från arbetsgivaren under tiden?

• FamÅsling

Dom gör alltid en ny beräkning på sgin när man är gravid oavsett om man har skyddad sgi eller inte.
    Vart lika chokad själv när jag fick hem dom papprena då jag var sjukskriven under graviditeten och sen när det va några månader kvar tills jag skulle gå på mamma ledigt så skulle dom ha in nya papper. Ringde då in och då sa dom att man alltid får lämna in nya uppgifter när man är gravid

• DevilsDaughter

Har inte fått högre lön, jobbar inte så mycket, har varit föräldraledig mest men täckt in så att min sgi behålls med lite jobb och mycket föräldradagar. Jobbar inte ens kvar på det ena jobbet som min SGI är beräknad på.

• DevilsDaughter

Famåsing: ok, men om jag lämnar in de papprena så skrivs inte min sgi om automatiskt? För då skulle den ju nollas. Ska jag meddela försäkringskassan att jag har skyddad sgi på något sätt?

• Claribella

Ja, de vill ha nya uppgifter om din lön.

• Claribella
    DevilsDaughter skrev 2016-12-20 22:15:59 följande:

Famåsing: ok, men om jag lämnar in de papprena så skrivs inte min sgi om automatiskt? För då skulle den ju nollas. Ska jag meddela försäkringskassan att jag har skyddad sgi på något sätt?

Tro mig, de vet om den är oskyddad. Är den det så talar de om det för dig.
  • DevilsDaughter

Förlåt, nu tänkte jag för snabbt å illa. Såklart vet de ju hur jag jobbat efter jag lämnat in papperna. tack för svar!

Svar på tråden Snabb fråga!!