Inlägg från: norrlandsflicka |Visa alla inlägg
  • norrlandsflicka

Wordfeud - några frågor

Spelar bara med folk jag känner nu. Blev less på folk som försökte stöta på mig när jag körde slumpad motståndare.

Jag spelade en del betapet innan jag fick barn. Det jobbiga med det är att då ska man ha tid att spela klart matchen. Går ju iofs köra snabba matcher, men då ska man tänka snabbt. Jag gillar att man har lång tid på sig i wf. Det jag ogillar med båda att konstiga förkortningar är godkända. Men kan ju förstå att det är för klurigt plocka bort förkortningarna när de laddat in SAOL.

• norrlandsflicka

Det finns ju olika längder på spel i betapet. De kan ju ha ändrat en del sedan jag spelade sist. Det är inte exakt samma i wf o betapet. En sak som var tidigare i betapet var att man Max fick lägga felaktigt ord tre ggr. Några sådana begränsningar är det inte i wf.

Godkända förkortningar i wf är t.ex. CP, PC, vd, mc, LP, PM, PS, CD, ABC. I betapet har jag inte koll riktigt. Sådana förkortningar som t.ex. Och o.s.v är inte godkända. Det är sådana ord som finns under uppslagsdelen i SAOL. Man får prova sig fram lite. Eftersom det inte är någon begränsning på antalet felaktiga ord är det ju inga problem.

Det är synd att en del inte tar spelet på allvar. Men jag är då nöjd med de jag spelar med nu. Mot en kompis jag spelar har vi flera matcher igång. Går att ha så, men går inte skicka ny förfrågan förrän första förfrågan är antagen.

Svar på tråden Wordfeud - några frågor