• sungam85

vänner

Jag är en kille på 31 år och som inte har några vänner. Inte haft vänner sen jag var 13 år och som inte vet vad vänskap är för något.

Jag vet inte hur jag ska få nya vänner. Har försökt på alla sätt ock vis. Testat forum på nätet gått medi föreningar och inte lyckats till och med dans har jag försökt med.

Har en fru och två barn. Min fru har heller inga vänner och komma in i föräldra grupper är lönlöst försökt där med . Men folk bara undviker oss och vet inte varför.

Hur gör ni för få nya vänner?

• Svar på tråden vänner
  • i-o

Testa att vara precis tvärtom mot vad du är. Testa att gå i terapi och se om du kan få rätsida på det.

Eller så är du utsatt för en förtalskampanj av någon som vill ha dig för sig själv och det är därför andra undviker dig.

• sungam85

Jag går i terapi och försöker få en bättre självkänsla.

Förtalskampanj tror jag inte jag är utsatt för. Tror helt enkelt att jag är för tyst av mig och vågar inte komma in i samtalet.

Pratar jag så är det någon som vill avbryta mig. Därför håller jag ofta käften.

Min skol tid var också så. Jag fick vara med men var den tysta som var i bakgrunden.

Jag har ett arbete som jag trivs med. Men problemet inom mitt yrke är att det är ett emsamhets jobb.

Jag jobbar som djurskötare och jobbar ensam hela dagarna och träffar sällan någon förutom min chef.

Jag hoppas mitt liv vänder snart så jag får en bättre självkänsla.

• i-o
    sungam85 skrev 2016-12-23 07:27:03 följande:

Jag går i terapi och försöker få en bättre självkänsla.

Förtalskampanj tror jag inte jag är utsatt för. Tror helt enkelt att jag är för tyst av mig och vågar inte komma in i samtalet.

Pratar jag så är det någon som vill avbryta mig. Därför håller jag ofta käften.

Min skol tid var också så. Jag fick vara med men var den tysta som var i bakgrunden.

Jag har ett arbete som jag trivs med. Men problemet inom mitt yrke är att det är ett emsamhets jobb.

Jag jobbar som djurskötare och jobbar ensam hela dagarna och träffar sällan någon förutom min chef.

Jag hoppas mitt liv vänder snart så jag får en bättre självkänsla.

Lycka till med det är allt jag kan säga. Du har iaf en fru och barn, det är mer än somliga.
  • John22

Kan varmt rekommendera sidan www.meetup.com/

Där anordnad diverse människor möten/träffar för i stort sett vad som helst. Det kan vara möten för personer som gillar Drakar & Demoner, som gillar att virka grytlappar, som hatar havregryn eller som har ett näst intill besatt intresse av Text-TV.

Hittar man inget Meetup angående något man gillar i sitt närområde kan man själv slänga ihop ett. Det behöver inte vara svårare än att man kollar upp ett bra kafé med lite utrymme där man skulle kunna träffas och snacka eller ägna sig åt andra aktiviteter.

Eftersom alla som kommer till dessa Meetups har minst ett intresse gemensamt blir det ganska lätt att få bollen i rullning och börjar bekanta sig.

• i-o
    John22 skrev 2016-12-23 08:30:18 följande:

Kan varmt rekommendera sidan www.meetup.com/

Där anordnad diverse människor möten/träffar för i stort sett vad som helst. Det kan vara möten för personer som gillar Drakar & Demoner, som gillar att virka grytlappar, som hatar havregryn eller som har ett näst intill besatt intresse av Text-TV.

Hittar man inget Meetup angående något man gillar i sitt närområde kan man själv slänga ihop ett. Det behöver inte vara svårare än att man kollar upp ett bra kafé med lite utrymme där man skulle kunna träffas och snacka eller ägna sig åt andra aktiviteter.

Eftersom alla som kommer till dessa Meetups har minst ett intresse gemensamt blir det ganska lätt att få bollen i rullning och börjar bekanta sig.

Låter bara som ett scam. Om sådant där var på riktigt hade det slagit igenom för länge sedan.
  • John22
    i-o skrev 2016-12-23 08:48:31 följande:
    Låter bara som ett scam. Om sådant där var på riktigt hade det slagit igenom för länge sedan.
    Vet ärligt talat inte om du trollar eller inte, men jag nappar väl.

Det finns inget att "scamma" ? man betalar inget för att bli medlem eller gå på Meetups...

Fenomenet har för övrigt "slagit igenom" för länge sedan. Har gått på diverse Meetups runtom i världen under flera år och träffat många härliga människor som jag har regelbunden kontakt med än idag.

Du kanske ska skaffa dig en någorlunda grundläggande koll på vad saker och ting handlar om innan du uttalar dig.
  • i-o
    John22 skrev 2016-12-23 14:27:11 följande:
    Vet ärligt talat inte om du trollar eller inte, men jag nappar väl.

Det finns inget att "scamma" ? man betalar inget för att bli medlem eller gå på Meetups...

Fenomenet har för övrigt "slagit igenom" för länge sedan. Har gått på diverse Meetups runtom i världen under flera år och träffat många härliga människor som jag har regelbunden kontakt med än idag.

Du kanske ska skaffa dig en någorlunda grundläggande koll på vad saker och ting handlar om innan du uttalar dig.
    Det finns annat med värde som inte är pengar vet du.

Oh fan, då var jag ganska tidigt ute då när jag gjorde det utomlands i början av 7d0. Ibland glömmer jag att andra fortsätter göra saker jag redan testat.
    Nu mer umgås knappt med människor längre. Tappade intresset någonstans när jag insåg att relationerna bara var fernissa. Känns lite trist faktiskt ibland. Men vet inte riktigt hur jag ska hitta tillbaka.
Svar på tråden vänner