vänner
Testa att vara precis tvärtom mot vad du är. Testa att gå i terapi och se om du kan få rätsida på det.
Eller så är du utsatt för en förtalskampanj av någon som vill ha dig för sig själv och det är därför andra undviker dig.
Testa att vara precis tvärtom mot vad du är. Testa att gå i terapi och se om du kan få rätsida på det.
Eller så är du utsatt för en förtalskampanj av någon som vill ha dig för sig själv och det är därför andra undviker dig.
Jag går i terapi och försöker få en bättre självkänsla.
Förtalskampanj tror jag inte jag är utsatt för. Tror helt enkelt att jag är för tyst av mig och vågar inte komma in i samtalet.
Pratar jag så är det någon som vill avbryta mig. Därför håller jag ofta käften.
Min skol tid var också så. Jag fick vara med men var den tysta som var i bakgrunden.
Jag har ett arbete som jag trivs med. Men problemet inom mitt yrke är att det är ett emsamhets jobb.
Jag jobbar som djurskötare och jobbar ensam hela dagarna och träffar sällan någon förutom min chef.
Jag hoppas mitt liv vänder snart så jag får en bättre självkänsla.
Kan varmt rekommendera sidan www.meetup.com/
Där anordnad diverse människor möten/träffar för i stort sett vad som helst. Det kan vara möten för personer som gillar Drakar & Demoner, som gillar att virka grytlappar, som hatar havregryn eller som har ett näst intill besatt intresse av Text-TV.
Hittar man inget Meetup angående något man gillar i sitt närområde kan man själv slänga ihop ett. Det behöver inte vara svårare än att man kollar upp ett bra kafé med lite utrymme där man skulle kunna träffas och snacka eller ägna sig åt andra aktiviteter.
Eftersom alla som kommer till dessa Meetups har minst ett intresse gemensamt blir det ganska lätt att få bollen i rullning och börjar bekanta sig.